Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از معاونت صدا، از جمله این شبکه‌ها می‌توان به رادیوهایی که در ایام محرم و صفر راه‌اندازی می‌شوند و یا در ایام دهه فجر و حتی نوروز دوباره کلید می‌خورند اشاره کرد که قرار است با هدف و رویکردی مشخص در یک بازه به نتیجه برسند و برنامه‌های ویژه‌ای همزمان با ایام مورد نظر به تولید برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادیو اربعین پنج سالی است از ابتدای ماه صفر برنامه‌های آن آغاز می‌شود و با پایان این ماه اطلاع رسانی‌هایی درباره این ایام با تولیداتی ویژه همراه می‌کند. با پایان رادیو اربعین برای اولین بار قرار است رادیو وحدت در معاونت صدا شکل بگیرد که از ابتدای ماه ربیع‌الاول روی آنتن می‌رود.

مهدی مسعودی، مدیر رادیو وحدت درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی توضیحاتی را ارایه کرد.

مهدی مسعودی، مدیر رادیو وحدت گفت: رادیو وحدت همزمان با اول ربیع الاول یعنی ۲۷ مهر ماه کار خود را آغاز می‌کند و تا ۱۳ آبان ماه که مصادف با ۱۷ ربیع الاول و پایان هفته وحدت است، به کار خود ادامه می‌دهد.

مدیر رادیو وحدت درباره لزوم راه اندازی چنین شبکه ای عنوان کرد: توجه به اصل دوستی و همدلی مسلمین و کثرت تشابهات و اشتراکاتی که در برابر اختلافات داریم سبب شد تا برای تقویت این تشابه و تحقق شکوفایی امت رسول الله صلی الله علیه و اله این شبکه رادیویی برنامه داشته باشد.

مسعودی ادامه داد: ما در حال حاضر باید برای بازگشت به دوران شکوه و اقتدار جهان اسلام تلاش کنم، وقتی برادری امت رسوالله فارغ از مرزهای سیاسی شکل بگیرد تقطه اتکایی برای شکوه امت اسلامی است البته نباید فراموش کنیم که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آتش اختلاف شیعه و سنی خاموش و کمرنگ شد اما باید توجه داشت با تقویت نقاط مشترک برای رسیدن به نقطه شکوه جهان اسلام باید تلاش کرد.

مدیر رادیو وحدت یکی از مهمترین دیدگاه های حاکم بر برنامه سازی در این شبکه رادیویی را توجه به اصل وحدت برای سربلندی جهان اسلام عنوان کرد و افزود: باید تفکر تفرقه در جامعه مسلمین را به عقب برانیم و یادآور شویم که وضع و مساله فلسطین ؛بوسنی؛ کشمیر و ... در سایه وحدت سامان می یابد و علت همه مشکلات تجربه اختلاف و عدم وحدت است.

مسعودی به سرفصل هایی چون اهمیت وحدت، تعریف و مراتب آن،ثمرات وحدت و موانع پیش روی این مهم به عنوان اصلی ترین مباحثی که باید به آن توجه کرد اشاره کرد و گفت: دنیای اسلام بیش از همیشه به اتحاد و تمسک به قرآن نیاز دارد و مهمترین اصلی که در برنامه سازی باید به آن توجه شود اتحاد مسلمین است.

وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده در این شبکه رادیویی بیان داشت: وحدت نقطه مقابل با نفاقی است که استکبار جهانی می‌خواهد در غرب میان امت اسلامی ایجاد کند بر همین اساس برای رادیو وحدت دو بخش اصلی با این پیش زمینه در برنامه‌سازی در نظر گرفته‌ایم.

مسعودی به تشریح نگاه این شبکه رادیویی به «وحدت» پرداخت و گفت: در این رادیو زمانی که بحث «وحدت» مطرح می شود ما به دنبال نقاط مشترک و تقویت آن هستیم و قرار نیست در برپایی وحدت هیچ گروه و مذهبی از عقاید خود دست بکشد.

وی افزود: لزوم بیان عقیده به دور از دشمنی نگاه اصلی ما در شبکه ای است که با شعار همدلی امت رسول الله آغاز به کار می کند و در این بین فرای مرزهای جغرافیایی کشورمان در عرصه بین الملل بیز به این مهم توجه می شود.

مدیر رادیو وحدت ادامه داد: برنامه های این شبکه رادیویی با توجه به اقتضائات جامعه بحث وحدت را در موضوعات مختلفی از دیدگاه اهل سنت و شیعیان بررسی می کند و موضوعاتی چون وحدت با محوریت قرآن و شخصیت رسول الله (ص) را دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: اولین حوزه مورد توجه در برنامه سازی ها بحث مخاطب داخلی است که مربوط به بحث برادران اهل تسنن و تشیع داخل کشور می‌شود که بخشی از برنامه‌های رادیو وحدت به این موضوع اختصاص دارد و بخش دیگر برنامه‌سازی به بحث امت رسول الله صلی الله علیه و اله با تکیه بر مسلمانان خارج از ایران اختصاص یافته است که ما در این زمینه برنامه‌هایی را در ارتباط با علما و اساتید خارج از ایران خواهیم داشت.

مسعودی با اشاره به رویکرد رادیو وحدت نیز تصریح کرد: رویکرد ما وحدت بین شیعه و سنی ایران است و گسترش نگاه برادری است. ما سعی داریم از علما و بزرگانشان و همچنین نمایندگانشان در این شبکه رادیویی بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: در این رویکردها تمام قومیت‌های اهل تسنن ایران و همینطور افراد شیعه که در حوزه تقریب فعالیت می‌کنند مد نظر هستند.

مدیر رادیو وحدت با اشاره به نگاه رهبر انقلاب که اتحاد شیعه و سنی یک مساله تاکتیکی و مصلحتی نیست بلکه یک اصل است، اظهار کرد: این رویکرد به عنوان محور بین‌المللی هم مدنظر قرار می‌گیرد تا امت اسلامی زیر پرچم رسول اسلام (ص) قرار بگیرند.

مدیر رادیو وحدت توضیح داد: در حوزه بین الملل تلاش شده از جغرافیای مختلف امت اسلامی مهمان داشته باشیم و کارشناسان و صاحب نظرانی از امریکای جنوبی، مصر، یمن، هند و جنوب شرق آسیا و ... در برنامه های این شبکه رادیویی شرکت کرده و دیدگاه خود را در لزوم وحدت اسلامی بیان می کنند.

مسعودی درباره برنامه ویژه این شبکه رادیویی توضیح داد: «کاروان وحدت» یک برنامه ویژه این شبکه رادیویی است که به صورت محیطی و میدانی برگزار می‌شود که در باتوجه به ابلاغیه های ستاد کرونا درصورت امکان این برنامه از آغاز هفته وحدت به صورت زنده در ۶ تا ۷ استان سنی نشین ایران از جمله کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، گلستان و…. اجرا می شود که در این برنامه با افراد مختلف، مسئولان و….گفتگو می شود.

وی با اشاره به استفاده از رادیو نما و بخش‌های تصویری، خاطرنشان کرد: دو محور را در نظر گرفتیم؛ یکی بحث اتحاد بین شیعه و سنی در داخل ایران و یکی هم نگاهمان به بحث اتحاد در حوزه بین‌الملل و امت اسلامی است. در کنار برنامه‌های زنده و تأمینی، در برنامه‌های شبانگاهی به صورت تصویری در ایران‌صدا هم حضور خواهیم داشت.

مدیر رادیو وحدت با اشاره به اینکه این رادیو در زمان خود ۲۴ ساعته برنامه دارد، بیان کرد: بخشی از برنامه‌های این شبکه رادیویی برنامه‌های تامینی و تولیدی است که با نگاه به حوزه وحدت روی آنتن می رود.

گفتنی است؛ افتتاحیه رادیو وحدت دوشنبه ۲۸ مهرماه باحضور صاحب نظران حوزه تقریب مذاهب و مدیران رسانه ملی برگزار میشود

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رادیو وحدت محرم اربعین برنامه های این شبکه رادیویی امت رسول الله برنامه سازی امت اسلامی شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران

تین نیوز

شماری از آگاهان امور اقتصادی افغانستان می گویند که این کشور می تواند خط آهن قزاقستان را که از طریق این کشور به جنوب آسیا وصل می شود، از طریق اسلام قلعه به خط آهن ایران وصل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان به تازگی با سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان درمورد احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کرد.

اکنون این موضوع مطرح است که ایجاد این شبکه خط آهن چه اهمیتی برای افغانستان و کشورهای منطقه دارد؟ و افغانستان چه سودی از آن می برد؟

شبیر بشیری آگاه امور اقتصادی در این ارتباط، گفت: افغانستان بدنبال گسترش تجارت دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه و همچنین گسترش شبکه حمل و نقل و ترانزیت افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی با کشورهای همسایه و منطقه است.

بشیری با بیان اینکه حکومت سرپرست افغانستان و بخش خصوصی افغانستان از ایجاد این شبکه راه آهن استقبال می کنند، اظهار داشت: با تطبیق این شبکه خط آهن، افغانستان بر اساس موقعیت ژئوپلیتیک که در منطقه دارد می تواند نقش استراتژیک را بازی کند و آسیایی مرکزی را به آسیایی جنوبی وصل کند.

این آگاه امور اقتصادی گفت: با ایجاد این خط آهن، ترانزیت و حمل و نقل تجارتی ایجاد می شود و افغانستان نقش پل ارتباطی میان آسیای مرکزی و آسیایی جنوبی را به خوبی ایفا می کند.

بشیری خاطرنشان کرد: در صورت محقق شدن این ایده تجارتی و حمل و نقلی، منافع اقتصادی زیادی عاید افغانستان و کشورهای منطقه خواهد شد.

در همین حال، آذرخش حافظی آگاه امور اقتصادی گفت: افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی به انواع مختلف حمل و نقل زمینی نیاز دارد و ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا نقش ترانزیتی افغانستان را ارتقا بخشیده و حمل و نقل را تسهیل می کند.

حافظی افزود: ایجاد این شبکه برای رونق اقتصادی و ارایه بهتر خدمات، بالا رفتن نقش ترانزیت افغانستان اثر مثبت دارد و درعین حال و برای همگرایی منطقه ای مفید می باشد.

این آگاه امور اقتصادی افزود: ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا، سبب گسترش مناسبات تجارتی، صنعتی و خدماتی میان آسیایی مرکزی و آسیایی جنوبی و سایر کشورهای منطقه می شود.

وی تصریح کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران خط آهن از طریق اسلام قلعه را داریم و می توانیم خط آهن قزاقستان را که خاک افغانستان را به جنوب آسیایی وصل می کند، به جمهوری اسلامی ایران هم وصل کرده و این پروژه بزرگ اقتصادی را محقق کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی