Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو امروز در جلسه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: متاسفانه تا به امروز هیچ درمانی برای بیماری کووید 19 کشف نشده و رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی، تنها راهکار برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: تامین سلامت مردم، اصلی‌ترین دغدغه ما در شرایط فعلی است و با هر شخصی که امنیت جانی مردم و جامعه را به خاطر اندازد برابر با ضوابط و مقررات برخورد می‌کنیم.
 
راستگو با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در ادارات استان نزدیک به 80 درصد است ادامه داد: این آمار، قابل قبول نیست و باید 100 درصد افراد شاغل در ادارات، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اهتمام جدی داشته باشند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا نیز هرگونه ارائه خدمات به مراجعه کنندگان فاقد ماسک در ادارات ممنوع است و هر یک از مسئولان ادارات بر خلاف این مصوبه عمل کنند در برابر قانون پاسخگو خواهد بود.
 
راستگو نسبت به کاهش حساسیت مردم استان نسبت به بیماری کرونا و کاهش نسبی رعایت پروتکل های بهداشتی انتقاد کرد و ادامه داد: از صدا و سیما و رسانه‌های استانی انتظار داریم فعالیت‌های آگاهسازی و پیشگیرانه خود با محوریت بیماری کووید 19 را افزایش دهند.
 
وی همچنین در بخشی از سخنان خود خواستار انتشار وضعیت بیماران بستری و مبتلا به کرونا در صدا و سیما و سایر رسانه‌های استان شد و عنوان کرد: ملاحظات مربوط به جلوگیری از انتشار چهره بیماران نیز باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.
 
دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی تبریز نیز در این جلسه به بیان گزارش عملکرد میدانی خود از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان و تعدادی از اصناف پرخطر پرداختند.
 

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا سلامت عمومی آذربایجان شرقی سلامت تبریز معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی علیار راستگو خبرگزاری فارس فارس تبریز ویروس فاصله اجتماعی مطب صدا و سیما رسانه پروتکل های بهداشتی ماسک ضدعفونی رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت

سرهنگ پاسدار کاظم کبیری اظهار داشت: در هفته نخست اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با هفته ملی سلامت، ۳۰ تیم روز به مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان‌های استان اعزام شد.

وی افزود: این تیم‌ها شامل دندانپزشکی، تیم‌های تک تخصصی، تیم‌های بهداشتی درمانی و آموزشی عمومی بصورت جهادی، ۱۰ هزار و ۷۶۸ نفر خدمت رایگان ارائه کردند.
 
سرهنگ پاسدار کبیری ادامه داد: معاینه و ویزیت ۱۲۰ نفر از سوی پزشک متخصص داخلی و پزشک متخصص زنان، معاینه و ویزیت ۵۷۹ نفر توسط پزشک عمومی، خدمات دندانپزشکی برای ۱۴۰ نفر و ارائه داروی رایگان برای ۶۷۹ نفر از جمله این خدمات جهادی در هفته سلامت بود.

 وی ادامه داد: همچنین در این هفته ۲۴۲ نفر توسط کارشناسان سلامت روان مشاوره روانشناسی شدند و کارشناسان مراقب سلامت به دو هزار و ۵۷۶ نفر آموزش‌های بهداشتی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

خدمات‌دهی به بیش از ۲۷ هزار نفر در مراکز درمانی

وی افزود: مشاوره‌ای تغذیه برای ۴۲۶ نفر، آموزش‌های فرهنگی (فرزند آوری) برای ۱۰۳ نفر، پایش و غربالگری فشارخون و قندخون بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از دیگر خدمات ارائه شده بسیجیان جامعه پزشکی در هفته سلامت ۱۴۰۳ بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی درمانی و تخصصی، برنامه‌های فرهنگی هنری، تعلیم و تربیت، علمی پژوهشی نیز در مناطق مختلف استان اجرا گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور