Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- گرچه بسیار مختصر و ساده است این سفره نذری؛ اما «ننه لقمان» از اینکه توفیق پخت آش نذری در روز ۲۸ صفر هر سال نصیبش شده است، خدا را شکر می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، 41 سال متوالی است ننه لقمان اقدام به پخت آش نذری به مناسب‌تر 28 صفر سالگرد رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) می‌کند و امسال نیز چهل و دومین سالی است که این آش در منزل ننه لقمان پخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لقمان امامی این بانوی خوش‌رو می گوید: بیش از 40 سال هست که با کمک خدا و نظر ائمه اقدام به پخت 2 دیگ آش در منزل خود می‌کنم.

توزیع بیش از 50 هزار بسته گوشت نذری میان نیازمندان به همت مسجدی‌هابسیجیان اندیمشکی با حضور در مراکز درمانی، غذای نذری بین بیماران کرونایی توزیع کردند + تصاویرطبخ غذای نذری در اندیمشک از سوی قرارگاه فرهنگی و جهادی مالک اشتر+تصاویر30 سال عاشقی در کنار دیگ نذری/ مردی که لقب «طباخ‌الحسین(ع)» گرفت + فیلم
وی ادامه می دهد: هرسال در چنین روزی از اذان صبح به عشق امام حسن مجتبی(ع) بلند می شوم و وسایل آش را فراهم کرده و اقدام به پخت آش نذری می کنم.

ننه لقمان عنوان می کند: هرسال در 28 صفر، درب خانه من به روی همه محبین امام حسن(ع) بازاست و از ساعت 9 صبح بعد از مراسم روضه خوانی با کمک فرزندانم آش رادر بین مردم تقسیم می‌کنیم.

وی با چشمانی اشک بار عنوان می کند: خدا را شاکرم که تا به امروز توانستم نذر خود را ادا کنم و از خدا خواستارم که به من سلامتی بدهد و در این راه کمکم کند تا هرسال باشکوه‌تر و بهتر از سال قبل بتوانم دین خود را ادا کنم.

بیست و هشتم صفر سالروز رحلت حضرت محمدبن عبدالله (ص) است پیامبر اکرم است، این روز همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) نخستین فرزند امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نیز است که بنا به روایت شیعه و اهل سنت، شبیه‌ترین انسان‌ها به رسول خدا (ص) بودند.

این روز با توجه به ارادت بی‌نظیر مردم ایران به ائمه اطهار علیهم‌السلام هرساله با رسوم ویژه‌ای گرامی داشته شده و همه ساله در این روز شاهد توزیع سیل بی کرانی از نذورات در کشور و استان سمنان هستیم.

آیین عزاداری امسال در استان سمنان در این روز به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت تر از سال‌های قبل است.

در سراسر استان سمنان موکب‌های عزاداری برپا شده است و  نواهای مذهبی از موکب‌های صوتی در سطح شهرها پخش می‌شود.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام حسن آش نذری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، امروز چهارشنبه شماری از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت شدید نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند.

در جریان این تعرض صهیونیست ها اقدام به برگزاری مناسک تحریک آمیز تلمودی در قبله اول مسلمانان جهان کردند. همچنین یکی از شهرک نشینان در اقدامی تحریک آمیز برای برانگیختن احساسات مسلمانان، پرچم اسرائیل را با خود حمل می کرد.

در روزهای اخیر گروه های مختلف فلسطینی درباره پیامدهای تعرضات گسترده صهیونیست ها به مسجدالاقصی هشدار داده و از فلسطینیان نیز خواسته اند با حضور گسترده در این مکان مقدس اسلامی با اقدامات شهرک نشینان به ویژه در زمینه آوردن قربانی به صحن مسجدالاقصی در ایام اعیاد یهودی مقابله کنند.

کد خبر 6094052 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تصاویر | ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • ببینید | تصاویری تلخ از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده در امامزاده ابراهیم (ع)
  • فیلم| تازه‌ترین تصاویر از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • تصاویری از حریق گسترده در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری /بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که نان فحش دادن به آنها را سر سفره خود برده بود
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس