Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ امام جمعه ساری با اشاره به مصوبه ‌ستاد جهش تولید ‌برای اختصاص زمین برای توسعه کشت گلخانه‌ای در مازندران گفت:‌ با گذشت دو ماه از این مصوبه، هنوز اقدام‌ اجرایی صورت نگرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: پیشاپیش سالروز شهادت امام هشتم شیعیان را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم ماه‌های محرم و صفر که ماه‌های مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت بوده، عزاداری‌ها مقبول درگاه الهی بوده باشد.

وی افزود: همه مومنان را به تقوای الهی دعوت می‌کنیم چرا که انسان با تقوا از حلال و حرام دوری و دنبال اقدامات محرمات نخواهد کرد و در این روزها که پیامبر گرامی اسلام (ص) دچار مشکلات و مسائلی هستند آنها را با عمل صالح و با تقوا خوشنود کنیم. انسان با تقوا فردی مسلمان و شیعه واقعی اثنی عشری خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه آغاز خلقت از خداوند بوده و باریتعالی خلقت را از عدم شروع کرده است و سرآغاز هستی و خلقت خداوند بزرگ است، تصریح کرد: خداوند بزرگ مخلوقاتی را آفریده که بی نظیر هستند و خلقت خداوند کپی از چیزهای دیگر و شبیه‌سازی شده نیست.

دهه وقف؛ بیماران در بیمارستان‌ موقوفه شیراز رایگان ویزیت می‌شوند31 وقف جدید در استان سمنان ثبت شده استامسال 27 وقف جدید به ارزش 25 میلیارد در سیستان و بلوچستان ثبت شده است

لائینی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص) نخستین مخلوق خداوند بوده که نبی باریتعالی ملقب گرفته است، افزود: نبی مکرم اسلام سبب شد تا بسیاری از افراد عصر او از جاهلیت دور شوند. خدای بزرگ بدیع است و مخلوقات او بی نظیر بوده و بی نظیرترین مخلوقش پیامبر اسلام بوده چرا که ایشان دارای صفت علم، اخلاق، مردم دوستی، مردم‌داری و اخلاق خوش و حسن او را بی نظیر کرده است.

وی با اعلام اینکه فقدان نبی مکرم اسلام مصیبتی بزرگ برای حضرت فاطمه زهرا (س) بوده است، گفت: دخت نبی مکرم اسلام همواره در مسیر حق تعالی بوده و دوستدار ایشان بوده است.

خطیب نماز جمعه مرکز استان در خطبه دوم نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه بهترین سفارشات به مومنان در این جایگاه امر تقوا و پرهیزگاری است، تصریح کرد: هیچ صفت و لباسی بهتر از لباس تقوا برای پوشش از آفات و آسیب‌ها برای انسان در دنیا و آخرت نیست. اگر دل صرف تقوا شود بدن را حفظ و جلوی گناه چشم، دست، گوش و سایر اعضا و جوارح انسان را می‌گیرد.

لائینی با بیان اینکه تقوا تخریب کنننده گناه است و باید دل را شایسته تقوا کرد تا در زندگی سعادتمند و متقی بود، افزود: با تقوایی و درست کرداری صفت بارز نبی مکرم اسلام و اولیا الهی بوده است.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه مازندران این روزها معطر به شهدای مدافع حرم شده است، گفت: مردم این استان ولایی و شهیدپرور همواره در تعظیم شعائر اسلامی و حفظ تمامیت ارضی اثرگذار بودند.

وی با بیان اینکه مردم در ترویج وقف نقش آفرین بیشتری باشند، افزود: سرمایه‌گذاری در وقف بسیار موثر بوده و دارای سود دنیوی و اخروی است. وقف نوعی سرمایه‌گذاری آخرتی بوده و همواره ماندگار است. از دست اندکاران ترویج فرهنگ وقف در استان تقدیر می‌کنم.

لائینی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام علی (ع)، تصریح کرد: به تعبیر ایشان ترسیدن و خالی کردن میدان عقلانی نیست و ترسوها نباید اسم عقلانیت را بیاورند. توان مدیریتی در برخی بخش‌های اقتصادی کشور از منظر ایشان ضعیف است. بنابراین در جنگ اقتصادی نباید مدیران ضعیف و غیرمتعهد داشته باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه لازمه رفع مشکلات اقتصادی کشور داشتن مدیران جهادی است، تصریح کرد: الگوگیری از سیره و منش خانواده شهدا موجب می‌شود چشم مسئولان بیشتر باز شود و مردم انتظار دارند که مسئولان بیشتر با چشم باز کار کنند و رهبری از نحوه مدیریت اقتصادی کشور گله‌مند و ناراضی هستند. در فرصت باقیمانده در سال جهش تولید باید نسبت به تقویت صنایع تبدیلی و کشت گلخانه ای بتوانیم در کاهش بیکاری و افزایش ضریب اشتغال نقش آفرینی کنیم.

وی با اشاره به مصوبه دو ماه اخیر ستاد جهش تولید استان برای اختصاص زمین برای توسعه کشت گلخانه ای در مازندران، تصریح کرد: متاسفانه با گذشت دو ماه از این مصوبه هنوز اقدامی اجرایی صورت نگرفته که نمونه‌ای از ناکارآمدی اقتصادی است.آمریکا به دنبال ایجاد منافع اقتصادی برای ایران نبوده و جز ضرر و زیان برای ایران سودی ندارد.

انتهای پیام/‌681/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نبی مکرم اسلام امام جمعه ساری کشت گلخانه ای جمعه ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند گفت: هر زمان که جلوتر برویم عظمت اسلام را بهتر خواهیم دید و ملت‌ها بیدار خواهند شد و این بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد و لذا اراده ملت ایران در عملیات وعده صادق خود را نشان داد.

حجت الاسلام محسن نوفرستی، امروز جمعه، ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: در عملیات  وعده صادق نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: در مسئله عملیات موشکی به عین الاسد هم آمریکایی‌ها علی‌رغم هشدارهایی که دادند، هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند، امروز هم بعد از عملیات وعده صادق نیز رژیم صهیونیستی اگر می‌توانست کاری انجام می‌داد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: هر زمان که جلوتر برویم عظمت اسلام را بهتر خواهیم دید و ملت‌ها بیدار خواهند شد و این بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد و لذا اراده ملت ایران در عملیات وعده صادق خود را نشان داد.

وی بیان کرد: با توجه به روز جهانی کارگر و اینکه کار و تلاش یکی از مسائل مهم دین اسلام است لذا هر انسانی اهل کار و تلاش باشد نتیجه آن را می‌بیند و اسلام‌ هرگز تنبلی و بی‌حالی را نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: اسلام نه تنها کار و تلاش بلکه بالاتر از آن یعنی جهاد را از انسان انتظار دارد و جهاد، کار و تلاشی است که در راه خداوند و برای مقابله با دشمنان رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امسال سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، افزود: نقش کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی بارز است.

وی گفت: ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری، امیدواریم نسل آینده که نسل انتظار است به گونه‌ای تربیت شوند تا زمینه‌ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) باشند و رسالت ما در این زمینه بسیار سنگین است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان، گفت: سفر رئیس جمهور با وجود گروه‌های تروریستی در این کشور برای ما دستاوردهایی دارد، این حضور در مقابله با تحرکات گروه‌های تروریستی و همچنین در راستای اتحاد و انسجام بین دو کشور نقش موثری دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد