Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:54:43 GMT

زنان روستایی کنش‌گران اصلی عرصه تولید هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۰۴۲۷

زنان روستایی کنش‌گران اصلی عرصه تولید هستند

مریم اکبری روز پنجشنبه همزمان با روز جهانی زنان روستایی به خبرنگار ایرنا گفت: زنان روستایی به عنوان بخش مهمی از سرمایه انسانی موجود در روستا نقش موثری در توسعه جوامع محلی دارند.

وی اظهار داشت: تولیدات کشاورزی در روستا تاثیر روزافزونی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی داشته و سهم قابل توجهی از آن توسط زنان روستایی انجام میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به پیام  روز جهانی زن روستایی اشاره کرد که در آن آمده « حمایت از زنان روستایی یکی از بهترین راه های بدست آوردن دسترسی پایدار به منابع غذایی و مبارزه با فقر است» و «توانمندسازی و مدیریت تاب آوری زنان روستایی در مقابل کووید ۱۹».

اکبری افزود: زنان روستایی استان البرز همپای مردان در فعالیت های کشاورزی دامپروری و تولیدات زراعی و باغی نقش اساسی دارند که از جمله آنها می توان به تولیدات گلخانه ای، زعفران کاری، پرواربندی گوساله و گوسفند اشاره کرد.

وی یادآور شد: اکنون شاهد ورود بانوان روستایی حوزه  پرورش کرم ابریشم و تولید گیاهان دارویی هستیم.

۲۰ تعاونی و صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در البرز فعال است

 مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به لزوم توانمندسازی زنان روستایی، گفت: به همین منظور ۲۰ تعاونی و صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری در روستاهای این استان فعال هستند.

وی افزود: با توانمندسازی زنان روستایی ظرفیت خوبی برای تولید گیاهان دارویی و فرآوری آن ها، پرورش دام سبک، کشت گیاه زراعی کینوا، کشت زعفران، پرورش قارچ خوراکی، قالی بافی و... ایجاد می شود.

اکبری اظهار داشت: در این میان صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی ایجاد شده اند تا ضمن ایجاد اعتماد به نفس دراین قشر توانمند جامعه، با استفاده از پس انداز اعضای صندوق، زنان روستایی و عشایری کمک اقتصاد خانواده باشند.

وی با اشاره به همکاری این صندوق ها با صندوق کارآفرینی امید، گفت: زنان روستایی و عشایری با عضویت در این صندوق ها با موضوع پس انداز و کار مشارکتی آشنا می شوند.

اکبری به لزوم افزایش تعداد صندوق در اشتهارد به دلیل وجود محرومیت در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: به منظور توسعه اشتغال در این شهرستان قرار است تا پایان سال جاری ۶ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در این روستاهای اشتهارد راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این صندوق ها طرح های اشتغالزایی متناسب با پتانسیل های شهرستان ها و روستاها برای زنان روستایی ایجاد می شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: یکی از طرح های ترویجی در این استان اجرای پروژه الگویی ... در شهرستان های مختلف است که مشاور طرح سه سال در کنار زنان روستایی می باشد تا ضمن آموزش موضوع، بازاریابی و بازاررسانی را نیز آموزش دهند.

وی افزود: کار بازاریابی به خصوص در بازارهای مجازی آموزش داده می شود زیرا پس از تولید، پروسه فروش بخصوص برای زنان مشکل بود ولی با بازاریابی شبکه ای و استارت آپی این مشکل تا حدودی رفع شد.

اکبری تصریح کرد: سال گذشته نخستین نشان استاندارد برای محصول سالم گوجه فرنگی مزرعه خانم زهرا سیفی در شهرستان نظرآباد را داشتیم و امسال نیز این طرح ادامه می یابد به علاوه اینکه تولید محصول ذرت شیرین نیز برای دریافت نشان استاندارد پیگیری می شود.

وی گفت: همچنین کار ترویجی برای کشت گیاهان دارویی آویشن و به لیمو در کرج و سیر در طالقان و همچنین ایجاد باغچه های کوچک خانگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود به طوریکه به ورزان دانشگاه علوم پزشکی در روستاها و تسهیل گران زن روستایی آموزش های لازم را دیده و تغذیه سالم و خانواده سالم را در روستاها پیگیری می کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی روستائیان استان البرز پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی روستائیان استان البرز وزارت جهاد کشاورزی روستائیان استان البرز اخبار کنکور صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو در حالی امروز آغاز به کار کرد که صنعتگران و تولیدکنندگان قمی در خوشه و بخش های صنعتی کفش ماشینی، سنگ‌های تزیینی، محصولات کشاورزی، فرش دستبافت و محصولات بهداشتی و آرایشی ظرفیت های صنعتی، معدنی، تولیدی و کشاورزی قم را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو امروز برای ششمین دوره گشایش یافت. این نمایشگاه تا دوازدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی