Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:07:38 GMT

۷۰۰ گونه گیاه دارویی در شهرستان کیار شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۰۲۳۲

۷۰۰ گونه گیاه دارویی در شهرستان کیار شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، عطا الله ابراهیمی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کیار به همدلی و انگیزه کارکنان این مدیریت اشاره کرد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مجموعه‌ای منسجم، جوان و با انگیزه که با همدلی موجود شاهد رشد و توسعه بخش کشاورزی این شهرستان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به تنوع اقلیمی در سطح شهرستان، این شهرستان در جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی قرار دارد و تلاش این مجموعه بر رشد و توسعه بخش کشاورزی استان تأثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت‌های غنی این شهرستان در بخش کشاورزی گفت: ظرفیت‌های غنی و تنوع اقلیمی در شهرستان کیار، این شهرستان را از همه شهرستان‌های استان متمایز ساخته است.

تولید ۱۲۹ تن انگور در شهرستان کیار

وی به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: نمونه بازر افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، تولید ۱۲۹ تن انگور در هر هکتار تاکستان‌های این شهرستان است.

ابراهیمی ادامه داد: شهرستان کیار به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی به عنوان شهرستانی دارای تنوع اقلیمی مطرح است که با برنامه ریزی در توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان، راهکار مؤثری برای توانمند سازی جوامع محلی، بهبود معیشت و اشتغالزایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با تحقیقات صورت گرفته بالغ بر ۷۰۰ گونه گیاه دارویی در این شهرستان شناسایی شده است.

ابراهیمی به مدیریت منابع آبی و تغییر سرنوشت دشت‌های استان اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه سرنوشت دشت‌های عوض شود بهره وری بخش کشاورزی افزایش یابد و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری افزایش پیدا کنند و بهروری بخش کشاورزی را بالا ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: محصول انار برند شهرستان کیار است و توسعه باغات با بهرگیری از تجارب موفق در این شهرستان در امر افزایش تولید محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 5049039

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری شهرکرد ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا گرگان شهرکرد مجلس شورای اسلامی شهدای مدافع حرم کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان بخش کشاورزی کشاورزی استان جهاد کشاورزی شهرستان کیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن