Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت در مجلس یازدهم اظهارداشت: نمایندگان برای تصویب نهایی این طرح محکم و قاطع ایستاده‌اند.

** جریانی مرموز به‌دنبال در نطفه خفه کردن مجلس یازدهم است

وی افزود: متأسفانه جریان مرموزی دست به دست هم داده‌اند تا مجلس یازدهم را در نطفه خفه کنند، این در حالی است که این مجلس اقدامات خوبی در حوزه قانون‌گذاری و مسائل اقتصادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم طرح مالیات بر خانه‌های خالی را در ابتدای ماه‌های فعالیتش تصویب کرد. ضمن اینکه شورای قیمت‌گذاری گندم و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی را نهایی کرده و ترکیب آن را متحول کرد. ضمن اینکه در این مجلس 30 هزار میلیارد تومان یارانه برای خانوارهای ایرانی در قالب کارت اعتباری در قالب طرح تأمین کالاهای اساسی مصوب کرده است. همچنین 20 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تکمیل پروژه‌های عمرانی را تصویب کرد.

** «دنا پلاس» و «تسهیلات خانه» اسم رمز فتنه‌های علیه مجلس بود

آزادیخواه اظهار داشت: خط نفاق در کشور چون دید که مجلس یازدهم مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته است تلاش زیادی کرده و می‌کند تا این دوره از مجلس را زمین بزند؛ ولی نمایندگان قسم خورده از خدمت‌گذاری به مردم کوتاه نخواهند آمد.

وی افزود:‌ متأسفانه فتنه‌های مختلفی به نام فتنه «دنا پلاس» و فتنه «تسهیلات خانه» را طراحی کرده بودند اما بنا داریم با طرح شفافیت به تمامی اینها پاسخ دهیم و با اطمینان می‌کنم که با قاطعیت آرا این طرح در صحن علنی رأی خواهد آورد.

** نمایندگان گذشته تکلیف خود را درباره شفافیت روشن کنند

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال طرح شفافیت آرای نمایندگان نیستیم و آن را عوامفریبی می‌دانیم. بلکه به دنبال شفافیت عملکرد وکلای مردم در مجلس هستیم  و بنا داریم نمایندگان فعلی عملکرد خود را در منظر مردم قرار دهند و نمایندگان مجلس قبل و مجالس قبل هم بهتر است در این باره پاسخ دهند. ضمن اینکه برخی نامزدهایی که سابقه نمایندگی مجلس داشته و قصد ورود به مجلس یازدهم را هم داشتند بهتر است از تاریک‌خانه توئیتر خود خارج شد و عملکرد خود و میزان سفرهای خارجی‌شان را به مردم اعلام کنند.

آزادیخواه گفت: نمایندگان مجلس یازدهم بنا دارند با طرح شفافیت درآمدها و حقوق و دستمزدشان را اعلام کنند و بهتر است آنهایی که در توئیتر گوش فلک را پر کرده‌اند مرد باشند و منابع مالی‌شان را اعلام کنند. 

** روابط استخدامی نمایندگان قبلی با وزارتخانه‌ها شفاف شود

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم بنا دارند تا با طرح شفافیت نوع ارتباط‌شان با وزارتخانه‌ها هم از نظر استخدامی و هم از نظر کاری بیان کنند و بهتر است دیگر نمایندگان دوره‌های قبلی مجلس هم سوابق استخدامی خود در وزارتخانه‌ها و رانت‌ها و فسادهایی که داشته‌اند را بیان کنند.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌وکلای مردم در مجلس یازدهم به دنبال پارلمانی قوی هستند هر چند ما در شرایط سختی نماینده شدیم و دلار از مرز 30 هزار تومان فرا رفته است اما مردم می‌دانند قوه مجریه متولی کنترل اقتصاد و بازار است ولی به دنبال افزایش نظارت هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در پایان گفت: ادعایی که مجالس پیشین درباره شفافیت داشتند به زودی در مجلس یازدهم تصویب و اجرای آن محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس عملکرد شفافیت طرح شفافیت عملکرد ملایر در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس وزارتخانه ها مجلس یازدهم طرح شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن