Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دلق پوش روز پنجشنبه در نشست شورای سیاستگذاری پژوهشی و آموزشی بخش صنعت و معدن استان که با حضور نمایندگان رشت و صومعه سرای گیلان و اعضای و هیات علمی دانشگاه ها برگزار شد، اظهار داشت: علم و پژوهش، زیرساخت حرفه‌ای توسعه صنعتی است و برای گام های محکم تر جهت ارتقاء صنعتی به پژوهش های علمی بیشتری نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در عین حال به طور رسمی ۳۰ واحد دانش بنیان صنعتی هم در استان فعال شده اند، گفت: با توجه به توان داخلی مطلوب نیمی از واحدهای تولیدی استان عملا می‌توانند از مزایای معافیت ها و بسته های حمایتی دانش بنیان استفاده نمایند.
وی طرح تولید فرمان برقی هیدرولیک خودرو را نمونه ای از نتایج پژوهش های علمی و دانش فنی روز برشمرد و گفت: تا چند روز دیگر برای اولین بار در ایران به پشتوانه دانش فنی پژوهش‌های انجام شده تولید فرمان هیدرولیک برقی در گیلان آغاز می شود که این قبیل دستاوردها ریشه و بنیان علمی دارد و سال ها اثرات پایدار آن در حوزه اقتصاد و اشتغال ماندگار خواهد شد.
 دلق پوش با بیان اینکه تفکر فرابخشی، همت همگانی و اجماع کامل بر روی توسعه منافع استان می‌تواند ظرفیت هایی جدیدی برای توسعه و اعتلای استان در بر داشته باشد، افزود: در واحدهای صنعتی باید به بحث R&D یعنی تحقیق و پژوهش به عنوان یک رکن اساسی توسعه صنعتی به صورت ویژه توجه گردد تا در امور صنعتی برنامه و ساختار دقیقی در مسیر توسعه پیاده سازی شود.
 نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در  این نشست اظهار داشت: به طور کلی نخبه های صنعتی به خوبی دیده نمی شوند اگر دیده شوند، وضعیت تکنولوژی صنعتی بهبود می یابد.
 محمد رضا احمدی بهره مندی از حمایت های صندوق شکوفایی و نوآوری را در هدایت نخبگان موثر دانست و تصریح کرد: اگر ارتباط نخبگان دانشگاهی با کشاورزان نیز بیشتر برقرار شود وضعیت کشاورزی گیلان از شکل کنونی خارج خواهد شد.
وی همچنین برحضور مدیران صنایع گیلان در نمایشگاه ها تاکید کرد و گفت: اگر صنایع در نمایشگاه های بین المللی شرکت داده شوند به راحتی می توانند از موقعیت و تجربه های دیگران بهره مند شوند.
 نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه با ابراز گلایه مندی از عدم انسجام دانشگاه با بخش کسب و کار اظهار داشت: در سطح کلان کشور بخش‌هایی که باید هماهنگی بین تولید و دانشگاه ایجاد کنند به درستی عمل نمی کنند و آهنگ مناسبی از این ناهماهنگی شنیده نمی‌شود.
سیدکاظم دلخوش خاطر نشان کرد: در مجموع در بخش‌های مختلف پیشرفت داشته ایم و خیلی جاهای دیگر نیز جامانده ایم و به درستی وارد نشدیم و جا دارد از ظرفیت‌های قانونی و بودجه هایی که گذاشته شده است، استفاده گردد.
منتخب مردم صومعه سرا ادامه داد: دنیا به سمت تکنولوژی رفته و علم محور شده است و همه چیز الکترونیک انجام می شود در حالی که ما هنوز به دنبال دولت الکترونیک هستیم.
دلخوش با اشاره به  پیش بینی بودجه لازم در خصوص مباحث دانش بنیان صنعتی در لایحه بودجه تصریح کرد: قوانین مهم مرتبط اقتصادی در حال بروزرسانی و اصلاح هستند و این آمادگی را داریم در صورتی که نیاز به اصلاح و نگارش قوانین جدید باشد طرحی از طرف شورای سیاستگذاری آموزشی،  پژوهشی بخش صنعت گیلان ارائه شود تا به عنوان نماینده مجلس آن را در مجلس پیگیری نمایم.
 فرهمند پورعلی ، رئیس خانه صنعت معدن تجارت استان گیلان نیز فروش تولیدات داخلی را در این برهه زمانی رضایت بخش دانست و تصریح کرد: هرچند فروش تولیدات خوب شده است ولی تامین مواد اولیه اغلب صنایع استان از طریق ارز انجام می شود و مشکلات عدم تعادل ارزی به صورت قانونی موجب چالش‌های عدیده‌ای برای بخش تولید شده است و  درنتیجه قیمت تمام شده محصول نهایی را به شدت افزایش می دهد و فشار آن نیز هم برای تولید کننده و هم برای مصرف‌کننده است.

منبع: Abcnews برچسب‌ها رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده