Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کانون امام مهدی (عج) مسجد روستای «گرده صفرباقری» بندرعباس گفت: هفتمین مسابقات قرآنی شرق بندرعباس، دی‌ماه امسال منطبق با شرایط بهداشتی جامعه به میزبانی کانون فرهنگی و هنری امام زمان (عج) برگزار خواهد شد.

«علی تیماپور» ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس با ذکر این نکته که روستای «گرده صفرباقری» بندرعباس دارای 130 خانوار و 660 نفر جمعیت است، اظهار کرد: پس از انتشار ویروی کرونا در سطح استان هرمزگان، اعضای کانون امام مهدی (عج) روستای «گرده صفرباقری» بندرعباس با تشکیل تیمی 10 نفره اقدام به ضد عفونی تمام روستا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اجرای چند مرحله رزمایش همدلی در روستا، عنوان کرد: در آخرین مرحله از رزمایش همدلی مومنانه، 50 بسته مواد غذایی در روستا توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) روستای «گرده صفرباقری» ابراز داشت: هر ساله همزمان با میلاد امام زمان (عج) مراسم با شکوهی به میزبان کانون فرهنگی و هنری مسجد روستای «گرده صفرباقری» با حضور مردم روستاهای اطراف برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این اتفاق میسر نبود.

 

تیماپور ادامه داد: با دلیل محدودیت‌های پیش آمده در اثر بیماری کووید – 19، همزمان با میلاد امام زمان (عج)، بیش از هزار و 300 پرس غذای گرم پخت و توزیع شد.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت پیش از شیوع ویروس کرونا، تشریح کرد: برنامه‌های مجازی متعددی از جمله اوقات فراغت برای مردم روستا در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) روستای «گرده صفرباقری» با ذکر این نکته که مراسم عزاداری محرم پر قدرت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: روحانی مستقر در مسجد، به تبیین معارف محرم به جوانان و نوجوانان پرداخت.

 

تیماپور برگزاری مسابقات قرآنی را شناسنامه کانون فرهنگی و هنری امام زمان (عج) روستای «گرده صفرباقری» دانست و مطرح کرد: 6 سال متوالی مسابقات قرآنی شرق بندرعباس به میزبانی کانون فرهنگی و هنری امام زمان (عج) برگزار می‌شد که هفتمین سری از این مسابقات نیز دی‌ماه امسال منطبق با شرایط بهداشتی جامعه برگزار خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) روستای «گرده صفرباقری» بیان داشت: مسابقات قرآنی میان 23روستا با حضور 90 نفر و در سه گروه برگزار شد.

 

وی با اشاره به قدمت 23 ساله پخت حلیم در منطقه، اظهار کرد: همزمان با شب عاشورا برای 14 هزار نفر از مردم، حلیم پخت شد.

 

تیماپور با اشاره به برگزاری سه‌شنبه‌های مهدویت پیش از شیوع ویروس کرونا، گفت: امسال به دنبال متناسب‌سازی برنامه‌های حضوری سال‌های گذشته هستیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌های کانون مسجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: می‌توان گفت که در روستای  «گرده صفرباقری» آمار طلاق صفر است و میزان اعتیاد در میان جوانان نیز بسیار پایین است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) روستای «گرده صفرباقری» ضمن تاکید حمایت سازمان‌های متولی برای جلوگیری مهاجرت از شهر به روستا، ابراز داشت: مهم‌ترین معظلی که در روستا مشاهده می‌شود عدم وجود خانه بهداشت است ک باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است.

 

تیماپور در پایان گفت: مردم روستا برای تامین نیازهای بهداشتی خود، باید بیش از هفت کیلومتر را برای رسیدن به مرکز بهداشتی طی کنند که مشکل آفرین شده است. برای حل این مشکل مکاتبات با ارگان‌های مسئول انجام شده است که امیدواریم این روند با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: برگزاری مسابقات قرآنی کانون فرهنگی و هنری گرده صفرباقری مسابقات قرآنی امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی که امروز با حضور خانم افتخاری مشاور رییس کمیته امداد امام خمینی کشور برگزار شد هماهنگی و هم افزایی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی از مهمترین اهداف این نشست بود.


استان یزد با فعالیت‌هایی چشمگیر در زمینه ۱۵ رشته قرآنی در گروه‌های مختلف سنی مدد جویان کمیته امداد طی سه سال گذشته جایگاه دوم کشوری را داشته است.

دیگر خبرها

  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران