Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@15:57:07 GMT

شرایط قیام در زمان امام حسن(ع) فراهم نبود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۷۴۶۳

شرایط قیام در زمان امام حسن(ع) فراهم نبود

میرمهدی گفت: فرق دوره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در این بود که امام حسن(ع) نمی توانست قیام کند چون اگر قیام می کرد با شکست مواجه می شد و معاویه چهره خوبی از خود نشان می داد و در مقابل امام حسین(ع) وقتی به مقابله با یزید ایستادند و به شهادت رسیدند یزید و بن امیه در فاصله کوتاهی مفتضح شدند و اولین جلسه عزاداری امام حسین (ع) در کاخ یزید برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام میر مهدی کارشناس دینی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: امام حسن(ع) را از نظر کرامت و بزرگواری کریم اهل بیت می نامند، شخصیتی بسیار بزرگوار بودند حضرت خانه اش در اختیار نیازمندان بود در تمام مدت که بین مردم بودند آثار خیر و برکتی فراوانی داشتند گاهی دوستان به حضرت توهین می کردند اما بردباری حضرت در برابر آنها به گونه ای بود که آنها از عمل خود پشیمان می شدند.

میر مهدی اظهار کرد: بعد از شهادت امیر المومنین(ع) فرماندهی لشگر با امام حسن (ع) بود و لشکریان را تا مدائن حرکت دادند اما معاویه در این مدت نیرنگ زد و فرماندهان لشکر را تطمیع کرد تا آنها را به سمت خود جذب کند وقتی با معاویه اظهار علاقه کردند تا قرارداد ببنندند معاویه نیز سمت هایی برای آنها در نظر گرفت و نامه های موافقت فرماندهان را برای امام حسن (ع) فرستاد. امام حسن (ع) در چنین شرایطی قرار گرفتند و نتوانستند در برخورد با فساد دستگاه حکومتی معاویه مبارزه کنند.

میر مهدی افزود: از طرفی معاویه قصد داشت اگر امام حسن(ع) صلح را نپذیرد امام را به شهادت برساند و با کشتن چند نفر دیگر خودش را  خون خواه امام حسن (ع) معرفی کند و چهره زیبایی از خود بر جای بگذارد که آیندگان بگویند قاتل امام حسن(ع) را معاویه کشت که حضرت با این قرارداد جلو همه نیرنگ هایی که معاویه داشت را گرفتند همین که معرفی تشکیلات معاویه  به عنوان خدعه و نیرنگ توسط امام حسن (ع) شناخته شده است مطلب بسیار  مهمی است.

کار شناس دینی گفت: امام حسین (ع) تا زمانی که معاویه زنده بود حضرت اقدامی نکردند و قرار داد امام حسن(ع) را قبول داشتند بعد از اینکه معاویه به جهنم واصل شد و از امام حسین(ع) درخواست بیعت شد قبول نکردند و زمینه قیام امام حسین(ع) مهیا شد و حضرت در برابر او ایستادند.

وی بیان کرد: فرق دوره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) این بود که امام حسن(ع) نمی توانست قیام کند چون اگر قیام می کرد با شکست مواجه می شد و معاویه چهره خوبی از خود نشان می داد و در مقابل امام حسین(ع) وقتی به مقابله با یزید ایستادند و به شهادت رسیدند یزید و بن امیه در فاصله کوتاهی مفتضح شدند و اولین جلسه عزاداری امام حسین (ع) در کاخ یزید برگزار شد.

میر مهدی در پایان گفت: امام حسن (ع) در حقیقت یک شخصیتی است که بیشترین تاثیر را در بین مردم داشتند اما مظلومانه زندگی کردند و مظلومانه توسط همسرشان به شهادت رسیدند و معاویه وقتی دید محبوبیت امام حسن(ع) در حال افزایش است ، نتواست حضور حضرت را تحمل کند لذا دسیسه کرد و آن حضرت را به شهادت رساند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امام حسین ع امام حسن ع میر مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکرات شهید مطهری قابلیت پاسخگویی به شبهات جامعه امروز را دارد

حجت الاسلام مسلم کماسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، اظهار کرد: فعالان عرصه تعلیم و تربیت اخلاص و بصیرت شهید مطهری را الگوی خود قرار بدهند.

وی با اشاره به نامگذاری روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم، افزود: این شهید والامقام یک معلم تک بُعدی نبود بلکه در همه موضوعات نیاز جامعه زمان خود، سرآمد بود و حرف برای گفتن داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه ادامه داد: شهید مطهری انحرافات اعتقادی و فکری جامعه روز خودش را به خوبی شناخته بود و به لحظه و با پشتوانه منطق و علم دین به آن انحرافات پاسخ می‌داد.

کماسی با بیان اینکه شهید مطهری عمار انقلاب اسلامی بود، گفت مهم‌ترین ویژگی این شهید داشتن اخلاص و علم به‌روز بود که موجب اثرگذاری بالای او در جامعه زمان خود شده بود.

وی تاکید کرد: حتی بعد از گذشت سال‌ها از زمان شهادت شهید مطهری، به دلیل اینکه آثار این شهید همراه با اخلاص و شناخت بود پاسخگوی نیازها و شبهات جامعه امروزی نیز هست.

به گفته کماسی، بصیرت و آگاهی جامعه امروز به دلیل وجود معلمان انقلابی و بزرگی همچون شهید مطهری است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی پرداخت و افزود: طی این هفته ۳۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده است.

وی تجلیل از ۶۰ مربی و استاد بسیجی، دیدار با علما و بزرگان شهر، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی مزار شهدا، فضاسازی شهری، برگزاری نشست خبری با رسانه‌ها و تبیین افکار شهید مطهری را از جمله برنامه‌های گرامیداشت این هفته در کرمانشاه اعلام کرد.

گفتنی است، به مناسبت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه به نام هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج نامگذاری شده است.

کد خبر 6092614

دیگر خبرها

  • تفکرات شهید مطهری قابلیت پاسخگویی به شبهات جامعه امروز را دارد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد