Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر فتحی روز پنجشنبه در جلسه رفع موانع تولید با موضوع ساماندهی مرغداری های فاقد مجوز در مراغه افزود: ۵۹۰ واحد تولید مرغ گوشتی و ۲۶۰ واحد تولید تخم مرغ در کنار ۵۶ واحد پرورش مرغ مادر در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مراغه قطب تولید مرغ و تخم مرغ آذربایجان شرقی است، ادامه داد: متاسفانه تعداد واحدهای غیرمجاز در زمینه تولید محصولات طیور، در مقایسه با واحدهای دارای پروانه و مجوز بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وجود واحدهای غیرمجاز و فاقد پروانه در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ، در سال های اخیر زمینه ساز بروز بی ثباتی در بازار عرضه و تقاضا شده است.

وی گفت: برای رفع مشکل وجود این واحدها نیز، تمهیدات مناسبی در کنار تسهیل مبتنی بر قواننین مصوب نظام جامع دامپزشکی برای مجوزدار کردن آنها در استان در حال اجراست.

وی افزود: رفع مشکلات این واحدها می تواند زمینه ساز ثبات اشتغال، تولید و نیز کاهش معضلات زیست محیطی و بهداشتی به ویژه در پیشگیری از بروز بیماری های طیور شود.

رفع مشکلات واحدهای تولیدی در راستای جهش تولید و اشتغال باشد

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به مشکلات موجود مرغداری ها، رفع مشکلات این واحدهای تولیدی در راستای جهش تولید و اشتغال باشد.

علی علیزاده افزود: عمل به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص جهش تولید و حمایت از واحدهای تولیدی، مورد اهتمام و توجه دستگاه های اجرایی در جهت تسهیل و رفع مشکلات واحدهای تولیدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به اینکه واحدهای تولید مرغ و تخم مرغ بخش مهمی از تامین مواد غذایی منطقه را برعهده دارند، تعطیلی یا آسیب به روند تولید آنها می تواند زمینه ساز مشکلات اقتصادی شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و متولی امر نیز باید راهکارهای لازم و عملی برای رفع مشکل واحدهای فاقد مجوز فعال در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ را براساس قوانین و ضوابط و با در نظر گرفتن تخفیف های لازم ارائه دهند.

بیش از ۲۸ هزار تن گوشت مرغ و تخم مرغ در مراغه تولید می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: هم اکنون بیش از ۲۸ هزار تن گوشت مرغ و تخم مرغ این شهرستان به عنوان قطب تولید این محصولات روانه بازار می شود.

سیدعلی موسوی حسینی افزود: با وجود فعالیت واحدهای متعدد مرغداری در این شهرستان، هم اکنون ۵۴ واحد فاقد مجوز در این بخش فعال هستند.

وی ادامه داد: با بررسی های کارشناسی و برگزاری جلسات مختلف، مشکلات ۱۴ واحد مرتفع شده و مشکلات ۱۶ واحد دیگر که قابل حل بوده در حال بررسی برای رفع شدن است.

وی اضافه کرد: رفع مشکل مجوز این واحدها می تواند زمینه ساز کاهش مشکلات زیست محیطی، تامین قانونی نهاده ها و افزایش سطح تولید در منطقه شود.

حمایت از تولید قانونی و مشروع در سال جهش تولید

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در راستای عمل به منویات رهبری، حمایت از تولید قانونی و مشروع در سال جهش تولید در اولویت این سازمان قرار دارد.

امیرحسین بهداد افزود: با توجه به ضرورت حمایت از تولید، نباید تولید محصولات دامی و طیور از طرف تولید غیرمجاز تهدید شود که این امر در زمینه پیشگیری از خسارات حاصل از شیوع بیماری مشترک دام و طیور ضروری است.

وی ادامه داد: براساس قانون جامع دامپزشکی مصوب سال ۸۸، ۲ سال به مرغداری های فاقد مجوز فرصت رفع مشکلات و دریافت پروانه و مجوز داده شده لیکن برخی از آنها تاکنون بدون مجوزهای لازم به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی اضافه کرد: آذربایجان شرقی هم اکنون در زمینه ساماندهی واحدهای مرغداری فاقد مجوز، در کل کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

وی افزود: با مجوز دار شدن واحدهای مرغداری گوشتی و تخم گذار، این واحدهای از واکسیناسیون مناسب، بهداشت و نهاده های حمایتی دولتی برخوردار و بهره مند می شوند.

فعالیت ۹۷ واحد مجاز تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه هم گفت: هم اکنون ۹۷ واحد مجاز تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در این شهرستان فعالیت می کنند.

اسماعیل کریمی اصل افزود: در این شهرستان ۵۱ واحد تولید تخم مرغ و ۴۶ واحد تولید مرغ گوشتی به صورت قانونی و دارای مجوز فعالیت تولیدی دارند.

وی با اشاره به وجود ۵۴ واحد غیرمجاز تولید مرغ و تخم مرغ در این شهرستان ادامه داد: برخی از این واحدها می توانند با رفع مشکلات خود، از مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت خود برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون نیز ۱۸۵ مورد اخطار به واحدهای فاقد مجوز ارائه شده که تاکنون منجر به پلمپ ۵۴ واحد و نیز رفع پلمپ ۱۶ واحد شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

۷۴۸۷

مراغه مراغه مراغه مراغه مراغه برچسب‌ها آذربایجان شرقی کشاورزی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشاورزی مراغه آذربایجان شرقی کشاورزی مراغه اخبار کنکور تولید مرغ و تخم مرغ گوشت مرغ و تخم مرغ مرغ و تخم مرغ آذربایجان شرقی واحدهای تولیدی واحدهای تولید فاقد مجوز واحد تولید رفع مشکلات زمینه ساز جهش تولید هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایندهای قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحدهای تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

کد خبر 6088966

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی