Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@21:39:52 GMT

محکومیت سید سجاد شهیدیان شهروند ایرانی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۷۱۹۶

محکومیت سید سجاد شهیدیان شهروند ایرانی در آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند ایرانی را به دلیل آنچه که "دور زدن تحریم‌های آمریکا" خوانده شد، به ۲۳ ماه حبس محکوم کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سید سجاد شهیدیان ۳۳ ساله را به اتهام "انجام تراکنشات مالی مغایر با تحریم‌های اعمالی علیه ایران" به ۲۳ ماه حبس محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان دمرس، دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی در بیانیه آورده است: شهیدیان با دروغ گفتن به تامین‌کننده‌های آمریکایی، با استفاده از پاسپورت‌ها و هویت‌های جعلی پول‌هایی را به طور غیرقانونی از ایران منتقل کرد و کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرد که تنها هدفش دور زدن تحریم‌های آمریکا بود و دیگران را نیز به انجام چنین کار‌هایی قادر می‌ساخت. اقدام امروز باید اشخاص دیگری که می‌خواهند با دنبال کردن جای پای آقای شهیدیان تحریم‌های آمریکا را نقض کنند دلسرد کند.

همچنین اریکا مک دونالد، دادستان آمریکایی در این خصوص گفته است: آقای شهیدیان موسس و رئیس یک شرکت خدمات مالی بود که روش‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکایی که به طور قانونی علیه ایران اعمال شده بودند، اتخاذ کرده بود. چنین اقداماتی مجرمانه است و منافع امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

سال گذشته دادستان‌های آمریکایی اعلام کرده بودند که این کشور یک شرکت خدمات آنلاین و دو نفر از مدیران ارشد آن را به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرده است.

بر اساس کیفرخواستی که در سال ۲۰۱۹ در دادگاه فدرال مینه‌سوتا ارائه شد، سید سجاد شهیدیان، وحید والی و شرکت Payment ۲۴ به مخفی‌کاری در زمینه قانون‌شکنی در برابر آمریکا، پول‌شویی، جعل هویت و فعالیت متقلبانه الکترونیکی متهم شده بودند.

بر اساس گفته دادستان‌ها، شهیدیان که موسس ۳۳ ساله این شرکت و مدیر اصلی است، از انگلیس [به آمریکا]بازگردانده شده بود.

سید سجاد شهیدیان بر اساس شواهد دادگاه خود را مقصر ندانسته بود و وکیلی که نماینده او بود توضیحاتی در این باره ارائه نداده است.

طبق گفته دادستان‌های آمریکایی، شرکت Paymant ۲۴ که ۴۰ کارمند با دفاتری در ایران داشته است، به شهروندان ایرانی کمک می‌کرد که حدودا از سال ۲۰۰۹ تا نوامبر سال ۲۰۱۸ برای انجام دادن تبادلاتی با کسب‌وکار‌های آمریکایی مانند خرید نرم‌افزار‌های کامپیوتری، مجوز نرم‌افزار‌ها و سرور‌های کامپیوتری تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

بر اساس کیفرخواست ارائه شده، این شرکت بسته‌ای از محصولات را روی وب سایت‌اش به فروش می‌رساند که شامل یک حساب Pay pal، یک آدرس IP از راه دور از امارات متحده عربی، یک کارت هدیه ویزا، کارت شناسایی و قبض رسید جعلی بود که به مشتریان ایرانی کمک می‌کرد از کسب‌وکار‌های آمریکایی خرید آنلاین انجام دهند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمد رضا شجریان کرونا قیمت دلار پرسپولیس آمریکا صرافی تحریم های آمریکا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه در محل دانشگاه ایلام، تجمع و راهپیمایی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت وحشی‌گری حکومت ایالات متحده آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی ملت مظلوم فلسطین برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی رضا حسینی نیا مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام برگزار شد.

اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ایلام در این راهپیمایی حضور یافته و ضمن حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین، انزجار خود را از وحشی‌گری دولت و پلیس ایالات متحده آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان آزادیخواه حامی مظلومان غزه اعلام کردند.

کد خبر 6090974

دیگر خبرها

  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • تجمع دانشجویان ایلامی در محکومیت آمریکا
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا برگزار شد