Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه شهر انار با گرامیداشت سالروز ارتحال پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: مشخصه مهم حکومت نبوی اقتدار و عزت است و جامعه اسلامی نباید وابسته و دنباله‌روی شرق و غرب باشد و یکی از مشخصه‌های مهم حکومت نبوی کار، حرکت و پیشرفت دائمی در نظام اسلامی است و نباید توقفی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به صلح امام حسن (ع) ادامه داد: بعضی از جریان‌های معلوم‌الحال داخلی برای دوستی با شیطان بزرگ به تحریف روایت‌ها دست می‌زنند که به فرموده شهید مطهری کار بسیار خطرناکی است.

 وی با اشاره به اینکه شرایط امروز جمهوری اسلامی با دوران امام حسن (ع) کاملاً متفاوت است، تصریح کرد: امام حسن (ع) به خاطر خیانت فرماندهان لشگرش صلح را پذیرفت ولی امروز قوای مسلح اعم از سپاه، بسیج و ارتش و توده‌های میلیونی مردم در صحنه حاضر و همه مطیع فرمانده کل قوا هستند.

منتظری در ادامه گفت: امام حسن (ع)گرفتار جامعه‌ای بی‌بصیرت بود ولی ملت ایران بابصیرت و اقدام به وقت، بسیاری از فتنه‌ها از جمله فتنه سال ۸۸ را منکوب کرد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران علی‌رغم همه مشکلات و بی‌تدبیری‌ها، با قدرت ایمان و عزم ملی بر مشکلات فائق خواهند آمد.

ملت ایران فرق عقلانیت و ترسوبودن را می‌دانند

حجت‌الاسلام علی رفیعی امام جمعه فاریاب در مورد صلح امام حسن (ع) بیان کرد: موقعیت امام حسن (ع) با زمان ما تفاوت اساسی دارد؛ صلح امام حسن (ع) صرف یک مسئله داخلی بود و در مقابل کفار و دشمنان خارجی متفق‌القول بودند ولی در زمان ما مسئله، مذاکره با دشمن خارجی و استکبار است.

وی ادامه داد: دوم اینکه امام حسن (ع) یار و یاور و قوای مسلح نداشت، ولی در زمان ما قوای مسلح و مقتدر وجود دارد و دیگر اینکه  امام حسن (ع) با صلحش می‌خواست چهره واقعی معاویه را برملا کند و در زمان ما چهره دشمن کاملا شناخته شده است.

رفیعی به دیگر ابعاد صلح امام حسن (ع) اشاره و بی‌بصیرتی مردم آن دوران را یادآور شد و گفت: مردم عزیز کشور ما درک سیاسی و بصیرت دارند و  فرق عقلانیت و ترسوبودن و فرار کردن را می‌دانند و مفهوم شجاعت را می‌فهمند. همچنین اقتضای  عقلانیت را در عدم اعتماد به دشمن و توکل به خداوند متعال می‌دانند.

انتهای پیام/3388/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: ملت ایران ائمه جمعه کرمان بصیرت نماز جمعه صلح امام حسن ملت ایران زمان ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) اعلام کرد که استعفا نخواهد داد و در سمت خود باقی خواهد ماند.

نخست وزیر ۵۲ ساله اسپانیا روز چهارشنبه ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) به طور غیرمنتظره اعلام کرده بود که در حال بررسی استعفای خود است.

بر اساس اعلام این رسانه، پدرو سانچز شکایت مربوط به فساد علیه همسرش «بگونا گومز» را دلیل آن عنوان کرده بود.

سانچز سپس تمام قرارهای رسمی خود را لغو کرد.

او همچنین اشاره کرده بود که می خواهد در مورد این فکر کند که «آیا باقی‌ ماندن در سمت ریاست دولت با توجه به باتلاقی که راست‌گرایان و راست‌گرایان افراطی در آن فعالیت سیاسی دارند، ارزشش را دارد یا نه؟»

سانچز حال گفت: من تصمیم گرفته ام در صورت امکان، کارم را با قدرت بیشتر در ریاست دولت ادامه دهم.

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین اشاره کرد که تظاهرات اخیر در آخر هفته گذشته (به وقت محلی) در مادرید و برخی شهرهای دیگر این کشور به منظور ابراز همبستگی با شخص او، سبب بازنگری مشترک وی و همسرش در مورد استعفای احتمالی شده است.

کد خبر 6092533

دیگر خبرها

  • پیروز در جنگ اقتصادی با ادامه راه شهدا رقم می‌خورد
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • ژاوی: سرشار از قدرت و انرژی هستم؛ هدف بارسلونا نایب‌قهرمانی لالیگا است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید