Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف عصر پنجشنبه  همزمان با روز جهانی غذا در بازدید از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مشهد، صنعت غذا را مهمترین صنعت کشور دانست و افزود: این صنعت به طور مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است و وزارت علوم از ارتقا و جایگاه این موسسه حمایت های لازم را به عمل می آورد.

وی با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق مراکز پژوهشی در کشور وابسته به دانشگاه ها هستند ادامه داد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی تنها موسسه پژوهشی مستقل کشور است که به طور مستقیم وابسته به وزارت علوم فعالیت می کند که این امر نشان دهنده توجه ویژه وزارت علوم به پژوهش در صنعت و مواد غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم بر حمایت علمی و صدور مجوزها برای این موسسه تاکید دارد و در نهایت وظیفه این مرکز پژوهشی است که جایگاه خود را در بین تولیدکنندگان صنایع غذایی محکم کند.
وی مشارکت بیرونی ۹۶ درصدی در قراردادهای پژوهشی این موسسه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تمرکز بیشتر بر پژوهش های تقاضا محور نکته ای کلیدی در عملکرد موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به شمار می‌رود و این موسسه تاکنون عملکرد قابل توجهی داشته که با توجه به گستردگی صنعت غذا باید با تلاش بیشتری نسبت به رفع مشکلات صنعت غذا و چالش های پیش روی کشور در این زمینه اقدام کند.

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نیز در این بازدید گفت: شناسایی چالش های ملی در زمینه ایمنی و امنیت غذایی و ارائه راهکارهای برون رفت از بحران های موجود، طراحی جیره های غذایی در شرایط بحران، کاهش ضایعات مواد غذایی، ارائه دانش فنی تولید مواد اولیه در صنایع غذایی با هدف کاهش وابستگی از جمله مهمترین اقدامات این موسسه در سال های اخیر بوده است.
دکتر قدیر رجب زاده با اشاره به پاسخگویی به نیازهای تکنیکی و نوآورانه ۱۱۵ واحد صنعتی و سازمان اجرایی در این موسسه طی ۲ سال اخیر، چارچوب تعاملات موسسه و صنعت غذا را در پنج محور ایفای نقش به عنوان واحد تحقیق و توسعه، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، ارائه خدمات آزمایشگاهی، ارائه خدمات آموزشی و ارائه خدمات مشاوره ای اعلام کرد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد صنعت غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد صنعت غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد صنعت غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی اخبار کنکور پژوهشی علوم و صنایع غذایی موسسه پژوهشی وزارت علوم صنعت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد

به گزارش قدس خراسان، مسعود ابراهیمی اظهار کرد: در طول چهار دهه گذشته خدمات مفیدی با شناخت از نیاز جامعه در دوران های مختلف توسط جهاد دانشگاهی به جامعه عرضه شد.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی افزود: در نگاهی نو به حوزه فناوری، جهاد دانشگاهی به دنبال نقش آفرینی موثر در زیست بوم فناوری است تا به عنوان نهاد واسط، بتواند سایر اعضای این مجموعه را در کنار یکدیگر جمع کند تا در کنار توانمندی صنایع به نیاز جامعه پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: امید است این اتفاق باعث گسترش هم افزایی در سایر حوزه ها نیز شود تا جهاد دانشگاهی در مسیر هماهنگ سازی بتواند در کشور مثمر ثمر باشد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز گفت: این رویداد، نماد اعتماد و اراده بین فناواران، صنعتگران و مسوولان است تا این مسیر فرهنگ ساز بتواند مشکلات این حوزه را در صنعت غذا، کوتاه تر کند.

حسین امینی افزود: باید با تمام تلاش خود به اعتبار کشورمان ایران بیفزاییم و این اتفاق با همدلی و نوآوری و سختکوشی میسر و در نهایت امکان حضور در بازار رقابتی فراهم می شود و این در حالی است که قوانین متناقض و یا اجرای ضعیف قوانین باعث دلسردی نخبگان و صنعتگران می‌شود که باید به این موضوع توجه داشت.

وی ادامه داد: این رویداد، آغازی است تا با شناخت مشکلات صنعت غذا، حل آن به دست جوانان نخبه سپرده شود تا گرهی از گره های صنعت بگشاید و جهاد دانشگاهی با تمام توان و ظرفیت خود آماده است تا اهالی صنعت و فناوران را یاری کند که به امنیت غذایی پایدار که نیاز حکمرانی است، دست یابیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی