Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@23:46:06 GMT

سحر دولتشاهی نگران از بین رفتن طبقه متوسط است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۳۹۳۵

سحر دولتشاهی نگران از بین رفتن طبقه متوسط است

سحر دولتشاهی با حضور در برنامه «کافه آپارات» درباره اختلاف طبقاتی موجود در جامعه و از بین رفتن طبقه متوسط صحبت کرد.

قدس آنلاین: برنامه «کافه آپارات» با اجرای فریدون جیرانی، شب گذشته (چهارشنبه ۲۳ مهر)، میزبان سحر دولتشاهی، بازیگر سینما و تلویزیون و علیرضا معتمدی، نویسنده و کارگردان فیلم «رضا» بود که در گروه هنر و تجربه اکران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این گفت و گو، دولتشاهی درباره اختلاف طبقاتی موجود در جامعه گفت: «به نظر من در حال حاضر طبقه متوسط کم کم در حال نابودی است.»

معتمدی نیز در ادامه اضافه کرد: « نظر من هم همین است. به دلیل این که آرمان‌ها و انگیزه‌هایش را از دست داده و سرکوب شده است و این‌که مشکلات اقتصادی، طبقه متوسط را کم کم نابود می‌کند. طبقه متوسط فرهنگی داریم که آن هم به زودی نابود خواهد شد.»

دولتشاهی  نیز در بحثی دیگر ادامه داد: «به نظرم بیشتر دعوای همه با هم است تا دعوای سنت و مدرنیته.»

جیرانی در ادامه صحبت‌های دولتشاهی گفت: «دعوای سنت و مدرنیته، دعوای دو سبک زندگی است که در جامعه وجود دارد. سبک زندگی سنتی می‌گوید من اصلی هستم و زندگی مدرنیته نیز سبک زندگی تازه‌ای است که سعی دارد خودش را تحمیل کند و دعوا بر سر دو سبک زندگی است. »

این برنامه پیش از درگذشت محمدرضا شجریان ضبط شده بوده است. 

انتهای پیام/

منبع: خبر آنلاین

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سحر دولتشاهی کافه آپارات فریدون جیرانی طبقه متوسط سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهادگرانی که درس زندگی می‌دهند/ معلمان باید در قله کوه باشند

معلم فردی که وقتی وارد کلاس درس می‌شود٬ تمام مشغله‌های زندگی را پشت در گذاشته و از ذهنش اخراج می‌کند.

از آغازین روزهای  بزرگ شدن٬ معلمان همچون یک والد کنارمان هستند و با مهر و عطوفت الفبا و رنگ آمیزی زندگی را به ما می‌آموزند.

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه عشق است. معلمان جهادگرانی هستند که در سرما و گرما با جان فشانی‌های خود به ما درس زندگی می‌دهند.

 در قرآن کریم به مقام معلم اشاره شده است. در نخستین آیات قرآن که بر رسول اکرم (ص) نازل شد، خداوند به این ویژگی خارق‌العاده اشاره می‌کند و همین امر دال بر اهمیت خواندن و نوشتن است.

اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ ۵)

بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت. بخوان! و پروردگارت کریم‌ترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست.

مقام معلم همیشه در دین اسلام ستایش شده به طوری که حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: معلمی شغل انبیا است و امام علی (ع) نیز در این باره می‌فرماید: به احترام پدر و معلمت از جای برخیز؛ هرچند فرمان روا باشی.

از همین رو  در تقویم کشورمان ۱۲ اردیبهشت که سالروز شهادت معلم بزرگ استاد شهید مطهری است٬ به عنوان روز معلم پاس داشته می‌شود.

به همین مناسبت با یکی از معلمان نمونه کشور به گفت و گو پرداختیم.

معلمی که نوزاد ۲۰ روزه خود را به مدرسه می‌برد

فاطمه زارع، آموزگار نمونه متوسطه دوم سال استان فارس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معلمی همچون شغل‌های دیگر سختی‌هایی دارد اما در کنار تمام سختی‌ها شیرینی‌ها و خاطرات زیبایی دارد که قابل چشم پوشی نیست.

وی در خصوص سختی‌های معلمی افزود: من در سال‌های اول خدمتم معلمی مناطق محروم و روستاها را انتخاب کرده بودم؛ به همین علت در رفت و آمد بسیار سختی می‌کشیدم. در آن سال‌ها اتومبیل‌ها تا لبه جاده بیشتر نمی رفتند و من مجبور بودم مسافت طولانی را تا مدرسه پیاده رفته و یا به دلیل کمبود خودرو در این مناطق با ماشین‌های نظامی یا گشتی در روستا رفت و آمد کنم که این امر بسیار برایم سخت بود.

 او ادامه داد: ‌زمانی که فرزند من ۲۰ روز بیشتر نداشت به دلیل نبود کودکستان او را به مدرسه برده و بر روی میز قرار می‌دادم تا به دانش آموزان درس بدهم.

فرهنگ سازی برای احترام به معلمان

زارع با بیان این که یکی از مشکلات معلمان بی احترامی و نادیده گرفتن توسط دیگر اقشار جامعه است؛ تصریح کرد: تمام اقشار جامعه مدیون معلمان هستند؛ چرا که اگر آموزگاران نبودند افراد نمی‌توانستند دکتر، مهندس و... شوند؛ به همین علت باید مقام معلم در میان جامعه فرهنگ‌سازی شود.

درس زندگی را به ما آموزش دادید

این معلم نمونه درباره یکی از خاطرات خود با دانش‌آموزان گفت: روزی در حال درس دادن به دانش آموزان بودم که متوجه شدم یکی  از آن‌ها در حال خوردن غذا است. چندباری به آن دانش آموز تذکر دادم اما گوش نداد در آخر به او گفتم بیرون برود و بعد از خوردن به کلاس بازگردد.

وی ادامه داد: این دانش آموز به همراه ۱۰ دوست دیگر خود از کلاس خارج شدند و به مدیر مدرسه گزارش دادند که من به آن‌ها بی احترامی کرده‌ام.

زارع افزود: بعد از این گزارش من  ماجرا را  به مسئولین مدرسه توضیح دادم و از آن‌ها خواستم دانش‌آموزان را به کلاس درس بفرستند. بعد از ورود دانش آموزان با آن‌ها عادی رفتار کردم به طوری که باعث تعجب آن‌ها شد.

او در پایان تصریح کرد: این کار من باعث شد دانش‌آموزان از من عذر خواهی کرده و به من شیرین‌ترین جمله را بگویند.

دانش آموزان به این معلم فداکار گفتند: شما درس زندگی، بزرگی و بخشندگی را به ما آموزش دادید. 

به گفته فرهادی٬ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، معلمی ردایی است مقدس که خداوند آن را بر دوش هر کسی قرار نمی‌دهد و اگر بر دوش کسی قرار گرفت٬ مسئولیتی سنگین است. معلمی شغل نیست؛ بلکه ایثار است و وظیفه.

معلمان باید در راس قله باشند

سید عظیم طاهری اطاقسرا یکی از معلمان بازنشسته روستاهای مازندران نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معلمی علاوه بر شغل یک هنر است. هنر معلم باعث می‌شود مشکلات جامعه  حل شوند.

وی افزود: ما برای جامعه بهتر باید به معیشت معلمان چه مشغول به کار و چه بازنشسته توجه کنیم تا در تمام عرصه‌ها موفق شویم. معلمان باید در راس قله باشند و به آن‌ها احترام گذاشته شود.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات معلمان بازنشسته دلتنگی برای دانش آموزان، کلاس درس و مدرسه است. اقشار جامعه به خصوص مسئولین نباید معلمان خود را فراموش کنند. 

شایان ذکر است که مرجعیت عمومی و اعتماد عمومی به معلمان و مدرسه سرمایه‌ای گران‌قیمت است که باید آن را حفظ کنیم و برای کشور عزیزمان دانش، امنیت و آگاهی بیافرینیم. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • جهادگرانی که درس زندگی می‌دهند/ معلمان باید در قله کوه باشند
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم