Web Analytics Made Easy - Statcounter

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه چهارشنبه شب اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در برخی شهر‌های این کشور مقررات منع رفت و آمد به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش یورونیوز، به گفته رئیس جمهوری فرانسه وضعیت شیوع کرونا در این کشور «نگران کننده» است، اما وضعیت همچنان «تحت کنترل» قرار دارد. رئیس جمهوری فرانسه گفت که در هشت کلانشهر فرانسه از شنبه مقررات منع رفت و آمد به اجرا در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب ساکنان این کلانشهر‌ها به جز در موارد استثنایی به مدت حداقل چهار هفته از ساعت ۲۱ تا شش صبح اجازه خروج از منازل خود را نخواهند داشت.

امانوئل ماکرون ضمن رد گزینه اجرای «قرنطینه مجدد» در فرانسه افزود که چنین اقدامی در شرایط کنونی «نامتناسب» محسوب می‌شود. به گفته رئیس جمهوری فرانسه مقررات منع رفت و آمد در کل منطقه «ایل دو فرانس» که پاریس مرکز آن است و همچنین کلانشهر‌های لیون، گرنوبل، لیل، اکس-مارسی، مونپلیه، روآن، تولوز و سن اتین به اجرا در خواهد آمد.

رئیس جمهوری فرانسه از شهروندان خواست که شمار حاضران را در گردهمایی‌های خانوادگی و دوستانه به شش نفر محدود کنند. وی همچنین از شرکت‌ها خواست تا هر هفته به کارکنان خود اجازه دو تا سه روز دورکاری را بدهند.

امانوئل ماکرون به شهروندان هشدار داد که شیوع ویروس کرونا حداقل تا «تابستان سال ۲۰۲۱» ادامه خواهد داشت.

دولت فرانسه چهارشنبه شب اعلام کرد که این کشور بار دیگر از نظر بهداشتی در وضعیت اضطراری قرار گرفته است. بنا به اعلام دولت فرانسه از وضعیت اضطراری از شنبه شب برقرار خواهد شد.

دولت فرانسه در نظر دارد تا کسانی که مقررات منع رفت و آمد را نقض می‌کنند جریمه نقدی کند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که موارد ابتلا به ویروس کرونا، شمار بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» در بیمارستان‌ها و تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فرانسه بستری شده اند افزایش یافته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمد رضا شجریان کرونا قیمت دلار پرسپولیس امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه کووید 19 کرونا در جهان مقررات منع رفت و آمد رئیس جمهوری فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد