Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان قرقیزستان با صدور بیانیه ای وضعیت فوق‌العاده در بیشکک پایتخت این کشور را لغو کرد.

هم‌زمان، رئیس کمیسون انتخاباتی این کشور نیز در بیانیه ای اعلام کرد که احتمال دارد انتخابات پارلمانی در این کشور در ۲۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ و رأی‌گیری برای انتخاب ریاست جمهوری این کشور نیز ۱۷ جولای سال آتی میلادی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، پس از آغاز تنش های سیاسی در قرقیزستان که با هجوم معترضان به ساختمان پارلمان این کشور -که دفتر کار رئیس جمهور نیز به شمار می رود- و تصرف آن آغازشد، پارلمان وضعیت فوق‌العاده در بیشکک برقرار کرد.

این درحالیست که «سورنبای جینبکف» رئیس جمهور قرقیزستان دیروز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: به قدرت چنگ نمی‌زنم. نمی‌خواهم در تاریخ قرقیزستان از من این چنین یاد شود. بنابراین تصمیم به کناره‌گیری گرفتم.

سورنبای جینبکف همچنین از «سیدار جبارف» نخست وزیر جدید قرقیزستان و دیگر سیاستمداران این کشور خواست طرفداران خود را به توقف اعتراضات فرابخوانند تا به این ترتیب، آرامش به بیشکک- پایتخت این کشور- بازگردد.

با استعفای جینبیکف، طرفداران جبارف خواستار انحلال پارلمان شدند.

کشور قرقیزستان در هفته های گذشته و به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور صحنه اعتراضات مردمی بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قرقیزستان انتخابات بیشکک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • گام عملی برای جهش تولید
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم