Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:14:29 GMT

سیره شهید شیری «جهاد در راه خدا» بود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۸۴۸۳

سیره شهید شیری «جهاد در راه خدا» بود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: شهید شیری هم جوانی بوده که می‌توانست دوره جوانی خود را به خوشگذرانی و زندگی دنیایی بگذراند، اما این دوره را به جهاد در راه خدا و در سوریه اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید سلیمانی نیز تمام دوران عمر و جوانی خود را تا آخرین لحظه به جهاد در راه خدا و حمایت از مستضعفان عالم گذراند، این عزیزان الگو‌های راه زندگی ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تسلیت رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: رسول اکرم (ص) هرچه فرموده اند حکمت است، حکمت با قلب انسان بسیار سازگار و قلب بسیار تشنه این حکمت است و باعث طراوت و شادابی می‌شود. امیرمومنان (ع) می‌فرمایند؛ اگر کسی چیزی از حکمت دریافت کند به حدی از این حکمت لذت می‌برد که به دنبال اثرات بیشتری از حکمت می‌رود.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: در حدیثی پیامبر اکرم (ص) فرمودند هفت مسئله است که بعد وفات و پیش از قیامت به فریاد ما می‌رسد، درختی که بکاریم و نفع آن به مردم برسد، ایجاد چاه یا قنات یا چشمه‌ای است که منفعت آن برای مردم باشد، ساختن یا بازسازی مسجدی در یک محل، نشر قرآن در بین مردم، تولید علمی برای ایجاد سلامت و رفاه حال مردم و فرزند صالحی که پس از مرگ برای والدینش طلب مغفرت کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در ادامه حدیث از رسول اکرم (ص) آمده است البته بعضی‌ها که اسم پیروی از اهل بیت (ع) را دارند، اما فتنه‌هایشان از دجال هم برای جامعه اسلامی بیشتر است، به دشمنان دل می‌بندند و به دشمنان اسلام تکیه می‌کنند؛ آن‌ها با دوستان بداخلاقی می‌کنند و نسبت به دشمنان خوش خلقی!

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: متأسفانه امروز برخی نجات کشور را به رابطه با آمریکا گره زده اند و جامعه را دچار شبهه کرده اند که شاید واقعا رفع مشکلات ما در کمک گرفتن از آمریکاست و باید این ارتباط شکل بگیرد در صورتی که این عده ذلت پذیری را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

وی اظهار کرد: در ماجرای صلح امام حسن (ع) با معاویه برخی که شناخت کافی از امام نداشتند، قضاوت‌های نادرستی از این ماجرا داشتند. مثلا برخی می‌گویند چطور امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در یک خانواده و تحت یک تربیت خانوادگی بودند، اما یکی از آن‌ها با دشمنان اسلام صلح می‌کند و برادر دیگر با دشمنان می‌جنگد؟ باید گفت این عده اشراف کافی به دوره تاریخی و زندگی ائمه ندارند.

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: امام حسن (ع) با شناختی که از مردم دوره خود داشتند مجبور به پذیرش صلح تحمیلی شدند، ما معتقدیم در سالی که امام حسین (ع) اقدام به قیام کردند اگر این شرایط برای امام حسن (ع) هم فراهم بود امام حسن (ع) هم با معاویه می‌جنگید؛ یعنی امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام اگر هر کدام در دوره دیگری قرار داشتند مثل همان امام عمل می‌کردند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: باید بدانیم که معصومان با توجه به مصلحت‌های اجتماعی و جامعه خود تصمیم می‌گرفتند و امام حسن (ع) با مشاوره امام حسین (ع) در دوره خودشان تصمیم به صلح اجباری گرفتند.

وی عنوان کرد: امروز هم ما با توجه به سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در کشور خود عمل می‌کنیم. دفاع مقدس ما به تاسی از سیره رسول اکرم (ص) و عمل به قرآن بود، دفاع از حرم و مقاومت اسلام عمل به رهنمود‌های ائمه (ع) بود، اگر غیر از این باشد این حرکت‌ها مشروعیت سیاسی و اجتماعی ندارد و حرکت ما منشا قرآنی باید داشته باشد و امروز هم با رهبریِ مقام معظم رهبری تمام حرکت‌های ما منشا قرآنی و دینی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه احادیثی از ائمه اطهار (ع) را تشریح کرد و گفت: امام حسن (ع) مجتبی فرمودند برای دنیا به گونه‌ای زندگی کن که گویی همیشه زندگی می‌کنی و برای قیامت خود به گونه‌ای تلاش کن که گویی فردا قرار است از این دنیا بروید.

نماینده، ولی فقیه در استان حدیثی از امام رضا علیه السلام را مطرح کرد و گفت: حضرت فرمودند حقیقت ایمان در انسانی کامل نمی‌شود مگر با سه ویژگی، ابتدا اینکه تلاش کند دین خود را بفهمد و تفقه در دین داشته باشد، دوم زندگی اقتصادی خود را مدیریت کند و سوم اینکه در برابر مشکلات شکیبایی و صبر داشته باشد.

وی افزود: دولتمردان زمانی که نوکری مردم را پذیرفتند باید به جای اینکه به مسائل حاشیه‌ای بپردازند در گرفتاری‌ها به فریاد مردم برسند، حاشیه سازی و مشغول کردن به حواشی کار راحتی است نباید مردم را مشغول به این موارد کرد و از مدیریت و حل مشکلات اقتصادی فاصله گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به مناسبت‌های تاریخی گفت: لیله المبیت مناسبتی است که امیرالمومنان (ع) فداکاری کردند و جان خود را فدای حضرت رسول (ص) کردند و این از مناسبت‌های بزرگ تاریخ دینی ماست. همچنین شهادت سرداران بزرگ اسلام و شهیدان وحدت، شهادت سید مصطفی خمینی، وفات آیت الله مهدوی کنی و وفات حضرت سکینه را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه قزوین نماز جمعه شهدای مدافع حرم حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام حسین امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه شهرستان خوی و پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در تپه شهدای گمنام حضور یافتند و نشست بصیرتی و جهاد تبیین برگزار کردند و همچنین قرآن قرائت کرده و به روح بلند شهدا هدیه کردند.

در این مراسم از پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری نشست بصیرتی با موضوع انتخابات مجلس در انابد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس ارشد امام(ره) درگذشت