Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:59:48 GMT

سوگواره شعر ترکی عاشورایی در اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۹۶۴۴

سوگواره شعر ترکی عاشورایی در اردبیل برگزار شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از حوزه هنری استان اردبیل، در این سوگواره وفا منافی، روزبه صمدی و امیر رستم نژاد از اردبیل به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شده و  قادر ایمانزاده، محمدرضا قربانی از آذربایجان غربی، سعید اقبالی، علاءالدین اشرفی، امیر رسولی از زنجان و شهرام علیزاده از اردبیل نیز به عنوان برگزیدگان تقدیری انتخاب و با اهدای لوح سپاس مورد تجلیل قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل در آیین اختتامیه این سوگواره  گفت: فراخوان سوگواره منطقه‌ای شعر ترکی عاشورایی در ابتدای ماه محرم در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان اطلاع رسانی شد که شاعران ۱۹۳ اثر را به دبیرخانه ارسال کردند.

وی از سطح کیفی بالای این سوگواره خبر داد و افزود: به اذعان هیات داوران، آثار ارسالی به سوگواره از سطح کیفی بالایی برخوردار بود که این، کار داوران را برای انتخاب آثار برتر سخت کرده بود.

او هدف از برگزاری این سوگواره را تشویق شعرای عاشورایی و ایجاد زمینه برای تقویت قالب و محتوای اشعار عنوان کرد و افزود: استمرار این سوگواره در ایام و مناسبت‌های مختلف باعث جذب علاقمندان به سمت ارزش‌ها و آموزه‌های دینی خواهد شد.

سوگواره منطقه‌ای شعر ترکی عاشورایی گفت: آثار برگزیده در قالب کتاب مجموعه شعر عاشورایی با نام صاحب اثر و ویرایش دبیرخانه منتشر خواهد شد..

حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این آیین گفت: عایدات وقف برای چاپ کتاب و احداث کتابخانه های عاشورایی استفاده و از پژوهش‌های حوزه اشعار عاشورایی حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت شعر آئینی در مداحی و مرثیه سرایی، این اشعار را صادقانه‌ترین شعر و خالصانه‌ترین نوع آن عنوان کرد و گفت: اشعار آئینی آگاهانه و بعضاً فطری از درون شعر شاعر آئینی در قالب کلماتی موزون بر می‌خیزد و زمانی جلوه گر می‌شود که روحی لطیف و غنی آن را می‌سراید.

برچسب‌ها سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری اردبیل سوگواره هنر عاشورایی حوزه هنری اردبیل اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود

امیر رجبی در نشست فعالان حوزه فرهنگ و هنر در اردبیل،گفت: با شکل گیری اتاق فکر با مشارکت فعالان حوزه‌های هنری و فرهنگی سعی بر این است تا سنت نقاره‌زنی مذهبی در اردبیل احیا شده و افراد مستعد برای دریافت آموزش‌های مورد نیاز به شهر مقدس مشهد اعزام شوند.
او به برگزاری نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی در اردبیل اشاره کرد و افزود: تجارب ارزشمند اساتید برجسته و فعالان حوزه معماری را در احیای جایگاه این حوزه شاهد هستیم و قطعا در مناسبت‌های مختلف به ویژه آیین‌های عزاداری ماه محرم در مسیرهای شمع‌نشانی در 6 محله شهر اردبیل اصالت و هویت تاریخی حفظ می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: معماری مجموعه جهانی شیخ صفی دارای ارزش و جایگاه خاص و از نمادهای مهم شهر اردبیل است که با گذشت سال‌های طولانی در این حوزه باید فعالیت‌های مؤثر و مفیدی را شاهد باشیم.

رجبی افزود: شرح احوال شیخ صفی‌الدین اردبیلی کتاب‌های متعددی تألیف شده و در دوره معاصر نیز استاد بابا صفری در عرصه اردبیل‌شناسی تحقیق و مطالعات فراوانی کرده است.
او در ادامه گفت: برای احیای هویت تاریخی اردبیل نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت معماری و هویت فرهنگی هستیم که قطعا این نشست با همراهی فعالان فرهنگی و هنری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به برگزاری آیین‌های تجلیل از مفاخر استانی و بیان آثار آنها به عنوان عنصر انگیزشی و دلگرمی الگوسازی برای نسل‌های آینده اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای اعتلای بیشتر و قدرشناسی از این سرمایه‌های معنوی و فرهنگی انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • تیم ساوالان قهرمان مسابقات لیگ برتر فوتسال استان اردبیل شد
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • قهرمانی تیم ساوالان اردبیل در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین