Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:38:03 GMT

بیکاری مهمترین مشکل نابینایان در ورامین است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۸۱۰۱

بیکاری مهمترین مشکل نابینایان در ورامین است

اعظم هراتی روز جمعه به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) در گفتگو با ایرنا گفت: از مجموع ۴۰۰ نابینای مطلق و کم بینا تحت پوشش خدمات بهزیستی ورامین، یکصد نفر در مناطق مختلف مشغول به کار می باشند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۰ نابینای مطلق و کم بینا از خدمات بهزیستی ورامین بهره مند هستند که از این تعداد ۳۸۹ نفر نابینای مطلق و ۱۱ نفر کم بینا میباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هراتی اظهار داشت: بهزیستی در سه حوزه پیشگیری ، درمان و پس از درمان خدمات خود را به مردم و نابینایان ارائه می دهد که در حوزه پیشگیری ، بهزیستی همه ساله طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی ) را در کودکان ۳ تا ۶ ساله در پایگاه های بهزیستی و مهدهای کودک اجرا می کند تا کودکان مشکوک به بیماری شناسایی و مراحل درمان آن ها انجام شود.
وی اظهار کرد: بیماری تنبلی چشم اگر به موقع شناسایی گردد قابل درمان است و در صورت بی توجهی می تواند به نابینایی فرد منجر شود.
رئیس بهزیستی ورامین افزود: در حال حاضر حدود  صد نفر از نابینایان ورامین با همکاری مسوولان شهرستان مشغول به کار شده اند.
وی گفت: ارائه هزینه ودیعه مسکن، مناسب سازی منزل،پرداخت هزینه درمان از جمله عینک و آزمایشات، ارائه تجهیزاتی نظیر عصای سفید، ساعت مچی، دفتر بریل و ویلچیر، مستمری ماهانه، اختصاص وام مسکن و تسهیلات اشتغال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال،  بخشی از خدمات بهزیستی به نابینایان ورامین است
هراتی در خصوص مناسب سازی محل تردد نابینایان در شهر ورامین گفت : با تعامل بسیار خوب ادارات و نهادهایی همچون شهرداری و فرمانداری ورامین معابر و پیاده روهای شهرستان برای تردد این افراد با موزائیک های نواری(بریل)، مناسب سازی شده است.
۲۴ مهرماه روز جهانی نابینایان ( عصای سفید ) نامگذاری شده است.
ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها روز عصای سفید ورامین روز جهانی نابینایان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عصای سفید ورامین روز جهانی نابینایان سازمان بهزیستی کشور روز عصای سفید ورامین روز جهانی نابینایان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور عصای سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد

ایسنا/تهران مدیر جهاد کشاورزی ورامین از جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ خبر داد.

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ با ریاست رضا فرازی مدیر جهاد کشاورزی و روسا و کارشناسان ادارات و نهاد های دولتی و خصوصی در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین عنوان کرد: جلسه ستاد برداشت با حضور اعضا ستاد در شهرستان به منظور برنامه ریزی مناسب جهت برداشت محصولی با کیفیت برگزار شده است.

فرازی در ادامه اظهار کرد: سالانه با شروع فصل برداشت حدود ۱۵۰ کمباین بومی و مهاجر در شهرستان نسبت به برداشت غلات فعالیت خود را آغاز می کنند که با مدیریت و پشتیبانی مناسب ناوگان برداشت غلات و کمباین‌ها، برنامه های نظارتی جهت معاینه فنی کمباین‌ها در راستای کاهش افت ریزش در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: مراکز خرید غلات اعم از دولتی و خصوصی با شروع فصل برداشت جهت خرید محصولات استراتژیک از کشاورزان حتی در ایام تعطیلات آمادگی کامل خود را اعلام کردند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین در پایان تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی و راهور جهت کنترل و جلوگیری از خروج محصولات از شهرستان هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • مرد شماره ۲ استقلال عصای دست نکونام در تبریز
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست