Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:12:22 GMT

شستا در خلخال سرمایه گذاری می کند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۸۰۴۳

شستا در خلخال سرمایه گذاری می کند

به گزارش ایرنا ،محمد رضوانی‌فر روز جمعه در خلخال افزود:این شرکت سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن زون معدنی منطقه و همچنین بهره برداری از معادن از پیش اکتشاف شده توسط شرکت امید رو در منطقه جنوب استان اردبیل را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اصافه کرد: در حال حاضر حدود ۲۵۰ طرح با حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مجموعه این شرکت در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : اولویت سرمایه گذاری  این شرکت در  در ۲ بخش معادن و توسعه دامپروری خلخال  و کوثر بوده و بر این اساس مطالعات زون معدنی خلخال را آغاز و بصورت جدی استحصال معادن اکتشاف شده و راه اندازی کارخانه های بالا دستی و پایین دستی معادن منطقه مورد اقدام قرار می گیرد.

وی گفت:با توجه به وسعت کار در چهار  بخش فلزات ، خاک صنعتی ، سنگ آهن و فلزات قیمتی هم چون طلا و مس، سرمایه گذاری صورت گرفته برای اجرای این پروژه کلان رقم بالایی بوده و این امر منجر به اشتغال پایدار جمع بیشتری ازبیکاران منطقه خواهد شد .

مدیر عامل شستا اظهار کرد:با توجه به وضعیت اقلیمی مناسب منطقه برای راه اندازی واحدهای دامپروری بزرگ در تلاش برای راه اندازی واحدهای دامپروری صنعتی و همچنین احداث کارخانه های فرآوری تولیدات دامی ولبنی در این منطقه هستیم.

رضوانی فر گفت:با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد تا سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای طرح های پیش بینی شده تا پایان نیمه اول سال آینده  به نتیجه رسیده و بخشی از این سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری برسد .

وی بیان کرد: طبق هدف‌گذاری انجام شده حدود ۱۱۲ طرح تا پایان کار دولت تدبیر و امید و پیش از خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: در حالی سال مالی  امسال را به پایان رساندیم که سود خالص شرکت اصلی شستا نسبت به سال مالی گذشته حدود سه و نیم برابر افزایش یافته است .

رضوانی‌فر گفت: سرمایه‌گذاری ۱۵ طرح دامپروری صنعتی را در کشور آغاز کرده‌ایم.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه برای سرمایه‌گذاری استعدادهای هر منطقه و حوزه‌های تخصصی هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا لحاظ می‌شود بیان کرد: حوزه فعالیت ما برای سرمایه‌گذاری، سودآور بودن، داشتن توجیه اقتصادی و قرار گرفتن در زنجیره ارزش است. 

او گفت: علاوه بر سرمایه گذاری در دو بخش معادن ودامپروری خلخال با توجه به فعالیت کارخانه های تولید محصولات چوبی این شرکت در منطقه اسالم استان گیلان در صورت رسیدن به توافق در استان اردبیل آماده برای احیای کارخانه نئوپان وتوسعه فعالیتهای صنعتی این واحد نیز هستیم .

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل هیأت مدیره شستا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل هیأت مدیره شستا خلخال استان اردبیل هیأت مدیره شستا اخبار کنکور سرمایه گذاری رضوانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی