Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضلی از طلب ۱.۵ میلیارد تومانی اوقاف بهشهر از دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از ادرات دولتی بهشهر مستاجر اوقاف هستند؛ این اداره ۱.۵ میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی بهشهر مطالبه دارد.

« محمدحسین فاضلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: برخی از ادارات شهرستان بهشهر در اماکن وقفی ساکن هستند و سالیان سال نسبت به ادای دین خود و پرداخت اجارات در موعد مقرر اقدام نکردند و اکنون به عنوان بزرگترین بدهکاران به اوقاف در بهشهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر 1.5 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی بهشهر مطالبه دارد.

 

وی ادامه داد: وظیفه اصلی اوقاف، حفظ موقوفات گذشته، احیای موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفین، برگزاری مسابقات قرآن و نهادینه کردن امور قرآنی در زندگی و حراست و حفظ بقاع متبرکه و امامزادگان است.

 

فاضلی گفت: وقف کردن اموال باقی گذاشتن نام نیک از خود در دنیاست که امیدواریم این سنت حسنه در جامعه با همکاری اصحاب رسانه به عنوان یکی از یاوران مهم اوقاف، ترویج و تکثیر شود.

 

وی با بیان اینکه 88 نوع نیت واقفین در بهشهر داریم،خاطر نشان کرد: از این تعداد تنها یک مورد به عزاداری برای سیدالشهدا تعلق دارد که 95 درصد موقوفات را شامل می شود و به نوعی 95 درصد موقوفات بهشهر برای عزاداری سیدالشهدا با قید زمان و مکان است.

 

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر، ترویج فرهنگ وقف و اقدام عملی در این راستا پاداش دنیوی و اخروی به همراه دارد که اطلاع رسانی مسئولیت سنگینی است که امیدواریم با کمک و همت خبرنگاران در این بخش تلاش شود.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وقف دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن اظهار کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روزهای اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس