Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه یاسوج گفت: مدیریت بازار و نظارت و کنترل قیمت‌‌ها در کهگیلویه و بویراحمد رها شده و عده‌ای در حال سوء استفاده هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار داشت:  مسئله نگران کننده در این روزها بالا رفتن افسارگسیخته قیمت‌ها بوده در حالی که یکه تازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از دلایل این افزایش بی رویه قیمت مسائل جهانی و تحریم‌های دشمنان دانست و افزود: بخشی دیگر نیز ناشی از کاهش نظارت‌ها و کنترل‌ها است که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدیریت بازار و نظارت و کنترل قیمت‌‌ها در این استان تا حدودی رها شده و به همین دلیل عده‌ای در حال سوء استفاده هستند.

حسینی بیان کرد: متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف نظارت و کنترل بیشتری بر بازار و قیمت‌ها داشته باشند و با سودجویان برخورد کنند.

کلاف سردرگم بازار مسکن؛ پورحاجت: مسکن فقط با تفکیک وزارت راه به سامان می‌رسدگزارش تسنیم نتیجه داد؛ روغن نباتی جدید به بازار گناباد تزریق شد+ فیلمگزارش|آشفته بازار عرضه فرآورده‌های خام دامی در سنندج؛ اینجا نظارتی در کار نیست + تصاویر

وی خاطرنشان کرد: سوء استفاده از این شرایط دشوار و در حالی که مردم تحت فشار هستند نوعی خیانت بوده و برخی با سودجویی و سوء استفاده این فشار را بر مردم مضاعف می‌کنند که باید با آنان برخورد شود.

حسینی گفت: در کنار این گران فروشی و افزایش بی رویه قیمت‌ها شاهد احتکار برخی اجناس در کشور و استان هستیم که این هم نوعی خیانت اقتصادی به شمار می‌رود که باید با آن برخورد قاطع شود.

وی با اشاره به 23 مهرماه روز جهانی استاندارد ادامه داد: اداره استاندارد مسئول افزایش کیفیت و ایمنی تولیدات داخلی است و اگر بخواهیم شعار جهش تولید را محقق کنیم و مردم اقدام به خریداری اجناس ایرانی کنند باید کیفیت کالاهای تولید داخل باید افزایش یابد.

حسینی یاداور شد: عده‌ای سودجو اجناس تقلبی و بدون کیفیت به مردم عرضه می‌کنند که باید برخورد عبرت آموزی با آنان کرد و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اجناس با کیفیت‌تر در کشور تولید و به مردم عرضه شود.

انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار بازار سوء استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه تاکید کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

وی افزود: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کردند.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

کد خبر 5999175 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد