Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@19:03:28 GMT

کشت کاهو در خانه

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۶۲۶۲

کشت کاهو در خانه

همچنین کاهو منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. این روزهای پاییزی مناسب‌ترین زمان برای کشت کاهو است. «غزاله رضایی» کارشناس مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره اداره فضای سبز بوستان شهیدان باقری زند کشت کاهو در خانه را آموزش می‌دهد.  
زمان کشت: مناسب‌ترین زمان برای بذرافشانی کاهو اواخر تابستان و اوایل پاییز است. در این زمان به دلیل سردی خاک برگ‌های کاهو خوب رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
خاک: خاک‌های نیمه‌سنگین همراه با مواد هوموسی که دارای نفوذپذیری مناسب و ظرفیت نگهداری بالای آب است، برای رشد کاهو مناسب است.  
نحوه بذرافشانی: بذر کاهو را در عمق ۴ تا ۴ میلیمتری بکارید یا اینکه روی خاک بپاشید و روی آن یک‌لایه نازک خاک بریزید. فاصله میان بذرهای کاهو باید حدود ۷ تا ۸ سانتیمتر باشد.  
نحوه نگهداری: دوره رشد کاهو از بذر تا برداشت محصول بسته به شرایط محیطی بین۳۰ تا ۹۰ روز متفاوت است. در طول دوره رشد کاهو خاک باید مرطوب باشد. خاک خشک باعث تلخی مزه کاهو می‌شود. البته خاک نباید حالت غرقابی هم پیدا کند و فقط باید مرطوب باشد. عمق کاشت بذر تا ۳ سانتیمتراست. اگر کاهو را در باغچه کشت می‌کنید، حتماً باید در بخش سایه باغچه بذرپاشی کنید.  
 

کد خبر 556455 برچسب‌ها آشپزی توصیه‌ها و آداب همشهری محله گیاهان و درختان زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله گیاهان و درختان زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی مظاهری عصر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز مریانج اظهار کرد: با برنامه‌ریزی شورای شهر و شهرداری مریانج چندین عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت ۱۴ اردیبهشت ماه روز مریانج برگزار می‌شود.

وی افزود: شعار امسال ما مریانج شهر کار و تلاش است.

رئیس شورای اسلامی شهر مریانج با اشاره به برنامه‌های روز مریانج گفت: برنامه پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره غذا با همکاری میراث فرهنگی و همایش دوچرخه‌سواری از جمله برنامه‌های روز مریانج است.

مظاهری خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت روز مریانج اتوبوس‌های خط واحد مریانج به همدان و بالعکس از ۱۴ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به مراسم ویژه روز مریانج بیان کرد: به مناسبت همین روز و معرفی بازار مبل مریانج فردا یک مراسم بزرگ در بازار مبل با حضور استاندار و نمایندگان مجلس برگزار خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مریانج عنوان کرد: مریانج ظرفیت بسیار بالایی در تولید مبلمان و سرویس چوب دارد که محصولات خود را به عراق هم صادر می‌کند به دنبال گسترش این ظرفیت هستیم.

کد خبر 6094453

دیگر خبرها

  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • مشاغل بهاره در تهران قدیم | کاهگل‌مالی و یخ‌فروشی
  • بازار مبل ظرفیتی مناسب برای شکوفایی شهر مریانج است
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟