Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@15:28:14 GMT

افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای به رغم توافق پاریس

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۰۹۰۲

افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای به رغم توافق پاریس

به رغم توافق 2015 پاریس درباره کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای میزان انتشار این گازها 30 درصد بیشتر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که علیرغم تعهدات برخی کشورها به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای میزان انتشار گاز متان از صنایع نفت وگاز در سال جاری 30 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متان تقریبا 90  برابر ظرفیت گاز گلخانه‌ای را نسبت به دی‌اکسید کربن طی 20 سال گذشته داشته است. 

بیشتر بخوانید: سهم فقرا از زندگی ثروتمندان؛ دی اکسید کربن تعهد دولت به خارجی‌ها بدون هماهنگی با مجلس

شرکت کایروس، که آمارها، اطلاعات و تحلیل آنها را در اختیار کشورها قرار می‌دهد اعلام کرده است میزان انتشار سالانه در منتهی به ماه آگوست در کشورهای الجزیره،‌ روسیه و ترکمستان بیش از 40 درصد افزایش یافته که نسبت به میانگین جهانی بالاتر بوده است.

بر اساس این گزارش تجهیز و قانونمند کردن زیرساخت‌های نفت و گاز برای اجتناب از انتشار گازهای گلخانه‌ای هزینه‌بر است.

بنابراین این مسئله در کنار مشکلات کاهش قیمت و کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شده صنایع نفت با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند و امکان سرمایه گذاری برای کاهش گازهای گلخانه ای را نداشته باشند.

شرکت کایروس معتقد است این هزینه‌ها عواقب زیادی دارد و در حقیقت در تضاد کامل با توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015 است که کشورها را متعهد کرده از انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری کنند تا بتوانند دمای کره زمین را زیر یک و نیم درجه سانتیگراد حفظ کنند.

آمارهای این شرکت نشان می‌دهد تنها در سال 2019 ده میلیون تن گاز گلخانه‌ای وارد اتمسفر شده است. 

بر اساس این گزارش در سال 2019 بزرگترین منتشر کننده‌های گاز گلخانه‌ای آمریکا،‌ روسیه،‌ الجزیره، ترکمنستان، ایران و عراق بوده است. 

در این میان شرکت‌های بریتیش پترولیوم و اگزون نیز از شرکت‌هایی بودند که بیشترین انتشار گاز گلخانه‌ای داشتند.

در این میان اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین وارد کننده گاز جهان مدعی شده که به دنبال استاندارد سازی ترکیبات گاز متان از گازهایی است که وارد می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ آمریکا ترکمنستان اتحادیه اروپا الجزیره بریتیش پترولیوم روسیه توافقنامه پاریس انتشار گازهای گلخانه ای گاز گلخانه ای انتشار گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی به اتفاق هیئت همراه، در نوزدهمین نشست بین المللی رؤسای اینترپل کشور‌های عضو سازمان اینترپل در شهر لیون فرانسه شرکت کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ­۱۹۶ کشور دنیا در این نشست شرکت داشتند، افزود: در این نشست جرائم مختلف از جمله جرائم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و سایر جرایم خشن و نحوه برخورد با آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس بین‌الملل گفت: در حاشیه این نشست، چندین ملاقات دو جانبه و چند جانبه با مقامات ارشد پلیس کشور‌های شرکت کننده و مدیران بخش‌های تخصصی سازمان اینترپل داشتیم.

سردار کریمی افزود: در این دیدار‌های هیئت انتظامی ایران در خصوص استرداد متهمانی که تحت تعقیب هستند و اعلان قرمز آنها صادر شده است، با برخی کشور‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟