Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: برای سال زراعی جاری مجوز کشت برنج در ۴۰۰ هکتار از کشتزارهای استان اخذ شده است.

«محمد جواد تشکری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: بر اساس موافقت شورای حفاظت از منابع آب استان، سطح کشت برنج تا 400 هکتار در استان، برای سال زراعی جاری مجوز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: اکنون برنج در مناطقی کشت می شود که در آن کشتزارها، محصولی جز برنج، قابل کشت و برداشت نیست. 


وی تصریح کرد: زه آب بالا سبب شده تا محصول دیگری جز برنج قابل کشت نباشد.


تشکری خاطرنشان کرد: در سال های گذشته سطح زیر کشت برنج در استان بسیار پایین آمده  و در سال های گذشته دو هزار و 500 هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت برنج بود اما اکنون این رقم به کمتر از هزار هکتار رسیده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، کشت برنج جز در دو سه استان، ممنوع است و ما نیز تابع قانون هستیم. 

 

وی با بیان اینکه امسال سال دوم اجرای مصوبه است و سال آتی باید سطح زیر کشت برنج به صفر برسد، افزود: در سال 98، به دلیل بارندگی های خوب و وضعیت مناسب منابع آبی به ویژه آب ذخیره شده در پشت سدها، کشت برنج محدود نشد و البته اندکی بیشتر شد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پارسال شرایط برای کشت برنج مناسب بود و استان تقاضا کرد که کشت برنج محدود نشود امسال هم مجوز کشت این محصول برای 400 هکتار صادر شد.

 


 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشت برنج برنج جهاد کشاورزی کشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی