Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:53:41 GMT

فعالیت بیش از ۲۵ هزار فعال قرآنی در ارتش

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۵۹۲۳۱

فعالیت بیش از ۲۵ هزار فعال قرآنی در ارتش

سرهنگ میدانی از برگزاری ۴۰ دوره مسابقات قرآنی در ارتش خبر داد و گفت: بیش از ۲۵ هزار فعال قرآنی در رشته های مختلف حفظ، قرائت و مفاهیم در ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا:۲۴ مهرماه سالروز تشکیل عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان امام خمینی( ره ) در سال ۵۸ است از جمله وظایف و رسالت های  این نهاد رشد ارتقاء دینی ، معنوی و مذهبی ، ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) در بدنه ارتش است در همین رابطه گفتگویی با سرهنگ مهدی میدانی رییس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش چه تاثیری در ارتش برجای گذاشته است ؟

سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به فرمان امام خمینی (ره) را خدمت همه همرزمان خودم در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می کنم  با تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی و ورود روحانیون متعهد و ولایتمدار معنویات در ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتقاء چشمگیری پیدا کرد، تا جایی  که به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا امروز می‌توانیم ارتش را ارتش حزب الله بنامیم و در بیانی دیگر رهبر انقلاب فرمودندارتش کلمه طیبه است.


اهداف و رسالت های عقیدتی سیاسی در ارتش را توضیح بفرمایید ؟

 از رسالت های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نزدیک کردن دلها به خداست از آغازین روزهای انقلاب اسلامی و تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی این مهم در دستور کار سازمان قرار گرفت و با تشکیل کلاس های آموزش قرآن آموزش نماز و احکام و ترویج معارف اهل بیت (ع) هر روز موفق تر از دیروز به این رسالت عمل کرد .


فعالیت های قرآنی ارتش را چگونه ارزیابی می‌کنید ؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشگامان فعالیتهای قرآنی در کشور محسوب می‌شود برگزاری بیش از ۴۰ دوره مسابقات نهایی قرآن شاهدی بر این ادعاست. در ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲۵ هزار فعال قرآنی در رشته های حفظ قرائت و مفاهیم در حال فعالیت هستند و به لطف خداوند با تدابیر اتخاذ شده در سنوات اخیر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، حافظان قران یک جز تا  کل قرآن ارتش به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده و همواره در صحنه‌های قرآنی کشور می درخشند.


نقش سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش در فعالیتهای قرآنی توضیح دهید ؟

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اولین سازمانی است که مسابقات قرآنی  ارتش های کشورهای اسلامی را در سال ۱۳۷۲ میزبانی کرد  و ۲ دوره دیگر این مسابقات در سالهای ۱۳۷۵ و همچنین ۱۳۷۹  به میزبانی  عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در دوره های بعدی این مسابقات نیز که  در کشور پاکستان و عربستان برگزار شد، ارتش از برترین ها بود و موفق شد در کشور عربستان مقام اول مسابقات قران ارتش های اسلامی را به خود اختصاص دهد .ارتش جمهوری اسلامی ایران اولین سازمانی در بین نیروهای مسلح و کشور است  که از سوی شورای توسعه فرهنگ قران به عنوان نهاد برتر در سال ۱۳۹۴ معرفی شد و همچنین در ۳ سال پیاپی از سوی ستاد عالی مسابقات کشور به عنوان نهاد برتر در برگزاری منظم و با برنامه مسابقات قرآن معرفی شد.

 

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش چه برنامه هایی را در بخش کارکنان وظیفه، پایور و خانواده های آنها  طراحی و برنامه ریزی کرده است ؟


 سازمان عقیدتی سیاسی ارتش فعالیت‌های قرآنی خود را در بخش کارکنان پایور و وظیفه منحصر نکرده است بلکه  با توجه به اهمیت خانواده ها وتاکید مقام معظم رهبری به این بخش، این مسابقات را در بخش های خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان از ۲۰ سال پیش در دستور کار خود قرار داده است و امسال بیستمین دوره مسابقات قرآن خود را در بین خانواده ها برگزار کرد و موفق شد در سال گذشته در اولین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های نیروهای مسلح  به میزبانی وزارت دفاع با کسب بیش از ۵۳ مقام ،مقام برتر را به خود اختصاص دهد.

 

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش احادیث و ترویج معارف اسلامی چه برنامه هایی را تدارک و اجرا می کند؟

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جهت ترویج معارف و احادیث اهل بیت (ع) جشنواره‌های بزرگ حدیث را از ۸ سال پیش مورد توجه خود قرار داده و در این امر بیش از ده ها هزار نفر از کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌ها در این جشنواره‌ها در طول سنوات گذشته شرکت کرده اند و در سال جاری جشنواره حدیث برای فرزندان زیر ۱۵ سال را برنامه ریزی و نزدیک به ۴۰هزار کتاب با احادیث متناسب با سنین آنها را چاپ و بیش از ۶۰۰ هزار از کلیپ صوتی و تصویری فرزندان حافظ حدیث را دریافت  که به بیش از ۱۴ هزار نفر از آنان هدایایی اهدا شد و انشاءالله در نظر داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یازدهم ابان ماه جاری   و در آستانه ۱۷ ربیع الاول ولادت باسعادت پیامبر اعظم صلی الله  علیه واله وسلم و هفته وحدت اختتامیه این جشنواره را به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی با تجلیل از تعداد معدودی از این فرزندان با حضور مسئولین برگزار کنیم.


با توجه به اهمیت موضوع عترت و نماز به همت ریاست  سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حجت الاسلام  عباس محمد حسنی ،اداره قرآن عترت و نماز از معاونت فرهنگی مستقل و مستقیماً با تدابیر وهدایتهای وی فعالیت می کند و این استقلال از سازمان تا دورترین یگانها شکل گرفته  که مسلماً در پیشبرد اهداف سازمان در حوزه قران عترت و نماز  تاثیر به سزایی داشته است.

 

در بخش مساجد و نماز چه برنامه هایی  تدارک دیده شده است؟


در بخش نماز طرح منزلت نماز و طرح پویایی مساجد را تدوین و برای اجرا پس از تایید ریاست سازمان به تمامی یگان های ارتش ارسال شد .امروز جای بسی افتخار است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران هر روز بیش از  یک هزار و ۵۰ نماز جماعت در بیش از ۷۰۰ مسجد و نمازخانه  برگزار می شود و بیش از ۵۰۰ روحانی شاغل و مدعو این نمازها را اقامه و در بین الصلاتین و مناسبتهای مذهبی به تبیین و تشریح مبانی دینی و معارف اهل بیت (ع) مبادرت می  کنند در حقیقت با این اقدامات ارتش جمهوری اسلامی حقیقتاً تبدیل به یک دانشگاه انسان سازی شده و همین فعالیت است که در بالا بردن روحیه جهاد و شهادت آنگونه موثر بوده که بیش از ۴۸۰۰۰ شهید را در طول دفاع مقدس تقدیم میهن عزیز  اسلامی کرده ایم و در سنوات اخیر هم شهدایی از ارتش تقدیم جبهه دفاع از حرم شده است.

 

در سفرهای رئیس سازمان عقیدتی سیاسی به یگانهای ارتش خیل عظیمی از کارکنان ارتش داوطلب حضور در جبهه دفاع از حرم هستند و مشتاقانه آماده جانفشانی و جهاد در راه خدا و دفاع از حریم حرم هستند و همه این رویش ها طبق فرمایش مقام معظم رهبری به برکت انقلاب اسلامی است.

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا چه تغییراتی در برگزاری برنامه های قرآن و عترت ایجاد شده است ؟


در سال جاری با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا فعالیتهای حوزه قرآن عترت و نماز را در فضای مجازی اجرا نمودیم و در حقیقت یک کوچ واقعی از فضای حقیقی  به مجازی داشتیم و به لطف خدا موفقیتهای بسیار درخشانی در این حوزه نصیب ما شد و توانستیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ و همچنین تحریم های ظالمانه توانسته است  با جهاد خودکفایی و راه اندازی نهضت قطعه سازی و تولید جنگ افزارهایی در حوزه زمین هوا و دریا و همچنین سامانه های پیشرفته پدافندی تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و به آیه شریفه ((واعدولهم مااستطعتم من قوه من رباط الخیل ترهبون بکم عدوالله وعدوکم ))عمل کند.

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به برکت عمل به قرآن و نشر معارف اهل بیت(ع) توسط روحانیون و اقامه نمازهای اول وقت  در سراسر ارتش و همچنین ولایتمداری فرماندهان بصیر و کارکنان متدین خود به یک کارخانه فرصت سازی بزرگ تبدیل شده است .در سال جاری در تمامی مناسبت ها ماه مبارک رمضان دهه ولایت و دهه اول  ماه محرم و اربعین و همچنین آخر ماه صفر، مدیریت عترت سازمان برنامه های مفصلی را برنامه ریزی و در یگانهای ارتش اجرا کرد و فضای ارتش به عطر کلام و گفتار و سیره عملی  و گفتاری اهل بیت( ع) معطر شد.

 

 در برگزاری برنامه های قرآن و عترت با توجه به شیوع ویروس کرونا از چه ابتکاری استفاده شده است ؟

یکی از شاخص ترین برنامه ها با توجه به شیوع این ویروس طرح هر خانه یک مسجد بود که در این طرح بیانات عالمانه ریاست سازمان در کانالهای مجازی ارتش  بار گذاری  و در اختیار علاقمندان قرار گرفت  و بیش از ۲۰۰هزار نفر به سوالات مطرح شده از متن سخنرانی ها پاسخ دادند و این ابتکار نو نقطه عطفی در فعالیت های اداره قران، عترت و نماز سازمان عقیدتی در فضای مجازی است همین برنامه را همه ائمه جماعات و روسای عقیدتی سیاسی  برای مخاطبین خود با ایجاد کانالهای اختصاصی در تمامی یگانهای ارتش وکوی های مسکونی سازمانی ارتش اجرا کردند .در پایان مجدداً ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را  به  فرماندهی   ولایتمدار ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همه کارکنان بصیر و جان برکف ارتش تبریک عرض می کنم و امیدوارم همانند گذشته باتدبیر و همدلی بتوانیم قران و نماز را در ارتش اقامه کنیم و هر روز بتوانیم بیش از پیش سیره رفتاری و گفتاری اهل بیت (ع) را در خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران ترویج دهیم. مسلما با وضعیت فعلی جهان ،دوای درد بسیاری از مشکلات بشریت  وبلکه همه ان عمل به قرآن، اقامه نماز و اطاعت از گفتار و رفتار اهل بیت (ع) است.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی نیروی زمینی ارتش ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران سازمان عقیدتی سیاسی ارتش توجه به شیوع معارف اهل بیت دوره مسابقات مسابقات قرآن عترت و نماز خانواده ها برنامه ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۵۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی