Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:26:26 GMT

موقوفات جدید باید به سمت نیازهای جامعه هدایت شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۲۶۷۷

موقوفات جدید باید به سمت نیازهای جامعه هدایت شود

حجت‌الاسلام فائزی با بیان اینکه ثبت موقوفات را باید به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد گفت: آنچنان که باید و شاید در خصوص وقف در خوزستان کار نشده و با ثبت وقف‌هایی که نیاز امروز جامعه هستند می‌‌توانیم به رفع بسیاری از مشکلات کمک کنیم.

«حجت‌الاسلام فائز فائزی» در گفت‌  گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه هفته وقف بهانه‌ای است که موضوع وقف را بتوانیم به جامعه عمومی مردم بشتر بشناسانیم اظهار کرد: وقف جزء معدود احکام فقهی است که شامل همه عموما افراد جامعه از کودک و پیر تا غنی و فقیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اضافه کرد: امروز و در حالی که بسیاری از خانواده‌ها با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، اگر در گذشته وقف‌های با نیت رفع مشکلات اقتصادی ثبت می‌شد بسیاری از  مشکلات امروز را نداشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه با ثبت وقف‌هایی که نیاز امروز جامعه هستند می‌توانیم به رفع بسیاری از مشکلات کمک کنیم افزود: به سران طوایف پیشنهاد داده شده که وقف‌هایی با نیت حل مشکلات و معضلات همان طایفه ایجاد شود.

 


رئیس مرکز افق اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه وقف محدودیت زمانی ندارد، تا هنگامی که این وقف به جامعه مورد نظر منفعت برساند ثواب آن برای واقف نوشته خواهد شد و این همان صدقه جاریه است.

 

وی با بیان اینکه ما در خوزستان موقوفاتی با عمر بیش از 800 سال داریم که همچنان مردم از آنها بهره‌مند هستند تصریح کرد: در خوزستان آنچنان که باید و شاید در خصوص وقف کار نشده است.

 

حجت‌الاسلام فائزی ابراز کرد: در خوزستان وقفی برای ازدواج و اشتغال جوانان و همچنین وقف‌های برای پیشرفت علوم جدید و تکمیل علوم دانش بنیان نیز وجود ندارد که لازم است با توجه به گستره بسیار بزرگ وقف حتما درباره ثبت چنین وقف‌های تبلیغات انجام شود تا عموم مردم به ثبت چنین موقوفاتی روی آورند.

 

وی با اشاره به اینکه ثبت موقوفات را باید به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد ادامه داد: یکی از معضلات امروز جامعه بحث تامین هزینه‌های درمان است در حالی که با ثبت چنین موقوفاتی بسیاری از رنج‌های شهروندان در خصوص تامین هزینه‌های درمان از بین خواهد رفت؛ بهترین نیت ثبت وقف با موضوع خیرات است، در چنین موقوفاتی در هر کار خیری از آنها بهره‌مند خواهند شد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان در خصوص برنامه‌های هفته وقف یاد آور شد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تجلیل از واقفان، اجرای همایش احسان ماندگار، تلاش در جهت اطلاع‌رسانی عمومی وقف، برگزاری نشست‌های تخصصی وقف و همچنین غباروبی بقاع متبرکه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته هستند.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: وقف های مورد نیاز جامعه هفته وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد

سیدفرهاد ناصری‌نیا  در نشست مدیران عضو شورای هماهنگی، تشکلات کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید با نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار کرد: هر پیشرفتی در هر حوزه داریم قطعاً دست کارگر در آن پیداست و براساس قانون، در بیشتر کارگروه‌ها، یک نماینده از کارگر و کارفرما حضور دارد.

وی ادامه داد: در قوانین ما جایگاه و منزلت کارگر دیده شده و تمام هدف این بوده است که مشکلات کارگران با همفکری خودشان حل شود.

او گفت: نگاه ما در وزارت تعاون سه‌جانبه است و اعتقاد ما در قوانین این است که کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید دارد که در حال تآلیف کتاب مربوط به آن هستیم و تلاش داریم تا قبل از کنگره شهدای کارگر، این کتاب چاپ شود.

ناصری‌نیا اظهار کرد: در این هفته، تجلیل از نخبگان کارگری را داریم و دیدار با زنان کارگر نمونه، بازدید‌ها و همایش‌هایی هم داریم که اگر به برطرف شدن مشکلات کارگری منجر نشود، ابتر خواهد ماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در استان با ۱۳۸ هزار و ۵۱۷ نفر کارگر داریم، افزود: در حوزه اشتغال‌زایی یکی از مشکلات ما نبود بازار فروش بود که پیشنهاد ما ایجاد یک بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی است. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند
  • معلم هدایت‌گر جامعه است