Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تداوم درگیری‌ها بین باکو و ایروان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با مقام‌های کشورهای مختلف از قبیل ایران، ترکیه، انگلیس و جمهوری چک درباره این درگیری‌ها تماس تلفنی برقرار کرد.

بنا بر گزارش پایگاه «آذر نیوز» جمهوری آذربایجان، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه این کشور در تماس‌های تلفنی جداگانه با مقام‌های ارشد ایران، ترکیه، جمهوری چک و انگلیس درباره درگیری‌ها بر سر منطقه قره باغ کوهستاین با ارمنستان صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب خبر داده بود که وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با محمد جواد ظریف تماس تلفنی برقرار کرد و در آن آخرین تحولات میدانی در مناقشه قره باغ از سوی طرف بایراموف تشریح شد.

ظریف در این گفت‌و‌گوی تلفنی با تشریح مجدد مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دستیابی به صلح و راه حل پایدار این مناقشه در چارچوب ابتکار منطقه ای ایران، ترکیه و روسیه - به عنوان مکمل ساز و کار گروه مینسک - را به اطلاع طرف مقابل رساند.

بنا بر گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان، وزیر خارجه این کشور روز گذشته تلفنی با وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری چک و همچنین معاون پارلمانی وزیر خارجه انگلیس، معاون وزیر در امور همسایگان اروپایی و آمریکا صحبت کرد.

طبق این گزارش، درگیری‌ها بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، محور اصلی رایزنی‌های بایراموف با محمد جواد ظریف، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، «توماس پتریچک» وزیر خارجه جمهوری چک و «وندی مورتون» معاون پارلمانی وزیر خارحه انگلیس، معاون وزیر در امور همسایگان اروپایی و آمریکا بود.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که به رغم موافقت ارمنستان با توافق آتش بس به میانجیگری روسیه، این کشور در حال نقض آتش‌بس و هدف قرار دادن غیرنظامیان و مناطق پر جمعیت جمهوری آذربایجان است.

به گفته او، جمهوری آذربایجان ضمن پایبندی به آتش‌بس پایبند بوده و اقداماتی را در راستای حق دفاع از خود انجام داده است.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در بخشی از این رایزنی تلفنی روز گذشته خود به حمله موشکی ارمنستان به شهر گنجه اشاره کرد و گفت در این حمله حداقل 10 غیرنظامی کشته شدند.

بایراموف افزود، مسئولیت کامل وضعیت جاری در منطقه بر دوش رهبران سیاسی و نظامی ارمنستان است.

رایزنی‌های تلفنی این مقام ارشد باکو درباره درگیری‌ها بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در حالی انجام شده که ایروان پیش از این ادعا کرده است که جمهوری آذربایجان به مناطق مسکونی حمله و آتش‌بس را نقض کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان ایران ترکیه انگلیس جمهوری چک قره باغ وزیر خارجه وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ جمهوری چک درگیری ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...