Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کردند که دونالد ترامپ بزودی موضعش را درباره خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که اخیراً در توئیتی اعلام کرد که همه نیروهای آمریکایی باید تا کریسمس افغانستان را ترک کنند، بزودی در یک سخنرانی مواضعش را درباره خروج کامل نظامی از این کشور و دیگر مسایل مربوط به سیاست خارجی اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات ارشد دولت ترامپ به «ان‌بی‌سی نیوز» گفتند که ترامپ در نظر دارد تا پیش از انتخابات سوم نوامبر سخنرانی را درباره مسایل گسترده مربوط به سیاست خارجی آمریکا داشته باشد و خروج نیروها از افغانستان از جمله مسایل مطرحی خواهد بود.

براساس این گزارش مشاوران ترامپ بطور خصوصی و آشکار مخالفت خود را برای خروج کامل نیروها تا پایان سال 2020 اعلام کرده‌اند؛ یکی از مقامات دولتی آمریکا نیز در این باره گفت: فکر نمی‌کنم کسی باشد که باور کند در پایان سال سطح نیروها در افغانستان به صفر خواهد رسید.

گزارش می‌افزاید که ترامپ می‌خواهد از این فرصت استفاده کرده و تاکید نماید که نخستین رئیس جمهور آمریکا در یک دهه اخیر است که این کشور را به بحران نظامی جدیدی وارد نکرده و در نظر دارد تا اقداماتش برای خروج نیروها از مناطق جنگی را نیز برجسته کند.

مقامات کنونی دولت ترامپ نیز می‌گویند که هنوز هیچ برنامه‌ای برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان وجود ندارد و دستوری نیز برای ایجاد چنین برنامه‌ای صادر نشده است.

«وعده سرخرمن» ترامپ برای خروج از افغانستانترامپ: همه نظامیان آمریکایی باید تا کریسمس افغانستان را ترک کنندژنرال میلی: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مبتنی بر شرایط است

ان‌بی‌سی افزود که هنوز زمان و یا مکان این سخنرانی تعیین نشده و تیم ترامپ نیز هنوز تصمیم نگرفته که این یک سخنرانی انتخاباتی باشد یا یک رویداد رسمی در کاخ سفید.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی دونالد ترامپ اخبار افغانستان نظامیان آمریکایی دونالد ترامپ اخبار افغانستان برای خروج خروج کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم