Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:48:08 GMT

تأمین معیشت روستاییان یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۷۹۸۹

تأمین معیشت روستاییان یک ضرورت است

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اگر همه زیرساخت ها را برای روستاها ایجاد نماییم ولی منابع درآمد پایدار برای معیشت مردم تامین نشود، باز هم شاهد مهاجرت ها خواهیم بود.

گودرز امیری امروز بیست و پنجم مهرماه در کمیته محرومیت‌زدایی کنگره شهدای استان با تأکید بر ضرورت تأمین معیشت روستائیان و مناطق محروم استان اظهار کرد: تا زمانی که درآمد پایدار برای مردم فراهم نشود، حتی اگر تمامی زیرساخت‌ها را برای روستاها ایجاد نماییم باز هم شاهد مهاجرت‌ها و به‌تبع آن حاشیه‌نشینی در شهرها و مشکلات خاص آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های خوب و خدادادی در لرستان اضافه کرد: توجه به مقوله آموزش روستائیان و عشایر زمینه توسعه کشاورزی، دامداری، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و صنایع‌دستی را فراهم خواهد کرد.

امیری با بیان اینکه تولیدات خوبی درزمینهٔ کشاورزی به‌ویژه تولید حبوبات و دامپروری در استان وجود دارد تصریح کرد: به دلیل عدم آموزش روستاییان و ضعف در نوع فرآوری، محصولات تولیدی به‌صورت خام از استان خارج و در سایر استان‌ها با قیمت چند برابری به فروش می‌رسد که باید مانع از این کار شویم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: آموزش فرآوری محصولات تولیدی و تشکیل اتحادیه‌های مربوطه به‌عنوان یک ضرورت از طریق دستگاه‌های متولی پیگیری شود  

وی افزود: کاشت درختان مثمر در اراضی شیب‌دار، کشت گیاهان دارویی، گردشگری، بوم‌گردی و کمپینگ های موقت و سیار و زراعت چوب در مناطق محروم و دورافتاده از موارد اثرگذار در ایجاد درآمد پایدار و کاستن از محرومیت‌هاست.

امیری همچنین خواستار تدوین برنامه همه دستگاه‌ها در جهت محرومیت‌زدایی استان با ذکر اولویت مناطق محروم شد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین و هدایت صندوق‌های حمایتی به توسعه مشاغل روستایی در جهت محرومیت‌زدایی از دیگر اقدامات قابل‌توجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر ضرورت زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا گفت: باید کارهای ماندگار با نام و یاد شهدا و ایثارگران به‌عنوان نمونه در طراحی‌های شهری و روستایی انجام پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی لرستان معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر بر همه مسؤولان ضرورت دارد
  • علم‌الهدی: تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • (ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور