Web Analytics Made Easy - Statcounter

مساجد همنام امام حسن مجتبی(ع) با تاسی به سیره کریم اهل بیت(ع) همواره در دستگیری از محرومان و نیازمندان و گره‌گشایی از آنها منشا خیرات و برکات بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق دریابیم آن مساجد در پرتوی ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشا چه برکاتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) به معرفی تعدادی ار مساجد همنام با کریم اهل بیت(ع) پرداخته ایم که در ادامه می آید:

 

مسجد امام حسن مجتبی(ع) (واقع در شهرک علایین شهرری)

 

مسجد امام حسن مجتبی(ع) (واقع در شهرک علایین شهرری) با تاسی به کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) در دستگیری از نیازمندان و کمک به مستضعفین با آغاز بحران کرونا با تشکیل تیم جهادی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) متشکل از 50 خواهر و 50 برادر اقدامات جهادی را در مسجد به منظور شناسایی محرومان و نیز کسانی که در این بحران دچار ضرر و زیان شدند، مورد توجه قرار داد.

 

فعالیت گروه جهادی  این مسجد در ابتدای شیوع ویروس کرونا از ساعت 7 صبح تا 22  به نیازمندان ارایه می شد که تهیه و توزیع 200 بسته ارزاق شامل (گوشت، مرغ و نیز 15 قلم کالا) و بسته های بهداشتی میان محرومان شناسایی شده و نیز کارگرانی که به دلیل بحران کرونا بیکار شده اند، از جمله این اقدامات بوده است.

 

به گفته امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک علایین 5 تا 7 میلیون تومان نیز کمک نقدی به متضرران و کسانی که کسب و کارشان را از دست دادند، صورت گرفت تا بتوانند، حداقل های زندگیشان را بگذراندند. علاوه بر این،  گروه جهادی این مسجد تعدادی از این افراد را به خیریه های مختلف معرفی کرد تا به صورت ماهیانه نیز کمک هایی به این افراد انجام شود.

 

 حجت الاسلام صفایی ادامه داد:شهرک علایین دارای 50 هزار نفر جمعیت است که اقلیت هایی از اتباع ایرانی و غیرایرانی در آنجا سکونت دارند، به همین جهت یکی از رویکردهای فعالیتی در این مسجد تعامل و همکاری با مساجد پیرامونی مسجد امام حسن مجتبی(ع) است تا در انجام فعالیت ها دچار موازی کاری نشود. در اجرای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه در شناسایی نیازمندان هم این مسئله مورد توجه قرار گرفت.

 

اشتغال زایی برای افراد بیکار و بی بضاعت یکی دیگر از رویکردهای مسجد امام حسن مجتبی(ع) است به طوری که اولویت در این مسجد تنها تهیه مایحتاج زندگی افراد نیازمند نیست بلکه تلاش در این راستا است که برای کسانی که توانایی کار دارند، اما شرایط اشتغال مناسب را ندارند، در مسجد فرصت کسب و کار فراهم شود.در همین راستا مسئولین این مسجد با حمایت تعدادی از خیرین در فضای مسجد برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست و یا کسانی که شرایط کار مناسب ندارند، زمینه اشتغال فراهم کرده است.

 

با همه مشکلاتی که بحران کرونا به وجود آورد، اما برکاتی نیزشامل حال این مسجد نیز شد، به طوری که با راه اندازی کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و فروش آنها با قیمت بسیار ارزان نیاز مردم شهرک علانین در این زمینه تامین و برای مسجد نیز درآمدزایی داشته است و با سود فروش این مواد برخی از اقلام و مایحتاج ضروری نیازمندان نیز تهیه شد.

 

 مسجد امام حسن مجتبی(ع)  (واقع در محله شهران)

 

یکی دیگری از مساجد فعالی که در کمک مومنانه به نیازمندان با تاسی به امام حسن مجتبی(ع) نقش اثربخشی داشته است، مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در محله شهران است.

 

حجت الاسلام «سید جلال فتاحی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد وکانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه این مسجد از زمان بحران کرونا از محرومین و افراد بی بضاعت حمایت های بسیاری داشته است، گفت: علاوه بر 20 خانواده تحت پوشش مسجد که در هرماه به آنها سبد ارزاق توزیع می  کنیم، از تعدادی    دیگر از افرادی که به مسجد معرفی می شوند، حمایت های معیشتی داشته ایم.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در محله شهران بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا گروه جهادی این مسجد در گندزدایی، سمپاشی محله وارد عمل شدند وخدمات قابل توجه ای در محله انجام دادند.

 

 حجت الاسلام فتاحی به برنامه هایی که دراین مسجد در طول سال برای مخاطبان برگزار می شود، هم اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای ما برای جذب مخاطب به این مسجد برگزاری جلسات قرآنی برای نوجوانان است، ضمن اینکه قبل از بحران کرونا در این مسجد جلسات معارف اسلامی، عقاید، احکام ومباحث عقیدتی برای مخاطبان برگزار می شد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد امام حسن مجتبی ع کریم اهل بیت ع بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم