Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدرضا ایزدی عضو شورای شهر اهواز در نشست کارشناسی "هم گفت" در پاسخ به سوالی در خصوص انتصابات شهرداری، گفت: اعضای شورا طبق قانون هیچ حقی در عزل و نصب شهرداری ندارند و فقط از بعد نظارتی شورا می توانند اثرگذار باشند؛ قطعاً انتخاب شهردار می‌تواند خط و مش و سیاستی را تعیین کند که اگر این انتخاب از سوی شورا درست باشد به طور حتم این سلامت به زیر مجموعه‌ سرایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اخیرا طرح استیضاح شهردار مطرح نبود بلکه طرح سوال از شهردار در شورا بود، گفت: در دستور کار شورا، پاسخ به سوالات اعضای شورا بود که طبق قانون شهردار یا باید در صحن شورا حاضر می‌شد و به سوالات اعضا پاسخ می‌داد یا به صورت مکتوب پاسخ‌ خود را ارائه می‌کرد که پاسخ خود را ارائه داد.

وی با اشاره به مشکلاتی که شهرداری اهواز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، بیان کرد: برای جمعیت جمعیت یک میلیون و 250 هزاری اهواز باید یک هزارو 250 اتوبوس داشته باشیم اما اکنون یکصدو 70 اتوبوس برای این جمعیت داریم که نصف آن‌ها کولر ندارد، برای خرید هر اتوبوس مبلغ 2 میلیارد تومان نیاز است که 82.5 درصد را باید دولت پرداخت کند که پرداخت نمی‌کند.

ایزدی افزود: سالانه باید حدود 700 میلیارد تومان حق آلایندگی بگیریم، بیشترین مبلغی که شهرداری پیش از این شورا گرفته 29 میلیارد تومان است اکنون این مبلغ  به 110 تا 115 میلیارد تومان رسیده که با 700 میلیارد تومان خیلی فاصله دارد.

عضو شورای شهر اهوار با اشاره به جوانگرایی صورت گرفته در شهرداری، گفت: یکی از کارهای خوبی که صورت گرفت اعتماد به جوانان بود که عمدتاً جوانان دلسوز و سالمی بودند که این مسئله در طول تاریخ شهرداری بی سابقه بود همچنین در شهرداری از یک سری فسادها جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از شوراها بحث محرومیت زدایی با این جدیت توسط اعضا دنبال نشد، افزود: منطقه مهدیس پس از 27 سال که مردم آسفالتی در این منطقه ندیده بودند در این شورا آسفالت آن انجام شد..

این عضو شورای شهر با بیان اینکه کارهای بزرگی در شهرداری صورت گرفته، گفت: اکنون  ال 500 پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید کجباف حدود 81 درصد پیشرفت دارد که تا بهمن‌ماه افتتاح می‌شود، پل زیرگذر زردشت با 98 پیشرفت فیزیکی در حال آسفالت است، تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه توسط قرارگاه خاتم در مدت زمان کوتاهی که آغاز شده 27 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در حال حاضر فاز اول رینگ کمربندی پل ششم تا پل فولاد 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال پیگیری برای ایجاد روشنایی و نصب پایه‌های برق از طریق سازمان آب و برق هستیم با بهره برداری از این پروژه بار ترافیکی زیادی از شهر کم می‌شود.

ایزدی گفت: همچنین پروژه پل ولایت تا بلوار فرودگاه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است؛ مسیر 44 متری کیانشهر تابلوار قدس با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و فقط جدول کاری و آسفالت آن مانده تا تکمیل شود، پروژه جاده ساحلی حد فاصل پارک ربیع تا پل ششم فولاد 40 درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه جاده ساحلی از کوی ملت تا پل سوم که پروژه نفت جلوی پیشرفت آن را گرفته است، فرهنگسرای فرهنگیان صدرصد تمام شد و فقط باید تجهیز شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز جوانان استیضاح شهرداری درصد پیشرفت فیزیکی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

به نقل از شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه مونوریل و ایستگاه مطهری متروی قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور به همراه استاندار محترم در این پروژه نشان دهنده عزم شهرداری قم برای رفع مشکلات است.

وی افزود: شهرداری قم به وظایف خود در عمل به مصوبات سفر ریاست جمهور در پروژه مونوریل عمل کرده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه اختلافی میان شهرداری و دولت در موضوع مونوریل وجود ندارد اضافه کرد: مباحثی که تا امروز مطرح بوده اختلاف نیست بلکه نگرانی‌های فنی و اقتصادی است که باید برطرف شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه بحث‌ها راجع مونوریل تماماً فنی است و سمت و سوی دیگری ندارد گفت: ما می‌خواهیم یک کار با صرفه و صلاح برای مردم قم انجام دهیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که در دفتر معاونت اجرای ریاست جمهور برگزار شد، موانع اجرای مونوریل دسته بندی شد و برای رفع این موانع برنامه‌ریزی صورت گرفت.

شهردار قم با اشاره به تصمیمات مشترک دولت و مدیریت شهری برای منوریل اضافه کرد: در فاز نخست، ۴.۷ پروژه مونوریل به بهره برداری خواهد رسید و در فاز دوم ۶.۸ این پروژه به اتمام می‌رسد.

سقائیان نژاد معتقد است که ادامه این پروژه پس از ۶.۸ کیلومتر یعنی از پارک سوار شمالی تا مصلی نیازمند اقدامات کارشناسی و مطالعاتی برای یک تصمیم به صرفه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای مونوریل، خط B متروی قم حذف خواهد شد گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم یک پروژه راه بیفتد و یک پروژه تعطیل شود.

شهردار قم اظهار کرد: خط A و B مترو جز لاینفک حمل و نقل ریلی در شهر قم است که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم نیز به آنها تاکید شده و قطعاً استاندار محترم برای حفظ این خط همراه مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان