Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته همزمان با شب رحلت پیامبر اعظم (ص) جمعی از مردم مدینه و شهرهای اطراف به حرم نبوی مشرف شدند و مسجدالنبی (ص) در این شب با وجود نسبت به سایر اوقات شلوغ‌تر بود.

همچنین نماز مغرب در مسجدالنبی (ص) با حضور پرشور نمازگزاران برپا شد و زائران پس از گذر از ورودی‌های مسجدالنبی (ص) به پیامبر اعظم (ص) سلام می‌دادند و به نیایش می‌پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری نیز با تشکیل حلقه‌هایی به قرائت قرآن پرداختند.

 

شب رحلت پیامبر (ص) در حرم نبوی

از سال گذشته با شیوع کرونا مسجدالنبی (ص) بسته شد و پس از حدود سه ماه مجدد به روی زائران باز شد و زائران با اعمال محدودیت امکان تشرف به حرم‌نبوی را داشتند. البته روضه منوره همچنان بسته بود و طبق اعلام رسمی مسؤولان حرم نبوی، روضه منوره از ۲۷ مهرماه به روی زائران بازگشایی می‌شود. با این وجود، امروز بخشی از روضه منوره مسجدالنبی (ص) پس از بیش از ۷ ماه تعطیلی، به روی بانوان باز شد و بانوان امکان تشرف به این بخش و زیارت پیامبر اعظم (ص) را داشتند.

بر همین اساس، بانوان می‌توانند از ورودی شرقی مسجدالنبی (ص) به داخل حرم مشرف شده و طبق زمان‌بندی اعلام شده از نماز صبح تا قبل از اقامه نماز ظهر، پس از نماز ظهر تا نزدیکی نماز عصر به زیارت روضه منوره حرم نبوی تشرف یابند.

علاوه بر این، قبرستان بقیع نیز امروز کاملا بسته بود و با وجود اینکه صبح‌ها در برخی ساعات امکان زیارت وجود داشت، امروز تا این لحظه هیچ زائری به قبرستان بقیع مشرف نشده است.

به گزارش فارس، ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن (ع) است که با بسته شدن مسیر عمره مفرده و زیارت حرم نبوی به دلیل شیوع کرونا، زائران خارجی امکان زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره را ندارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج قرآن پیامبر اعظم زیارت حرم نبوی مسجدالنبی پیامبر اعظم رحلت پیامبر روضه منوره حرم نبوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان در سال جاری، گفت: خدای متعال شما را برای مهم‌ترین مساله زندگی دعوت کرده است تا حاجیان ما سرمایه‌های معنوی جامعه و برکات زندگی ما باشند.

وی اضافه کرد: روحانیت معظم، اساتید بزرگوار و روحانیون کاروان با دنیایی از تجربه در خدمت این همایش بزرگ و معنوی هستند، بنابراین اولین کار این است که آموزش‌ها و کلاس‌ها را جدی بگیرید، سؤال‌هایتان را بپرسید و خودتان را از نظر شناخت و معرفت نسبت به کاری‌که می‌خواهید انجام دهید تقویت کنید، حتی اگر لازم شد قبل از اینکه از ایران حرکت کنید، از کتاب‌ها و جزوه‌های موجود بهره‌مند شوید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه برای زائران باید نماز جماعت و حضور در مساجد مهم باشد، ادامه داد: شما اکنون می‌خواهید به مرکز مساجد عالم بروید، اگر به نماز، نماز جماعت، احکام نماز، کیفیت نماز، معنا و مفهوم نماز توجه کنید، اینها همه به معنای زمینه‌سازی و مهیا شدن برای حج است.

وی ادامه داد: در عصر غیبت باید ببینیم نایب امام عصر راجع به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چه می‌گوید؟ راجع به کشور‌های اسلامی و مسلمانان و وظیفه ما در حمایت از محرومین و مستضعفین چه می‌گوید؟ ما در حمایت از مردم مظلوم غزه، فلسطین و یمن و حتی حمایت از مستضعفان غیرمسلمان وظیفه داریم، پس گوش ما باید به امام و رهبرمان باشد و فرمایشات نایب امام زمان را با گوش جان بشنویم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند