Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:19:18 GMT

اولین گروه اسرای انصارالله وارد فرودگاه صنعا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۱۱۵۲

اولین گروه اسرای انصارالله وارد فرودگاه صنعا شد

به گزارش ایرنا، شبکه المسیره یمن امروز گزارش داد که اولین گروه از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور شامل ۱۰۸ نفر بوسیله یک فروند هواپیمای صلیب سرخ وارد فرودگاه صنعا شد.  

المسیره با اشاره به اینکه این گروه از فرودگاه سیئون شهر اشغالی حضرموت به صنعا منتقل شدند، بدون ذکر آماری اضافه کرد که شماری دیگر از اسیران به وسیله سه فروند هواپیما از فرودگاههای سیئون یمن و ابها عربستان سعودی به صنعا منتقل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این اسیران در هنگام ورود به فرودگاه صنعا مورد استقبال جمعی از اعضای دفتر عبدالملک بدالدین الحوثی رهبر انقلاب یمن، تعدادی از وزیران و فرماندهان نظامی این کشور و شهروندان یمنی قرار گرفتند. 

یک منبع آگاه در فرودگاه صنعا به این شبکه تلویزیونی گفت که متقابلا یک هواپیما حامل ۱۵ اسیر عربستانی و چهار اسیر سودانی را از فرودگاه صنعا به فرودگاه ابها عربستان انتقال داد و ۱۰۸ اسیر از نیروهای مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن نیز با یک فروند هواپیما از صنعا به فرودگاه سیئون استان حضرموت انتقال یافتند.  

در همین حال شبکه العربیه عربستان به نقل از یکی از افراد وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن گزارش داد که مرحله اول تبادل اسیران طرفین که امروز انجام شد ۴۸۰ اسیر از انصارالله ( ارتش و کمیته‌های مردمی یمن) و ۲۵۰ اسیر از نیروهای وابسته به دولت مسعتفی یمن را شامل می‌شود. 

بر پایه این گزارش قرار است مرحله دوم تبادل اسیران فردا (جمعه) با آزادی ۲۰۰ اسیر از انصارالله در ازای آزادی ۲۵۱ اسیر از نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن انجام شود. 

این بزرگترین عملیات تبادل اسیر بین دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله و دولت مستعفی و برکنار شده این کشور از زمان شروع جنگ یمن در سال ۲۰۱۴ است.  

پایگاه اطلاع رسانی ۲۶ سپتامبر یمن امروز (پنجشنبه) به نقل از "عبدالقادر المرتضی" رئیس کمیته ملی اسرا در دولت نجات ملی این کشور اعلام کرد: مشکلی که ۲ روز قبل بر سر تبادل اسرا بوجود آمده بود، حل شد و تمام مراحل توسط طرفین به اتمام رسیده و عملیات تبادل اسرا در تاریخ مقرر (روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر - امروز و فردا) انجام خواهد شد.  

پایگاه اطلاع رسانی ۲۶ سپتامبر یمن افزود: عملیات تبادل اسرا بین دو طرف زیر نظر سازمان ملل انجام خواهد شد و شامل آزادی ۶۸۱ نفر از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ازای آزادسازی  ۴۰۰ نفر از نیروهای طرف مقابل از جمله ۱۵ سعودی و ۴ سودانی است.  

خاطرنشان می‌شود که عبدالقادر المرتضی رییس کمیته امور اسیران دولت نجات ملی یمن بامداد چهارشنبه هفته جاری گفته بود که طرف مقابل (سعودی‌ها) حاضر به اجرای توافق مبادله اسرا نیست و برای شکست این توافق تلاش می‌کند.  

وی در توئیتی در این باره افزود که طرف مقابل هر از گاه، موانعی را ایجاد می‌کند و برای شکست توافق، بهانه‌های مختلفی می آورد.  

این در حالی است که «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ۶ مهر از امضای توافق میان نمایندگان «جنبش انصارالله» یمن و دولت مستعفی این کشور برای مبادله بیش از یک هزار اسیر در مرحله نخست خبر داد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز هشتم مهر امسال از توافق انصارالله با دولت مستعفی یمن در تبادل اسراء استقبال کرد و دو طرف را به اجرای هر چه سریع‌تر این توافق فراخواند.  

طبق بیانیه چهارمین نشست کمیته نظارتی اجرای توافق تبادل اسرا و بازداشت ‌شدگان یمنی، نمایندگان دولت مستعفی و جنبش انصار الله توافق کردند که در مرحله نخست، ‌ یکهزار و ۸۱ اسیر را طبق اسامی توافق‌ شده، مبادله کنند.  

مبادله اسیران از موضوع‌های اساسی در گفت و گوهای یمنی – یمنی در سوئیس است که تلاش‌ها در این زمینه همواره ناکام بوده و فقط در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده است.  

پیشتر نیز تعدادی از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای وابسته به دولت مستعفی و فراری این کشور در چند مرحله  از طریق واسطه‌های محلی آزاد شدند.   

برچسب‌ها یمن جنبش انصارالله اسیر آسیای غربی منصورهادی کمیته بین المللی صلیب سرخ صنعا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله اسیر آسیای غربی منصورهادی کمیته بین المللی صلیب سرخ صنعا یمن جنبش انصارالله اسیر آسیای غربی منصورهادی کمیته بین المللی صلیب سرخ صنعا اخبار کنکور ارتش و کمیته های مردمی وابسته به دولت مستعفی دولت مستعفی فرودگاه صنعا تبادل اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ همزمان با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس و همچنین تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، حماس روز جمعه اعلام کرد هیأت این جنبش با هدف حصول توافق راهی قاهره خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز «ویلیام برنز» مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

حماس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اعلام کرده است: «در پرتو تماس‌ها با برادران میانجی در قصر و مصر، هیأت حماس روز شنبه و برای تکمیل گفت‌وگوها راهی قاهره می‌شود».

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما بر نیت مثبت که رهبری جنبش پس از بررسی پیشنهاد اخیر آتش‌بس به آن پاسخ داده است، تاکید می‌کنیم. ما با همین نیت و برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم».

مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده است: «مصمم هستیم تا به توافقی برسیم که مطالبات مردم ما برای توقف تجاوزات، عقب‌نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی و تبادل اسرا را تامین کند».

برگزاری این مذاکرات در حالی است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت از طرف خانواده‌های اسرای اسرائیلی برار حضول توافق تحت فشار قرار گرفته است.

مقاومت فلسطین نیز بارها اعلام کرده بدون تحقق شروط خود، به توافق رضایت نخواهد داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229379 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهاد‌های قبلی است + جزئیات توافق پیشنهاد شده
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات چارچوب توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه
  • گزارش المیادین از توافق حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا