Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@23:38:21 GMT

نرخ درخواستی گندمکاران برای سال‌آینده

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۵۷۵۵

رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت: اگر قیمت ۴۰۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده تغییر نکند، تولید انجام می شود اما کشاورزان محصولات تولید شده خود را در بازار آزاد به کسانی می فروشند که حاضرند هزینه بیشتری بپردازند و اگر دولت نتواند با بازار آزاد گندم رقابت کند سال آینده در خرید گندم با مشکل مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: عطاالله هاشمی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم که چندی پیش از سوی دولت اعلام شد، حرکت رو به جلویی بود ولی کافی نبود، اظهار کرد: با توجه به برآورد قیمت و هزینه های تمام شده تولید حداقل قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده باید ۴۸۰۰تومان باشد تا رضایت کشاورزان حاصل شود و ورشکست نشوند، خودکفایی تدوام یابد و امنیت غذایی به خطر نیفتد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس هم با قیمت اعلام شده خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده موافق نیستند و برای اولین بار مجلس و کمیسیون کشاورزی مجلس طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تصویب کرد تا کشاورزان در تعیین قیمت محصولاتشان نقش داشته باشند.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ایران اضافه کرد: انتقادات ما به این قیمت فنی و کارشناسی است و ایجاب می کند که قیمت خرید تضمینی گندم با توجه به قیمت نهاده ها حداقل ۴۸۰۰تومان اعلام شود. امیدوارم قیمت ها اصلاح شود، زیرا اگر تغییر نکند سطح زیرکشت کاهش می یابد و الگوی کشت نیز محقق نخواهد شد.

هاشمی در پاسخ به اینکه اگر قیمت خرید تضمینی گندم، هر کیلو ۴۰۰۰ تومان برای سال زراعی آینده تغییر نکند، چه مشکلاتی ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: سال زراعی قبل قیمت خرید تضمینی گندم ۲۵۰۰ تومان بود ولی کشاورزان محصولات خود را بیش از ۳۵۰۰ تومان می فروختند. اگرچه این اقدام به نفع کشاورز بود ولی به طور کل به ضرر کشور است، زیرا گندم ها با توجه به گرانی نهاده های دامی به خوراک دام و طیور سوق پیدا می کند. در حقیقت باید  گفت اگر قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده  اصلاح نشود، تولید انجام می شود اما کشاورزان محصولات تولید شده خود را به  کسانی می فروشند که حاضرند حداقل ۲۰ درصد بیشتر از نرخ خرید تضمینی پرداخت کنند و اگر دولت نتواند با بازار آزاد گندم رقابت کند سال آینده در خرید گندم با مشکل  مواجه خواهد شد. منبع: ایسنا برچسب ها: نر درخواستی ، گندم کاران ، سال آینده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گندم کاران سال آینده خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده قیمت خرید تضمینی گندم سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز‌، امید جهان‌نژادیان  با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 560 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری 103 مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است