Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:20:05 GMT

آتش در جنگل‌های بلوط دهستان منگشت باغملک مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۷۵۰۱

آتش در جنگل‌های بلوط دهستان منگشت باغملک مهار شد

محمد نجاتی پور جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به مهار چندین باره حریق در ساعات پایاتی دیروز اظهار داشت: همکاری نیروهای حفاظت از منابع طبیعی، مردم محلی، دهیاران و اعضای ستاد مدیریت بحران سبب شد تا درساعات پایانی دیروز، آتش سوزی ارتفاعات روستاهای کیوپ و رباط دهستان منگشت به طور کامل مهار شد اما باتوجه به اینکه طی روز های گذشته این حریق در ساعات آغازین روز و با وزش بادهای صبحگاهی مجددا افروخته می شد؛ چندین نفر از اهالی و پرسنل منابع طبیعی شب گذشته به صورت کشیک در محل حاضر بودند که بر اساس گزارش های دریافتی امروز شاهد تکرار اشتعال سوخته‌ی درختان نبودیم و این حریق پس از سه روز به طور کلی خاموش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار باغملک تصریح کرد: بر اساس تحقیقات مقدماتی چند نفر به عنوان مظنون در ایجاد این آتش سوزی تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی قرار گرفتند که نتیجه این اقدام در روزهای آینده به اطلاع مردم می‌رسد.

نجاتی پور در پایان درختان و منابع طبیعی را سرمایه ارزشمند مردم منطقه دانست و عنوان کرد: همگان در پاسداری از میراث طبیعی زادبوم خود دارای مسولیت اجتماعی و اخلاقی هستند.

پارسال آتش سوزی مشابهی در ارتفاعات منطقه کیوپ و در جنگل های نخودکال رخ داده بود که به دلیل بکر بودن منطقه و حجم انبوه علوفه خشک، پس از ۳ شبانه روز و با هلی‌برد نیروهای داوطلب خاموش شد و در آتش سوزی اخیر، ایجاد بیش از چهار کیلومتر آتش‌بر نقطه به نقطه مانع سرایت آتش به مناطق بالادست از جمله نخودکال و گندم‌کال شد.

برچسب‌ها آتش سوزی خوزستان منابع طبیعی باغملک پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی خوزستان منابع طبیعی باغملک آتش سوزی خوزستان منابع طبیعی باغملک اخبار کنکور منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، مهدی نقدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۴۰ ساختمان در روستای توریستی امام زاده ابراهیم شفت (هر ساختمان دارای سه تا چهار واحد) بامداد امروز دچار حریق شد که خسارت جانی نداشت اما ساختمان ها کامل سوختند.

وی افزود: با دریافت خبر آتش‌سوزی در این روستای توریستی نیروهای آتش‌نشانی از شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، رشت و فومن برای اطفاء حریق به محل اعزام شدند که پس از نزدیک سه ساعت آتش‌سوزی را به طور کامل اطفاء کردند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرماندار شهرستان شفت عنوان کرد: حریق از سیستم سیم کشی یک نانوایی (تعطیل) آغاز شد و به ساختمان‌های مجاور سرایت کرد.

ششم خرداد ۱۳۹۲ نیز بر اثر آتش سوزی در منطقه زیارتی سیاحتی امامزاده ابراهیم (ع) شفت حدود یکصد باب مغازه طعمه حریق شده بود.
 روستای گردشگری امام زاده ابراهیم شفت در ۴۸ کیلومتری مرکز گیلان (رشت) در دهستان چوبر در منطقه ییلاقی و در دامنه کوه اسلار و ونی قرار دارد که بواسطه وجود ساختمان‌های زیبا، رنگارنگ و چوبی چندین طبقه و وجود چشمه های بکر و طبیعت چشم‌نواز، همه ساله در بهار و تابستان میزبان بسیاری از گردشگران و زائران است.

 امام زاده ابراهیم (مطابق شجره موجود این امامزاده از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است.


وضعیت منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت پس از آتش‌سوزی دیشب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد