Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۱۰۰۰ نفر از اسرا در جنگ یمن توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به کشور خود بازگردانده خواهند شد. این روند شامل پروازهای کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از و به چندین شهر در دو کشور یمن و عربستان سعودی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از ژنو، طی بزرگترین عملیات در نوع خود در جریان پنج سال و نیم جنگ، بیش از ۱۰۰۰ نفر که در رابطه با مخاصمه یمن بازداشت­ شده­‌اند توسط کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ به منطقه مبدأ یا کشورهای خود بازگردانده خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان گزارش‌هایی از جریان آزادسازی و انتقال بازداشت­شدگان مخاصمه یمن به رسانه­ها ارائه خواهد داد.

این عملیات آزادسازی نتیجه گفتگوهای ماه گذشته در مونترو، سوئیس است که بر پایه توافق به دست آمده در استکهلم در اواخر سال ۲۰۱۸ انجام شد. نقش کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در عملیات آزادسازی، نقش یک میانجی بی­طرف در انتقال بازداشت­‌شدگان سابق است.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از بازداشت­‌شدگان مصاحبه­‌های تک به تک و معاینه پزشکی انجام داده است تا از خواست آنها برای بازگشت به خانه و سلامتی لازم برای انجام این کار اطمینان حاصل کند. همچنین کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ لباس، مواد بهداشتی و پول حمل و نقل به خانه را نیز در اختیار بازداشت­‌شدگان قرار خواهد داد.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ تجهیزات حفاظت فردی در هواپیماها و فرودگاه توزیع می­‌کند و تمهیدات فاصله­‌گذاری اجتماعی را جهت حفاظت در برابر انتقال کووید ۱۹ انجام خواهد داد.

کارکنان درمانی و داوطلبان از جمعیت هلال احمر یمن و مقامات جمعیت هلال احمر سعودی در فرودگاه­ها و در پروازها در مواردی از جمله کمک به بازداشت­‌شدگان ناتوان در سوار شدن و خروج از هواپیماها و ارائه خدمات اورژانس، در این عملیات به کمک­‌رسانی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ یمن المللی صلیب سرخ کمیته بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: ادامه آزادسازی میدان جلوخان در سال‌جاری با تسریع در مراحل انجام عملیات تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح‌الله ابوطالبی در حاشیه بازدید شهردار اصفهان به همراه معاونان از پروژه‌های منطقه ۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات پاساژ کمرزرین واقع در محدوده میدان امام علی (ع) دسترسی نداشتن آن به علت اختلاف سطح این مجموعه با سطح جلوخان مسجد جامع و میدان امام علی (ع) طی سال‌های گذشته و انجام عملیات عمرانی بوده است که درصدد هستیم در سال جدید تکمیل شود.

وی افزود: با انتقال کامل طلافروشان به مجموعه تجاری کمرزرین عملیات تخریب چهار پاساژ طلا از جمله المهدی (عج)، سینایی، الغدیر و الزهرا (س) انجام و عرصه جلوخان مسجد جامع تکمیل خواهد شد تا بر اساس پیش‌بینی انجام شده ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با آزادسازی پاساژهای فوق محور گردشگری و اقتصادی مسجد جامع اصفهان بیشتر جلوه‌گری می‌کند.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) ناشی از توافق‌نکردن صاحبان مشاغل منطقه زودتر باز شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: با توافق سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با توجه به مکشوفات انجام شده، امیدواریم به‌زودی عملیات کاوش در گذر کمر زرین به پایان برسد و این معبر با حفظ نشانه‌های آن مجدد بازگشایی شود.

وی گفت: میدان امام علی (ع) روزگاری قلب تپنده اقتصاد شهر و مرکز تعاملات فرهنگی و تجاری بوده است و تلاش می‌کنیم با اقدامات عمرانی و فرهنگی این رونق را به این منطقه بازگردانیم.

کد خبر 750661

دیگر خبرها

  • صحنه های امدادرسانی فرصتی از سوی خداوند برای هلال احمری ها است
  • ورود ۹۰۰ خودروی امدادی جدید به چرخه امداد و نجات
  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم