Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ماه گذشته میلادی رسانه‌های اسرائیلی از وجود درخواستی برای برگزاری نشست سه جانبه در ابوظبی میان مسؤولان آمریکایی، اماراتی و سودانی در خصوص توافق عادی‌سازی روابط میان خارطوم و تل‌آویو خبر داده بودند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تلاش دارد تا خارطوم را به دلیل عادی‌سازی روابطش با دولت رژیم صهیونیستی و امضای «توافق صلح» در مقابل حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم تحت فشار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در آخرین پیشنهاد آمده است، آمریکا برای خارج کردن نام سودان از لیست کشورهای ممنوع السفری به موجب فرمان اجرایی ۹۹۸۳ صادره در ژانویه گذشته که شامل ویزاهای گرین کارت می‌شود، تلاش خواهد کرد.

واشنگتن در این پیشنهاد بر عزم و اراده خود برای تسهیل سرمایه‌گذاری ویژه در سودان از طریق اصلاحات لازم در قانون صلح دارفور در سال ۲۰۰۶ و میزبانی‌اش از کنفرانس سرمایه گذاری در سودان تاکید کرد.

واشنگتن همچنین متعهد به صادرات گندم، دارو و کمک‌های دیگر به سودان علاوه بر حذف سه میلیارد دلار بدهی به آمریکا تا آغاز سال مالی شد که در اکتبر ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

آمریکا تلاش‌ها برای برگزاری نشستی با باشگاه پاریس به همراه طلبکاران جهت رایزنی برای کاهش بار بدهی‌ها را راهبری خواهد کرد.

به رغم اتخاذ اقداماتی برای بهبود روابط دو جانبه گسترده آمریکا با سودان به ویژه از طریق لغو برخی تحریم‌های اقتصادی در دوره باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا و در دوره دونالد ترامپ اما قرار گرفتن سودان در لیست کشورهای حامی تروریسم همچنان یک مانع بزرگ در جهت تسهیل وضعیت اقتصادی کنونی این کشور است.

از سوی دیگر، شبکه خبری i24news گزارش داد، شورای حاکمیتی سودان در نشستی که عصر روز چهارشنبه برگزار شد، تصمیم به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گرفته است، رایزنی سختی در این نشست انجام شد اما در نهایت شورای حاکمیتی سودان این تصمیم را اتخاذ کرد.

رسانه‌های سودانی اعلام کردند که در نظام سودان بر سر عادی‌سازی روابط با دولت رژیم صهیونیستی اختلاف و دودستگی وجود دارد، به طوری که عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان و برخی از اعضای این شورا و اعضای دولت حامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند اما اعضای احزاب سیاسی، وزراء و شهروندان این کشور از جمله آنها عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان مخالف عادی سازی روابط با دولت اسرائیل هستند.

 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: عادی سازی آمریکا سودان عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد

بر اساس آنچه وب سایت آمریکایی آکسیوس گزارش کرده است، دو مقام صهیونیست فاش کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته یک محموله مهمات ساخت آمریکا به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

براسای گزارس المیادین، این وب سایت با بیان اینکه این اولین بار از ۷ اکتبر است که آمریکا یک محموله تسلیحاتی را که برای ارتش صهیونیستی در نظر گرفته شده بود، متوقف می‌کند، اعلام کرد که این اقدام نگرانی‌های جدی را در داخل دولت اشغالگر برانگیخت و مقامات را بر آن داشت تا برای درک دلیل این موضوع تلاش کنند. 

 در مورد تعلیق محموله مهمات آمریکایی، کاخ سفید از اظهار نظر به آکسیوس خودداری کرد و پنتاگون، وزارت امور خارجه و دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به سوالات پاسخ ندادند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت بایدن ادعا می‌کند به شدت نگران است که رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته اند، حمله کند.

نتانیاهو در روز‌های اخیر بیانیه‌های متعددی صادر کرد و در آن گفت که قصد دارد بدون توجه به اینکه رژیم صهیونییتی و حماس برای آزادی اسرای در غزه و آتش‌بس به توافق برسند یا خیر، دستور حمله به رفح را صادر کند.

نتانیاهو روز یکشنبه به تنش با دولت بایدن اشاره کرد و گفت: اولین درس این است که اگر از خود دفاع نکنیم، کسی از ما دفاع نخواهد کرد. اگر لازم باشد تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد.

به گفته دو منبع آگاه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته از اراضی اشغالی بازدید کرد و گفت‌وگوی دشواری با نتانیاهو درباره عملیات احتمالی رژیم در رفح داشت.

بلینکن در جریان دیدار با نتانیاهو گفت که حملات نظامی بزرگ علیه رفح منجر به مخالفت علنی آمریکا با تل‌اویو خواهد شد و بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • دستاورد بزرگ اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ دانشگاه‌ها امتیاز دادند
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل