Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@07:12:34 GMT

مقاومت در برابر استکبار اقدامی عقلانی است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۷۰۰۳

مقاومت در برابر استکبار اقدامی عقلانی است

حجت الاسلام حسینی میرامینی گفت: باید بدانیم مقاومت، انقلابی گری و دیانت نمی خواهد، مقاومت در برابر استکبار ذره ای عقل می خواهد،عقل می گوید در برابر ظلم نباید کوتاه آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید محمد حسینی میرامینی» در مراسم استقبال از شهید مدافع حرم شهید زکریا شیری که امروز (جمعه ۲۵ مهر) در جوار گلزار شهدای قزوین برگزار شد، بیان کرد: شهدا به آرمان هایی که برای خود بر مبنای عقلانیت چیده بودند، عشق می ورزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: اگر انسان بر اساس عقل برای خود آرمان ترسیم کرده و گرایش های خود را بر مبنای آن ترسیم کند، همه زندگی او لذت، شور و تکاپو می شود و شهدا هم بر اساس عقلانیت، آرمان های خود را دنبال می کردند.

 

وی عنوان کرد: باید بدانیم مقاومت، انقلابی گری و دیانت نمی خواهد، مقاومت در برابر استکبار ذره ای عقل می خواهد، عقل می گوید در برابر ظلم نباید کوتاه آمد.

 

حجت الاسلام حسینی میرامینی اعلام کرد: پیامبر گرامی اسلام می فرماید کسی که در برابر ظلم مقاومت نکند ذلیل شده و دین او از بین می رود و این بیان نبی مکرم اسلام است و شهدا بر اساس عقل تصمیم گرفته و مقاومت مبنای عقلانی دارد.

 

وی تأکید کرد: نباید انسان مسلمان باشد، بفهمد آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست، آمریکا تاکنون به کدام معاهده پایبند بوده است و ذره ای عقل انسان را به مقاومت می رساند.

 

امام جمعه آبیک گفت: شهدا عاقلانه آرمان گرا بودند و تصمیم گرفتند و شهید زکریا شیری شهادت را انتخاب کرد و ان شاالله برای همه ما چنین اتفاقی رخ دهد و پیکر ما را هم لحظه آخر  به زیارت امام رضا (ع) ببرند و سر به زانوی امام حسین (ع) جان دهیم و غیر از این شود ما باخته ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز در محضر شهید عزیزمان هستیم شهدا زنده هستند و از این شهید می خواهیم دست ما را بگیرد تا از قافله جا نمانیم و شهدا سربازان حضرت ثارالله هستند.

 

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: خداوند متعال رفتن از این دنیا را برای برخی بر اساس مرگ و برای برخی شهادت قرار داده است و از خداوند متعال بخواهیم که مرگ ما را شهادت قرار دهد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه آبیک شهید مدافع حرم عقلانیت حجت الاسلام بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه شهر مبارکه در این مراسم گفت: خانواده‌های معظم شهدا الگوی بی نظیری برای ملت هستند و توانستند ‏درس بزرگ صبر و فداکاری را برای همه ما به ارمغان بیاورند‎ و عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران و ‏خانواده‌های آنان است‎. ‎
حجت الاسلام سید مهدی موسوی افزود: پدران و مادران شهدا با تربیت فرزندانی شجاع و دلیر، در زمان ۸ سال دفاع مقدس، جان برکف در جبهه‌ها حاضر شدند و از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی دفاع کردند.
مرحوم ضیایی، ۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در سن ۸۴ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.
شهید مجید ضیائی درسن ۱۲ سالگی در تظاهرات پیش از انقلاب به دست نیرو‌های پهلوی همچنین اصغر ضیایی برادر این شهید بزرگوار ۱۲ شهریور سال ۶۰ در ۱۶ سالگی در جنوب کرخه، خدابخش ضیایی، نیمه آذر سال ۶۰ در ۱۸ سالگی در عملیات طریق القدس و محمدرضا ضیایی، ۱۱ آبان سال ۶۱ در عملیات محرم در محور عین خوش در ۱۴ سالگی به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند