Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نرگس صفار رئیس هیئت ایرانی در این نشست که ذیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه محیط زیست، زیر ساخت توسعه پایدار است، گفت: تاثیرات محیط زیست فراتر از مرزها است، از همین رو ایران همیشه تلاش کرده تا با تعامل میان کشورهای همسایه، منطقه و همچنین سایر کشور های جهان، وضعیت کنونی محیط زیست خود را با همکاری و مشارکت جمعی بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به رو به فزونی بودن چالش های ناشی از گرمایش جهانی و تغییرات اقلیم، قاچاق حیات وحش، گسترش مصرف بی رویه و متعاقب آن افزایش آلودگی‌ها و پسماند، همکاری مشترک دولت‌ها را طلب می کنند

صفار اظهار داشت: تبادل تجربیات و تخصص از دیرباز تاکنون در حوزه های مختلف از جمله حفاظت از تنوع زیستی و اکوسیستم های خشکی و دریایی، تبادل گونه های خاص و در معرض انقراض، پارک‌های ملی و حفاظت شده در چارچوب همکاری‌های دو جانبه ذیل کمیسیون کنوانسیوه حفاظت محیط زیست دریای خزر (کنوانسیون تهران) میان دو کشور ایران و روسیه صورت گرفته و برقرار بوده است.

وی افزود: امروز با توجه به وقوع چالش‌های نوظهور محیط زیستی، لازم است در این همکاری در خصوص این حوزه های جدید، جلسات دو کشور برگزار شود و برنامه یک ساله برای ۲۰۲۱ تدوین شود.

این نشست در چهار محور تنوع زیستی، حمایت مناطق حمایت شده، مناطق آبی و تالابی و آلودگی دریای خزر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و موضوعاتی نظیر حفاظت و حمایت از گونه های در معرض انقراض نظیر فک خزری، بالا بردن ایمنی مناظق حفاظت شده، مدیریت بهینه تنوع زیستی تالاب‌ها و جلوگیری از آلودگی دریای خزر مطرح شد و هیئت های ایرانی و روسی به بیان نظرات خود پرداختند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست روسیه دریای خزر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست روسیه دریای خزر سازمان حفاظت محیط زیست روسیه دریای خزر اخبار کنکور دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»