Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد در بیانیه‌ای به دلیل قرار داشتن در آستانه خاتمه برخی محدودیت‌ها بر تعاملات بین‌المللی کشورمان در پنجمین سالگرد برجام تاکید کرد: با سپری شدن بازه زمانی پنج‌ساله و خاتمه یافتن محدودیت‌های مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، هیچگونه مانع مشروع و قانونی در همکاری‌های نظامی و تعاملات مالی مرتبط با آن میان دو کشور همسایه ایران و پاکستان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، متن بیانیه سفارت کشورمان در پاکستان به شرح زیر است:

«با توجه به ناکامی آمریکا در نشست مورخ ۲۵ آگوست ۲۰۲۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و تصویب قطعنامه جدید در این مورد، قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا همچنان دارای اثربخشی حقوقی است و اعضای سازمان ملل متحد ملزم به اجرا و رعایت آن هستند.

بر اساس این قطعنامه با پایان یافتن پنج سال از پذیرش برجام، برخی از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مربوط به جمهوری اسلامی ایران رفع می‌گردد. لذا از تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰، تجارت تسلیحات و اقلام نظامی با ایران، ارائه خدمات مالی به این کشور و اعطای ویزا و مجوز سفر به اشخاص مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران بلامانع خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران، تجارت و تعامل آزادانه با دیگر کشورها به ویژه همسایگان خود را به عنوان یک حق و یک اصل مهم در سیاست خارجی خود لحاظ نموده است و مطابق منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد آن را اجرایی خواهد کرد.

بدیهی است با سپری شدن بازه زمانی پنج‌ساله و خاتمه یافتن محدودیت‌های مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، هیچگونه مانع مشروع و قانونی در همکاری‌های نظامی و تعاملات مالی مرتبط با آن میان دو کشور همسایه ایران و پاکستان وجود ندارد. لذا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن تاکید بر اهمیت پیوندها و روابط همسایگی خود با جمهوری اسلامی پاکستان، اعلام می‌دارد با رفع محدودیت‌های نظامی و مالی موضوع این بیانیه، خواهان گسترش هرچه بیشتر تعاملات مردمی، تجاری-اقتصادی، پولی-مالی و سیاسی با این کشور همسایه و برادر بوده و از هرگونه پیشنهاد و تسهیلاتی در این زمینه استقبال می‌نماید.

انزوای بین‌المللی ایالات متحده آمریکا در اعمال رژیم ظالمانه و غیرقانونی تحریم‌ها علیه یک ملت بزرگ و آزاده، بار دیگر نشان داد که رویکرد جامعه بین‌المللی مبتنی بر احترام به حقوق ملت‌ها و حل و فصل مسائل جهانی از طریق تعامل، دیپلماسی، گفت‌وگو و چندجانبه‌گرایی است. عدم موفقیت آمریکا در احیای تحریم‌های پیشین شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران، تفوق چندجانبه‌گرایی، احترام به حقوق بین‌الملل بر یکجانبه‌گرایی و پیشبرد رویکردهای خصمانه از طریق زور، اجبار، تهدید و ارعاب را اثبات نمود. 

جمهوری اسلامی ایران از تمامی کشورهایی که با حفظ رویکرد اصولی خود به دفاع از برجام پرداخته و در حفظ اثربخشی حقوقی و اجرایی این سند مهم سازمان ملل متحد کوشیدند، تشکر می‌کند.

همچنین این سفارت تشکر ویژه دولت متبوع خود از دولت، مجلسین و ملت شریف جمهوری اسلامی پاکستان در حمایت از برجام و محکومیت اقدامات یکجانبه ایالات متحده آمریکا در خروج از این موافقتنامه و اعمال تحریم‌های ظالمانه و ضدانسانی علیه جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌نماید.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و پاکستان تحریم تسلیحاتی ایران برجام جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد شورای امنیت محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو که به منظور شرکت در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا به تهران سفر کرده است، با «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار به تشریح مهمترین ظرفیت‌های صادرات محور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

وزیر کار با اشاره به امضای ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی بر تسریع در اجرای این برنامه‌ها تاکید کرد.

مرتضوی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بورکینافاسو را عهده دار است.

کد خبر 6089617

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند