Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی ترکیه روز جمعه در عملیاتی توانستند یک تروریست داعشی فراری را در شهر «آدانا» مورد بازداشت قرار دهند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، دولت فرانسه برای «سمیه رئیسی»، این زن داعشی تحت تعقیب، در اینترپل (پلیس بین‌الملل) وضعیت هشدار قرمز تعیین کرده بود. در هشدار اینترپل آمده، این زن داعشی «قادر به انجام اقدامات خطرناک» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زن سی ساله تونسی‌الأصل با هویت جعلی سوریه‌ای در شهر آدانا ساکن شده و در خانه‌ای مخفی شده بود. وی پس از بازجویی‌های انجام شده مدعی است به‌خاطر آزار و اذیت‌های همسرش از فرانسه گریخته است.

با این حال به گفته مقامات ترکیه رئیسی که به مدت چهار سال تحت تعقیب نیروهای امنیتی فرانسه قرار داشته، حدود پنج ماه قبل از طریق سوریه به ترکیه گریخته است.

«ریچارد رئیسی» همسر این زن داعشی سال ۲۰۱۶ در منطقه «غازیان تپه» ترکیه دستگیر و از ترکیه اخراج شد. همچنین گفته می‌شود برادر ریچارد نیز عضو گروه داعش است.

حدود ۱۰ روز پیش نیز در عملیات‌های ضد تروریستی پلیس ترکیه، ۲۵ مظنون به همکاری و عضویت در گروه داعش بازداشت شدند. منابع امنیتی ترکیه‌ای به خبرگزاری «آناتولی» گفتند ۲۴ نفر از بازداشت‌شدگان تبعه عراقی و یک نفر تبعه فنلاند است که ارتباطاتی با گروه تروریستی داعش داشتند.

چندی پیش «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گفته بود در یک سال اخیر، بیش از هفتصد تروریست خارجی را به کشورهایشان بازگردانده‌ و در سال آینده نیز به این کار ادامه می‌دهند.

ترکیه در سال ۲۰۱۳ داعش را یک گروه تروریستی اعلام کرد. پس از آن این کشور چندین بار هدف حملات تروریست‌ها، از جمله دست‌کم ۱۰ بمب‌گذاری انتحاری، ۷ بمب‌گذاری و ۴ حمله مسلحانه که در مجموع به قربانی شدن ۳۱۵ نفر و زخمی شدن صدها نفر منجر شد، قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه داعش فرانسه بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه منافع رژیم اسرائیل، مرزهای دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند، گفت: هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آنها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی با بیان اینکه حمایت برخی از دولت‌های اروپایی از جریان‌های راست افراطی یک مساله خجالت‌آور و رسوایی برای دموکراسی‌های غربی است، گفت: سیاست ریاکارانه رهبران غربی در قبال قتل‌عام غزه را که سال‌ها به ما درس‌هایی در مورد دموکراسی و آزادی می‌دهند، با عبرت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هیچ رهبر غربی به جز تعداد انگشت شماری از دولتمردان وظیفه‌شناس به جنایات اسرائیل واکنش نشان ندادند. هیچ دلیرمردی نبود که به اسرائیل بگوید دیگر بس است.
 
رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: منافع اسرائیل، مرزهای دموکراسی غرب را ترسیم می‌کند. هر چیزی که منافع اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد از نظر آنها ضد دموکراتیک و یهودستیزانه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حساسیتی که در خصوص یهودی‌ستیزی وجود دارد، در مورد اسلام‌هراسی و حملات نژادپرستی وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که گزارش حقوق بشر را آماده می‌کنند، تنها نظاره‌گر مرگ 35 هزار فلسطینی از جمله 15 هزار کودک بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلنسکی در فهرست «مجرمان تحت تعقیب» روسیه قرار گرفت
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید