Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان نیر با تسلیت سالگرد ارتحال جانگذاز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع)، مهم‌ترین شاخصه حکومت نبوی را بعد از ایمان و معنویت، برقراری عدالت اجتماعی و راه‌اندازی مراکز تعلیم و تربیت، ایجاد وحدت و برابری و برادری و ترویج اخلاق اسلامی همراه با محبت، اقتدار و عزت اسلامی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سخنان خود گفت: امروز ایران اسلامی در شرایط شعب ابوطالب نیست بلکه با قدرت در موضع بدر و خیبر قرار دارد و مردم ایران اسلامی نیز نشان دادند که مثل مردم کوفه و مدینه نیستند  بلکه مردمی با بصیرت و ولایتمدار هستند که تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌اند و این را مدافعان حرم، مدافعان امنیت و سلامت در شرایط مختلف بارها به اثبات رسانده‌اند.

امام جمعه شهرستان نیر تاکید کرد: نباید به مردم آدرس غلط بدهند بلکه مشکلات اقتصادی باید با توان داخلی و مدیریت مدیران جوان و جهادی و با روحیه انقلابی و اسلامی سامان داده شود.

وی به توانایی جوانان کشور اشاره کرد و اذعان داشت: امروز با وجود این همه نخبه تحصیل کرده و عاشق نظام و مملکت و رهبری و پرچم‌داری در علوم نانو، هسته‌ای، کشاورزی، نظامی و جانفشانی مدافعین حرم، امنیت  و سلامت و با وجود گروه‌های جهادی، نباید شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری جوانان تحصیل کرده باشیم.

نعمتی تصریح کرد: افزایش هزینه‌های تولید به علت بالا رفتن قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی در کنار رکود و تورم و افزایش سن ازدواج به علت سنگینی هزینه‌های مسکن، اشتغال و بالا رفتن آمار طلاق و اعتیاد و افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها با وجود راه‌کارهای روشن اقتصاددانان و دلسوزان نظام یک ضایعه ملی بوده و پذیرفتنی نیست.

امام جمعه شهرستان نیر گره زدن مشکلات اقتصادی کشور به انتخابات آمریکا با وجود تجربه تحریم‌های ظالمانه در طول سالیان گذشته را کار اشتباهی عنوان کرد و گفت: اعمال تحریم‌ها توسط ترانمپ یک تبلیغات انتخاباتی بیش نیست چرا که تحریم‌ها اساسا به انتخاب ترامپ یا بایدن منحصر نیست و این راه همچنان ادامه دارد.

وی به حوزه مسکن و اقتصاد  اشاره کرد و اذعان داشت: لازم است همه دست اندرکاران، خدمت به مردم را  ملاک کار خود قرار دهند چراکه انقلاب اسلامی اقتدار خود را  با عقلانیت انقلابی به دست آورده است.

نعمتی بیان داشت: حل مشکلات اقتصادی کشور به ویژه بیکاری در داخل ایران است چرا که با وجود نعمات خدادادی و مردم با بصیرت و ولایتمدار نمی‌توان با دادن آدرس غلط و معطل کردن بیکاری و گره زدن حل مشکلات به خارج از کشور کاری از پیش برد.

وی افزود: مسؤولان با وجود خودکفایی در گندم و تولید نهاده‌های دامی متاسفانه به کشاورزان رسیدگی نمی‌کنند  و بعلت گرانی، عشایر امروز در شرایط سختی قرار دارند و لازم است در این‌خصوص مسؤولان  فکر اساسی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر به ویژگی‌های مسؤول مورد انتظار امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: مسؤول مد نظر امام زمان(عج) به دنبال حق و حقیقت است چراکه هواپرستی انسان را از خدمت خالصانه به مردم باز می‌دارد.

وی تاکید کرد: اگر مسؤولی به دنبال پست و مقام خود بوده و به مردم پشت کند در واقع  خائن به انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام راحل(ره) و خون شهدا است.

نعمتی به شهدای تازه تفحص شده مدافعان حرم در خان طومان سوریه اشاره کرد و گفت: بازگشت این شهدای گرانقدر آن هم همزمان با ایام عزاداری پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) دارای پیامی به وسعت جهان اسلام است چرا که مدافعان حرم با پیروی از آموزه‌های اسلام به مقابله با کفر و الحاد برخواستند و خون خود را نیز در راه مظلومانه تقدیم خداوند متعال کردند.

وی تقویت وحدت و همدلی بین امت اسلام را از جمله پیام‌های شهدای مدافع حرم عنوان کرد و گفت: در دنیای وانفسا که دشمنان اسلام با تمام توان خود به مقابله با اسلام ناب محمدی پرداختند تنها با بصیرت دینی و سیاسی می‌توان در برابر توطئه‌ها ایستادگی کرد.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به قدردانی از هیئات مذهبی  و کانون‌های جوانان در شهرستان نیر پرداخت و اظهار داشت: در این ایام، جوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آگاهانه و عاشقانه و عارفانه عزای حسینی را به بهترین نحو ممکن برگزار کرده و بصیرت بالای عاشورایی خود را به جهانیان نشان دادند.

وی مهمترین مشکل شهرستان نیز را عدم اعتماد مسؤولان به جوانان عنوان کرد و گفت: جوانان مومن و مذهبی متعد و انقلابی شهرستان نیر امروز با وجود توانایی‌های خوب از میادین خدمتگذاری دور مانده‌اند که لازم است مسؤولان با اعتماد به آنها و سپردن برخی امور به جوانان بدون توجه به جناح و گرایش سیاسی زمینه‌های پیشرفت شهرستان را فراهم کنند.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شهرستان نیر اعتماد به جوانان مشکلات اقتصادی مشکلات اقتصادی شهرستان نیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند