Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اردیبهشت ماه امسال در راستای تسهیل فضای کسب و کار برخی از مراحل شروع یک فعالیت اقتصادی که نیاز به دریافت کد اقتصادی بود توسط وزارت اقتصاد حذف شد.

در همین راستا محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به فارس گفته بود: پیش از این، اجرای گام 45 شروع کسب وکار مربوط به فرایند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی، بین یک ماه تا دو ماه زمان می برد که هم اکنون، با حذف این گام، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، «مودی» تلقی شده و شماره اقتصادی آنها بدون نیاز به طی مراحل راستی آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود حذف مراحل زائد برای شروع کسب و کار در رابطه با دریافت کد اقتصادی اما برخی از دستگاه‌ها و نهادهایی که با کد اقتصادی مودیان سروکار داشتند بنا به ملاحظات و بعضا منافع مادی و اقتصادی که داشت، مصوبه هیات مقررات زدایی را اجرا نکرده و مقاومت می‌کنند.

حتی کار به جایی رسیده بود که برخی مدیران گفته بودند تا پایان این دولت مقاومت کنید تا پس از آن فرایند دریافت کد اقتصادی که حذف شده، باز گردد.

همین موضوع موجب نارضایی فعالان اقتصادی شده بود. بر همین مبنا وزیر اقتصاد در نامه‌ای به مدیران بانکی، مناطق آزاد، گمرک، بیمه مرکزی و ایران و معاونت‌های وزارت اقتصاد تاکید کرده که اخذ کد اقتصادی برای فعالان کسب وکار ضرورتی ندارد.

در نامه فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد آمده است: چنانچه مطلعید بر اساس بخشنامه شماره ۱۹۴۸۷ مورخ ۱۳۹۹/۲/۲۰ در ارتباط با اصلاحیه مواد فصل دوم آیین نامه اجرایی موضوع تبصره (۳) ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم (اصلاحی ۱۳۹۴/۴/۳۱)، شماره اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی با پیش شماره ۴۱۱ حذف گردیده است و به جای آن شناسه ملی برای اشخاص حقوقی جایگزین و وضعیت ۴۴ در فرآیند ثبت نام نظام مالیاتی به منزله انجام کامل ثبت نام مالیاتی و تشکیل پرونده اشخاص می باشد. لذا از این تاریخ نیازی به اخذ کد اقتصادی با پیش شماره ۴۱۱ برای اشخاصی که از تاریخ ابلاغ بخشنامه اقدام به ثبت نام در نظام مالیاتی نموده اند، نمی باشد و در این راستا می‌باید برای استعلام از طریق وب سرویس احراز ثبت نام مودی در نظام مالیاتی اقدام گردد لازم به ذکر است نحوه دسترسی به اطلاعات ثبت نام مالیاتی اشخاص حقیقی نیز تعیین تکلیف و متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد فضای کسب و کار فعالیت اقتصادی اقتصادی کد اقتصادی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید