Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:57:28 GMT

بستری ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۹۷۹۳

بستری ۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۲ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۸ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز تأسف از فوت ۲ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۵۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۷ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب زاده با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی جامعه پزشکی و کادر درمان، آمار کل بهبود یافتگان کرونا در استان اردبیل را ۷ هزار و ۳۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز ضروری مبتلایان به کرونا به پلاسمای خون، بهبود یافتگان می‌توانند پس از گذشت یک ماه از بهبودی، با مراجعه به مراکز درمانی با اهدای پلاسمای خود در بهبودی بیماران مبتلا به کرونا کمک مؤثری ارائه دهند.

سیر صعودی ابتلاء به کرونا در اردبیل منجر به خستگی کادر درمان شده است

وی با ابراز تأسف از سیر صعودی مراجعین به مراکز درمانی و ثبت آمار بالای ابتلاء به کرونا در اردبیل گفت: کادر درمان در دوران شیوع کرونا دچار فرسایش و خستگی شده اند لذا مجدانه از مردم می‌خواهیم با عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، با تاکید بر عدم خروج از منزل جز در موارد ضروری، گفت: همچنان توصیه ما به مردم استفاده از ماسک، مواد ضد عفونی کننده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی است به طوری که مردم به هیچ عنوان بدون ماسک از خانه بیرون نیایند چرا که خطر ابتلاء به بیماری کرونا بسیار جدی است.

کد خبر 5048958

منبع: مهر

کلیدواژه: کادر درمان ویروس کرونا مواد ضدعفونی کننده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اردبیل ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهدای مدافع حرم کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند