Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: نقطه محوری تولیدات علمی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت باید تقویت انقلاب و آرمان های نظام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقرمحمدی لائینی» امروز(24مهر) در بازدید از مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری با تاکید براینکه امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از سیره و معارف نبوی است، گفت: رسیدن جامعه اسلامی به سعادت و تعالی حقیقی در گرو گسترش معارف نبوی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، ارتقاء انسان از زندگی طبیعی و غریضی را مهم ترین هدف انبیاء و اولیای الهی دانست و تصریح کرد: هدف مؤسسات قرآنی باید حرکت در مسیر اهداف پیامبر گرامی اسلام باشد.

 

وی با اشاره به این که حق حیات بر روی زمین برای کسی است که صاحب زمین را بشناسد، افزود: به طور حتم شناخت درست خداوند متعال موجب سعادت و تعالی انسان خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه با تأکید بر اینکه حمایت و تقویت از انقلاب، آرمان و ارزش های نظام باید همواره مورد توجه مؤسسات فرهنگی و قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال تحریف انقلاب اسلامی است و تلاش می کند تنها اسمی از انقلاب بماند و هویت آن خدشه دار شود.

 

وی با بیان این که هدف دشمن محتوا زدایی از آرمان ها و ارزش های انقلاب است، تصریح کرد: دشمن از هویت دینی، ایمانی، اسلامی و معنوی درون انقلاب می ترسد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید بر اینکه حفظ جریان انقلابی به عنوان بزرگترین امربه معروف وظیفه امروز همه ما است، بیان کرد: نباید اجازه دهیم ارزش های دینی انقلاب اسلامی یادگار گرانبهای معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) خدشه دار شود.

 

امام جمعه ساری در پایان سخنانش با بیان این که نقطه محوری تولیدات علمی مؤسسات فرهنگی  قرآن و عترت باید تقویت انقلاب و آرمان های نظام باشد، افزود: اگر این تلاش ها در شکل علمی باشد به طور حتم آثار و برکات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام «محمود دیانی» نیز در این نشست با اشاره به این که مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی خود را از سال 90 آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر چندین عضو هیأت علمی دانشگاه و حوزه در این مؤسسه به تولیدات علمی اشتغال دارند.

 

رییس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) به آغاز فعالیت نشر سردار شهید طوسی از سال 96 زیر نظر مؤسسه فرهنگی پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: تاکنون  22 عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی و اسلامی تدوین و تألیف شده است.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه درمازندران تولید علم دشمنان انقلاب انقلاب اسلامی فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم ص مؤسسه فرهنگی تولیدات علمی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی