Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@08:07:56 GMT

تداوم کمک‌های مؤمنانه| تبلور احسان جمعی در سرخه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۱۱۶۱

تداوم کمک‌های مؤمنانه| تبلور احسان جمعی در سرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، متأسفانه بر اثر شیوع کرونا و تعطیلی برخی کسب‌وکارها، شاهد آن هستیم که عده‌ای از هم‌وطنانمان متضرر و حتی نیازمند شدند.

از این‌رو، لازم بود تا از این دست آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا حمایت‌های مقطعی صورت گیرد تا بتوانند این بحران را پشت سر بگذارند.

کمک‌ها و حمایت‌های خوبی با همیاری مردم نوع‌دوست ایران اسلامی با حفظ شأن افراد و رعایت کرامت انسان‌ها صورت گرفت که همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک‌های مؤمنانه این روزها در سراسر استان سمنان ادامه دارد و این‌بار، جلوه‌های دیگری از عاطفه و احسان مردم و نیکوکاران در سرخه ثبت شد.

برای مواسات در شهر

با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مواسات و همدلی، مرحله اول رزمایش مواسات با استقبال گسترده مردم در سراسر کشور از ماه مبارک رمضان آغاز شد و این رزمایش در مراحل مختلف صورت گرفت.

مرحله اخیر رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه» نیز از ماه محرم تا ماه صفر در شهرستان سرخه به قوت خود ادامه داشته است.

گام سوم مرحله دوم رزمایش مواسات در شهرستان سرخه با توزیع ۲۰۰ سبد معیشتی هر یک به ارزش سه میلیون ریال و ۲۱۰ بسته آموزشی ویژه دانش‌آموزان در مجموع به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال بین خانواده‌های شناسایی‌شده و آسیب‌دیده از کرونا با حضور حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی‌بصیر رئیس ستاد رزمایش، سرهنگ مرتضی عبداللهی دبیر ستاد، علی مؤیدی‌زاده فرماندار شهرستان و جمعی دیگر از مسؤولان اجرا شد.

همیاری جدی همه دستگاه‌های اجرایی

دبیر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شهرستان سرخه در این زمینه به فارس گفت: در این مرحله، ۴۱۰ بسته معیشتی و آموزشی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال بین خانواده‌ها آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

سرهنگ مرتضی عبداللهی اظهار کرد: رزمایش مواسات از آغاز شیوع کرونا با همکاری و همیاری جدی همه دستگاه‌های اجرایی خصوصاً همدلی مردم آغاز شد.

وی تصریح کرد: با لطف خداوند، فاز اول رزمایش به‌خوبی انجام شد و در فاز دوم برای اجرای سه مرحله برنامه‌ریزی شد.

دبیر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شهرستان سرخه افزود: در این مرحله، ۲۰۰ سبد و بسته معیشتی هرکدام به ارزش سه میلیون ریال و در مجموع به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال و ۲۱۰ بسته آموزشی و تحصیلی ویژه دانش‌آموزان در شهرستان در مجموع به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال به همت مجموعه‌های مختلف به‌ویژه سپاه شهرستان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد آماده و توزیع خواهد شد.

عبداللهی اضافه کرد: با لطف خداوند، این بسته بین افراد و خانواده‌های شناسایی‌شده توسط ستاد رزمایش مواسات با حفظ شأن آن‌ها توزیع خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌های خاص برای کمک به زوج‌های جوان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه به فارس گفت: در شهرستان سرخه، از ابتدای آغاز رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به فرمان رهبری، مردم، نهادها، مساجد، پایگاه‌ها، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری‌ها پای کار بودند و در طرح همدلی ما را یاری دادند.

عبداللهی یادآور شد: در مرحله اول، قریب به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بسته معیشتی توزیع شد که این اتفاق بزرگ توسط مردم به فرمان امام رقم خورده است؛ البته در سرخه این کار تعطیل نخواهد شد و رزمایش مواسات همچنان ادامه خواهد داشت.

او ابراز امیدواری کرد: در ایام ماه ربیع، ویژه‌برنامه‌های خاصی را برای کمک به زوج‌های جوان جهت رفتن به خانه بخت در نظر داریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: در این طرح مؤمنانه نیز دست کمک و یاری مردم را می‌طلبیم تا باز هم بتوانیم یاری گر خانواده‌های متضرر از کرونا باشیم و این مسیر را تا زمانی که شر این ویروس منحوس از سر همه ما کوتاه شود، ادامه خواهیم داد.

کمک مؤمنانه در مسیر پاسخگویی به نیازهای جدید

رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه» این روزها تنها در توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام موردنیاز مردم در خوراک و پوشاک و لوازم‌التحریر خلاصه نمی‌شود.

تلاش‌های زیادی انجام‌شده تا این رزمایش در مسیر پاسخگویی به نیازهای جدید هم قرار گیرد و یکی از کارهایی که خیران این روزها انجام می‌دهند، تأمین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند است که باید حمایت و کمک‌ها تقویت شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان مقام معظم رهبری ماه محرم کمک مؤمنانه سپاه همدلی مواسات و کمک مؤمنانه همدلی مواسات و کمک مؤمنانه شهرستان سرخه رزمایش مواسات کمک مؤمنانه میلیون ریال خانواده ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ محسن سلیمانی گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از مناطق روستایی چالوس که به تیراندازی و مجروح شدن 2 نفر از اهالی این روستا منجر شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی 7 نفر از عوامل این درگیری با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شناسایی و در کمتر از 6 ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمانی از دستگیری یکی دیگر از عاملان این درگیری که قصد فرار به استان‌های شرقی کشور را داشت نیز خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه 16 عدد فشنگ ساچمه‌ای  کشف شد.

وی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اذعان داشت: امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و با کسانی که بخواهند آن را خدشه دار کنند با برخوردی قاطعانه مواجه خواهند شد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • اجتماع حمایتی جمعی از مردم لنگرود برای اجرای طرح نور پلیس
  • راهپیمایی جمعی از بانوان آستارایی در حمایت از طرح نور فراجا
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • تداوم همبستگی جهانی در حمایت از مردم غزه