Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طاهری قیری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم با اشاره به اجرای عملیات خلع ید اراضی ملی در ۷۲ فقره پرونده و در سطح بیش از ۱۱۷ هکتار از این عرصه‌ها گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی با رویکرد پیشگیرانه از اولویت‌های اصلی ما در منابع طبیعی است و در این خصوص با متخلفان و متصرفان بدون هیچ اغماضی برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد:  این اقدام به استناد تبصره ۱ ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها انجام و در  راستا با فعالیت‌های انجام شده  برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، متخلفان  شناسایی و دستگیر شدند که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

طاهری قیری با اشاره به همکاری‌های خوب دستگاه قضایی برای اجرای احکام خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی شهرستان جهرم خواستار ادامه این همکاری‌ها شد و تصریح کرد: با تعاملات خوب مجموعه قضایی با منابع طبیعی شاهد کاهش آمار وقوع تخلفات در این عرصه‌ها هستیم.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم ادامه داد: فرهنگ سازی در جامعه یکی دیگر از نیاز‌های اساسی در حفظ و پایداری منابع طبیعی است که این امر با  مشارکت رسانه‌های گروهی میسر می‌شود.

او، با هشدار جدی به متخلفان اراضی ملی از مردم طبیعت دوست درخواست  کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه تخریب و تصرف اراضی ملی و یا بوته کنی و قطع درختان جنگلی مراتب را با شماره ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری رفع تصرف اراضی ملی شهرستان جهرم شهرستان جهرم منابع طبیعی اراضی ملی عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر