Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به برنامه‌های دهه وقف اظهار کرد: امسال برنامه‌ها به دو دسته رکنی و غیر رکنی تقسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه‌های رکنی تجلیل از فعالان عرصه وقف را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار داریم گفت: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا تکریم و تجلیل از فعالان حوزه وقف به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری این برنامه به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در سراسر کشور سخن گفت و افزود: برخی فعالان عرصه وقف به صورت کشوری و برخی استانی تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی عملکردها با اسم "وقف" و نه به اسم اداره اوقاف مورد توجه است خاطرنشان کرد: وقف یک عمل نیکو و حسنه است که باید به ترویج آن پرداخت.

زین‌العابدینی با اشاره به اجرای طرح "احسان ماندگار" یا همان توزیع بسته‌های معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند گفت: در مدت شیوع ویروس کرونا به طور ویژه این طرح اجرایی شده و در دهه وقف نیز در دستور کار است.

وی با اشاره برگزاری نشست‌های تخصصی وقف با توجه به در نظر گرفتن شرایط فعلی جامعه نسبت به شیوع کرونا عنوان کرد: غبارروبی بقاع متبرکه و عیادت از فعالان عرصه وقف در صورت مطلوب بودن شرایط استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برنامه تکریم از مدافعان سلامت طی هفته آینده خبر داد و افزود: بسته‌های غذایی بین نیازمندان هفته آینده توزیع می‌شود و پیش‌بینی شده سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در راستای ترویج سنت حسنه وقف نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه طی ۶ ماهه امسال به منظور پیشگیری از ویروس کرونا ۱۶ هزار ماسک در بیمارستانها توزیع شده است گفت:  ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ ماسک نیز بین مردم توزیع شده است.

زین‌العابدنی به توزیع ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی در بیمارستان‌ها و  ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بین مردم اشاره کرد و افزود: برخی بیمارستان‌ها نیازمند گان بودند که ۸۰۰ گان تهیه و در این مراکز توزیع شد.

وی با اشاره به تهیه و توزیع ۲ هزار دستکش مخصوص در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان در راستای مهار ویروس کرونا هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید با اینکه با هماهنگی ستاد پیشگیری از کرونا و متولیان امر بسته‌های غذایی بین نیازمندان و در بیمارستان‌ها توزیع شد افزود: ۲۰۰ پرس غذایی گرم در بیمارستان‌ها و ۸۰۰ پرس بین مردم توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ پرس میان وعده توزیع شد خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۳۸۰ بسته  غذایی هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان آن هم ایرانی و مرغوب تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

زین‌العابدینی با اشاره با اجرای طرح "مهر تحصیلی" که هر سال نیز برگزار می شود گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر تهیه شد و توزیع شد.

وی از هزینه ۳۵۰ میلیون تومانی در تهیه این بسته‌ها خبر داد و افزود: اقلام با رعایت الگوی ایرانی و اسلامی و با در نظر گرفتن تولید داخل و تهیه بهترین لوازم بدون اسم و آرم اوقاف تهیه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با تاکید به اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون در حوزه نیات اجتماعی ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده که می‌توان به تهیه دارو و اقلام غذایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از محل عواید موقوفات تعدادی از مدارس را تعمیر و مرمت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نیات خیریه بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است افزود:  در حوزه نیات مذهبی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و در حوزه مساجد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

زین‌العابدینی با بیان اینکه قریب به ۱۹ میلیارد تومان در این یک سال در راستای نیات واقفین هزینه شده است افزود: از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۲۳ موقوفه جدید ثبت شده که هفت مورد مربوط به هفت ماهه امسال بوده که ارزش آن ۱۲ میلیارد تومان است.

توزیع ۲ هزار بسته مواد غذایی در دهه وقف امسال بین نیازمندان

وی از توزیع ۲ هزار بسته مواد غذایی در دهه وقف امسال بین نیازمندان خبر داد و گفت: این روزها شاید مردم توانایی مالی چندانی برای وقف نداشته باشند که طرح "وقف مشارکتی" را در دستور کار قرار داده‌ایم‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه چند پروژه در این راستا آماده و معرفی شده تا افرادی بخواهند مشارکت کنند افزود: هدف از برگزاری نشست‌های تخصصی وقف در دهه وقف نیز  بیشتر صحبت با  صنوف مختلف برای اجرای طرح وقف مشارکتی است.

وی عنوان کرد: به دنبال این هم نیستیم که ما متولی باشیم بلکه مردم می‌توانند هر کسی را متولی بدانند و وقف‌هایی داشته است.

زین العابدینی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان علمی سطح کشور از محله موقوفه مرحوم البرز طی دو ماه اخیر گفت: این برنامه هر سال برگزار می‌شود که امسال به صورت ویدئو کنفرانس بود و ۵۸ نفر تجلیل شدند که یک نفر هم از همدان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نخبه از محل موقوفه البرز برگزار خواهد شد بیان کرد: احتمالا ۶ آبان ماه این مراسم  در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه این موقوفه در تهران است و امیدوارم در استان نیز چنین موقوفه‌‌هایی ثبت شود تا کارهایی بتوان در این راستا انجام داد افزود: در راستای حفظ و نگهداری املاک موقوفه به دنبال اخذ سند مالکیت آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه خانوادگی وقف آمادگی مشارکت و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را دارد تا در راستای اشتغالزایی نیز موثر باشد گفت:  امسال سه پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

 زین‌العابدینی با اشاره به ساخت هایپرمارکت جایگاه پمپ بنزین و مبل و منبت در ملایر گفت: در همدان نیز طرح‌هایی برای مشارکت معرفی شده است.

وی نسبت به درخواست یکی از خبرنگاران مبنی بر رسیدگی به وضعیت امامزاده محسن(ع)  افزود: این امامزاده یکی از بقاع شاخص استان و ساختمان میراث فرهنگی است و ما دغدغه‌ای در آنجا داریم اما به دنبال این هم نیستیم کاری خلاف ضوابط اجرا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه درآمد امامزاده محسن(ع) از محل نذورات و مغازه‌ها کفاف حقوق خادمین را نمی‌دهد اما انتقادات هم به جاست افزود: به دنبال این هستیم طبق توافق با میراث فرهنگی اقداماتی را آنجا انجام دهیم.

وی تاکید کرد: درست است که ما متولی هستیم اما باید قوانین اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی را رعایت کنیم.

ملاحظات و ضوابط میراث فرهنگی مورد توجه  قرار گرفته است

زین‌العابدینی در ادامه نسبت به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا ساخت و سازهای غیرمجاز در شاهزاده حسین(ع) متوقف نمی‌شود و چرا با هیات امنای آنجا برخورد لازم صورت نمی‌گیرد؟ افزود: دیروز جلسه‌ای با هیات امنای این بقعه متبرکه داشتیم و تذکر لازم داده‌ایم.

وی با بیان اینکه آنجا دیواری است که امکان ریزش دارد و به دغدغه‌ای تبدیل شده است گفت: قرار بوده کار تا حدی که خطر جانی نداشته باشد ادامه ندهند اما اگر فکری نشود با باد و باران امکان صدمه به داخل حرم نیز وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه توسعه طرح حرم مطهر در دست مشاور است که مراحل پایانی را سپری می‌کند گفت: ما خلاف قانون کاری نخواهیم کرد و خطراتی هم ممکن است در آنجا باشد.

وی در ادامه سوال این خبرنگار که عنوان کرد "طبق قانون سال ۸۸ هیات امنا موظف است برای آجر روی آجر گذاشتن این بناها از میراث فرهنگی استعلام بگیرد و چرا این کار صورت نگرفته و باید آن بنا تخریب شود چرا که ثبت ملی بقعه شاهزاده حسین نیز در این صورت زیر سوال است پاسخ داد: بله ما دیروز گفتیم کار را ادامه ندهند اما هیات امنا هم عمدا نمی‌خواهند کاری انجام بدهند چون قرینه‌ای برای آن بنا قبلا ساخته شده و کسی ایرادی نگرفته و تصور می‌کردند می توانند کار را ادامه دهند.

زین‌العابدینی با بیان اینکه بر اساس نظر میراث فرهنگی بر خود اجازه نمی‌دهیم خلاف قانون کاری انجام دهیم اظهار کرد: در خصوص طرح جامع شاهزاده حسین(ع)؛ استاندار خوب ورود کرده که اگر استانداران قبلی همت او را داشتند وضعیت بقعه متبرکه این نبود و خیلی بهتر بود افزود: قرار است این بقعه مانند بقعه شاهچراغ شود و در طرح توسعه آن هیات امنا جدا از هیات امنای فعلی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم طرح جامع خواهد داشت گفت: طرح مطالعاتی در مراحل پایانی است و در فاز اول و دوم طرحی ارائه خواهد شد تا به نظر جمع برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: در طرحی که مدنظر است ملاحظات و ضوابط میراث فرهنگی مورد توجه  قرار گرفته است.

وی در خصوص ضرورت حفاظت برخی از امامزاده‌ها با همراهی میراث فرهنگی بیان کرد: ما از پیشنهادهای خبرنگاران استقبال می‌کنیم که البته اولویت اول اثبات مالکیت و سنددار کردن اموال و دارایی املاک موقوفه است.

در این جلسه موقوفه‌ای که برای نخستین بار در استان تصویر شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان اداره اوقاف همدان حجت الاسلام زین العابدینی شاهزاده حسین اجرای نیات واقفین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیمارستان ها بین نیازمندان میلیارد تومان هزینه شده میراث فرهنگی شاهزاده حسین میلیون تومان ویروس کرونا دهه وقف توزیع شد بسته ها ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان، محمد کریمی در بازدید از خسارت‌های ناشی از طوفان و تندباد در زیر ساخت‌های آسیب دیده برق در جزیره قشم اظهار داشت: این خسارت‌ها به میزان افزون بر ۸۹ میلیارد تومان در حال ترمیم و جبران است.

وی بر لزوم جبران خسارت‌ها در کوتاه مدت تاکید کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها در جزیره قشم بر جای مانده است افزود: از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین و توزیع بهینه برق در جزیره قشم بهره‌گیری می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، با تشریح خدمات انجام شده در جزیره قشم ادامه داد: طول خطوط توزیع برق خسارت دیده در این جزیره حدود ۲۴ کیلومتر و تعداد تیرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ۳۵۳ عدد بوده است، ۲ دستگاه ترانس نیز در حوادث تند باد و توفان خسارت دیدند که نیروهای عملیاتی این شرکت به سرعت نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کردند.

کریمی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی همه پیمانکاران و نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان پای کار بودند ادامه داد: ترمیم و بازسازی شبکه‌های آسیب دیده از سیل خصوصاً در قشم و لنگه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.

کد خبر 6097350

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز